Szukaj

Informacje o Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,4
~adrian008
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Tak ogólnie to w moim przypadku po zakupie auta zaniedbanego zarówno blacharsko jak i mechanicznie ciężko o jednoznaczną opinie. Więc lepiej podzielić to jako nowy i kilkuletnie i w takim stanie jak teraz. Więc jako nowy /kilkuletnie fajne autko, bardzo wygodne jak to Ford, operowanie sprzęgłem, skrzynia biegów układ kierowniczy (trochę ciężko chodzi być może to jakaś awaria lub po prostu aby był bardziej dokladny) działają bardzo precyzyjnie nie ma problemów z ruszaniem zmiana biegow wsiadanie wysiadani pozycja za kierownicą miejsce wewnątrz ok. Wygląd jest ok ale to zależy jak co komu się podoba. I jako auto w takim stanie na teraz (powtarzam że być może taki egzemplarz i to zaniedbany): jak już wspomniałem auto miało sporo usterek zaraz po zakupie np ubytek płynu chłodniczego wyglądało na uszczelkę pod głowicą jednak to była chłodnicza egr, ogólnie sporo usterek większych lub mniejszych przejechanie w moim posiadaniu ok 8 tyś km i w tym czasie oprócz poprzednich alternator, lozysko w kole padło nagle zqcinajacy się kompresor klimy (to akurat wystarczyło wyjąć podkładka na sprzęgłem jednak do tego trza się trochę znać na mechanice) i gdy już po tym wszystkim zapomniałem o najgorszym pkt czyli pompie wtryskowej ona padła nagle auto unieruchomione. I tu właśnie głównie pisze ten komentarz bo być może jest jeszcze jakies zainteresowanie tymi autami z tym silnikiem aby nie myśleć jak ja że niby w miarę prosty diesel jak to wypisują w ogłoszeniach "zwykła pompa wtryski brak dwumasy, niezawodny na lancuszku rozrzadu to fakt ale pn tylko napedza pompe wtryskowa a na rozrzad i tak pasek". Kupując to auto w takim wieku trza prędzej czy później liczyć się z jej awaria u mnie nastąpiło to po 1.5 u innych może po 3 miesiącach auto gaśnie nagle i po jeździe. I tu można niby wymienić sam sterownik jednak w praktyce wymiana sterownika zwykle nic nie pomaga bo trza zgrać immo(na dodatek jak to w fordzie nie można to wywalić) lub wymienić pompa na inną używaną lub regeneracja. w przypadku używki trzeba kombinować zeby rozgrywać immo pompa pod samochód ogólnie na 10 warsztatów 6 nie zna się na tym 2 twierdzi tak 2 inaczej. na dodatek właśnie utrudnianie tych napraw jak wyżej nie możność wyzwalania tego immo w komorze silnika jest tak napchane że aby się do czegoś dostać np żeby wymienić alternator trzeba było pas przedni zdemontować i tydzień u mechanika. Więc generalnie jeśli ktoś liczy na zakup w miarę taniego prostego niezawodnego auta bez dwumasu itp niech to przemysli lub dobrze sprawdzi auto przed. ogólnie gdyby nie ta pompa usterkowosc auto naprawdę fajne dla mnie wiele wygodniejsze niż nie jedno nowe np skoda Rapid. być może taki egzemplarz chociaż trudno uwierzyć mi w rzekomą niezawodność tego modelu przecież ford g... wort.(bynajmniej w moim przypadku)
4,8
~Cheeq
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Muszę przyznać, że to auto mi się nie podobało, szczególnie ta deska, jednak poprzednie auta które miałem były dość awaryjne i postanowiłem znaleźć coś ze sprawdzoną konstrukcją. Szukałem konkretnie focusa z silnikiem 1.8 TDDi 90km, nie chciałem żadnych wtryskiwaczy. Do tego prosta w konstrukcji turbina, brak dwumasy, jeden z ostatnich prostych diesli. W przeciągu dwóch lat robiłem rzeczy czysto eksploatacyjne, olej, wszystkie filtry, raz akumulator (poprzedni motorcrafta wytrzymał 6 lat), raz przetarł się jeden z węży od turbiny, wymieniłem końcówki sworzni i wymiana rezystora dmuchawy (wada fabryczna, do usunięcia w 15 minut, koszt uwaga - 6zł) Zapomniałem także o sterowaniu nawiewem, też spotkałem się że klapa sterująca nawiewem się "zakleja" w jednej pozycji. W 2015 na wakacjach zrobiłem nim 1000km bez zająknięcia, w 2016 byłem nim 4 razy nad polskim morzem. Mechanicznie auto naprawdę świetne, pewne, zawsze gdy wsiadam nie zastanawiam się czy dojade czy nie jak to miało miejsce w poprzednich moich samochodach, jedynym czego musiałem pilnować to poziomu paliwa. Jedyny minus to korozja - widać ją delikatnie na nadkolach z tyłu, przy listwie i na brzegach tylnej klapy, w dolnej części przednich błotników oraz warto spojrzeć w szczelinę pomiędzy uszczelką tylnej klapy a zderzakiem. Gdyby nie rdza to auto miałoby u mnie dożywocie.. Jeśli dla kogoś jest istotny znaczek na grillu bądź masce niech kupuje VAG-a, Ci, którzy nie chcą 3/4 swojej wypłaty przeznaczać na auto z czystym sumieniem polecam focusa, za dobrą cenę mamy auto z wielowahaczem z tyłu - pięknie się prowadzi w zakrętach, pakowne - 4 osoby dorosłe na tygodniowy camping ze stolikami materacami krzesłami itp. dał radę. Z żadnym autem się tak nie zżyłem jak z foczką, to naprawdę dość solidne i wdzięczne auto.
4,4
~Paweł
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Można powiedzieć, że jest to auto kompletne. Użytkuję je 8 lat i ilość napraw mogę policzyć na jednej ręce. Zrobiłem nim prawie 150 tyś.km. kupująć trochę na "ślepo" przy przebiegu ok. 86 tyś. Wszystkie przeglądy regularnie co min. 12 tyś. tzn. olej, filtry. Części w większości oryginały z Motorcraftu np. rozrząd czy pasek wieloklinowy i eksploatacja bez problemów. Auto bardzo tanie w utrzymianiu, nawet przy kupnie oryginalnych części. Silnik 1.8 TDDI jak dla mnie rewelka, wystarczająco elastyczny, trochę hałaśliwy, ale można się przyzwyczaić jak na diesla. Jedyny mankament to posuwająca się korozja z upływem lat, chociaż i tak jak u mnie na auto 14-letnie do zaakceptowania. Idealne na wyjazdy na wakacje.
Średnie spalanie dla Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW 1999-2005
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Te pięć litrów jak ktoś pisze to chyba z bajek wziął, albo przepisał z danych fabrycznych. Pewnie piątke można uzyskać jadąc 70 może 80km/h na piątym biegu i mając bardzo mało hamowań i przyspieszeń. Fakty takie, że jeżdżąc bez szaleństw w cyklu mieszanym da się zejść do 6,5l. Ostatnio jadąc prawie 600km tylko autostradą sam, bez bagażu, prędkość pomiędzy 100 a 120 km/h, wyszło ok 6,5 do 7 litrów. Tak miałem przed regeneracją pompy paliwa i tak mam po regeneracji, opony nówki klasy A na suchym i mokrym
6,2
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Na wstępie powiem, że znam zasady jazdy ekonomicznej (Eco Drivingu), więc podaję spalanie przy jeździe oszczędnej oraz przy jeździe dynamicznej. Focus jest autem, które mimo małej mocy, całkiem ładnie chodzi. Przy nastawianiu się na jazdę ekonomiczną, czyli przyśpieszanie tak do 2,200 obrotów oraz przy staraniu się utrzymywania stałej prędkości, bez zbędnego hamowania i przyśpieszania, spalania potrafi utrzymać się - w trybie mieszanym, na poziomie 5,5 litra. Gdy jeździ się naprawdę delikatnie, utrzymując maksymalną prędkość na poziomie 80-90 km/h, wtedy w trybie mieszanym potrafi zejść nawet do 5,0 litrów. Przy zwykłej jeździe, bez zbędnych oszczędności spalanie utrzymuje się na poziomie 6,0 - 6,5 litra. Zimą dochodzi nawet do 7 litrów. Przy szybkiej, agresywnej jeździe (tryb mieszany), można dojść do poziom 8 litrów (albo i więcej - ale to już trzeba gnieść pedał gazu porządnie). Co do jazdy na trasie - tutaj nawet przy szybszej jeździe spalanie utrzymuje się na niskim poziomie, a wszytko dzięki utrzymywaniu stałej prędkości. Przy oszczędnej jeździe można zejść poniżej 5,0 litrów (nie żartuję). Przy zwykłej, tak do 120 km/h, nie powinno przekraczać 6 litrów. Co tutaj dużo mówić - wszystko zależy od stanu technicznego pojazdu oraz umiejętności kierowcy, wiedzy na tematy oszczędnej jazdy oraz chęci... wiadomo, że nie zawsze ma się ochotę na eco-jazdę. Jeśli trafisz na zadbanego Focusa, wtedy możesz bez problemu osiągnąć te wyniki, które tutaj opisałem. Focusa polecam z ręką na sercu. Przypominam, że podane powyżej wyniki są dla wersji KOMBI (choć kombi od hatchbacka niewiele się różni).
6,8
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Nie wiem skąd niektórzy biorą 4 litry w trasie, Mi autostradą poszło 5,5 przy 100-110km i 6-6,6 przy 140 km/h. W codziennym użytkowaniu 3km po za terenem zabudowanym plus 4km miasto wychodzi 6,5l. Gdy mam więcej jazd po mieście to wychodzi do 7-8l

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Ford Focus I Kombi