| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
| Masa | 1552 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Euro NCAP zezwoliło na powtórzenie testów zderzenia czołowego po tym, jak źle dopasowano pasy bezpieczeństwa pasażera. Alfa Romeo sprawdziło wszystkie auta od początku produkcji i usunęło usterkę prowadzącą do błędu. Poduszka powietrzna chroni kolana i uda kierowcy. Brak niebezpiecznych elementów deski rozdzielczej pozwala na zabezpieczenie kolan i ud pasażera.
Tylne drzwi pasażera otworzyły się w trakcie testów, za co ocena auta została obniżona.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 15 pkt (94%) |
| Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 9 pkt (32%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 40 pkt (93%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 75 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Zderzak nie uzyskał ani jednego punktu za ochronę pieszych. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Przednia poduszka powietrzna pasażera może być wyłączona by umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o stanie poduszki jest za mało jasna by spełnić standardy Euro NCAP. Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach nie zostały wystarczająco oznaczone. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer Duo Plus przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy |