Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2004-2011

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Artur
Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Szukając auta pomijałem ten model, szukałem wśród modeli Audi A3, Volkswagen Golf V, Mazda 3, na Focusa II trafiłem przez przypadek, samochód sprzedawał znajomy, ku mojemu zaskoczeniu i uprzedzeniu stereotypami na temat marki Ford po roku użytkowania jestem nadal mile zaskoczony. Samochód spełnił moje oczekiwania ma dynamiczny oraz oszczędny silnik, który zadowala przyśpieszeniem (dzięki wysokiemu momentowi) i pozwala na agresywniejszą jazdę oraz spokojną przy nie zwykle niskim spalaniu, Focus II jak na auto klasy kompaktowej jest nie zwykle pojemne, jadąc w trase na wakacje (Warszawa - Mielno) w 5 osób zdołaliśmy zmieścić swoje bagaże w dodatku każdy chwalił komfort miejsc jak na 5os. Idąc dalej warto poruszyć właściwości jezdne, nie bez powodu w testach wypada najlepiej w swojej klasie (przoduje przed Golfem V, Mazda 3, Astra H). Szczerze polecam samochód.
4,6
~Pitt
Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Bardzo fajne auto, szczególnie w bogatej wersji wyposarzenia. Jest obszerne jak na swoją klasę ze sporym bagarznikiem. Swietnie się prowadzi - rewelacyjne zawieszenie, b.dobry i bezawaryjny silnik 2.0 TDCi, precyzyjna i dobrze zestrojona skrzynia 6 biegowa.. to wszystko sprawia że za każdym razem wsiadam do niego z zadowoleniem.
4,2
~Marcin
Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Za kazdym razem jak wysiadasz z auta robisz to z uśmiechem i oto chodzi - jazda to ogromna frajda.To co ten samochód wyprawia na 5 i 6 biegu..elastyczność nie do opisania. Swietne auto, cięzko mi sie z nim rozstawać. Ale kupuje wieksze na trasę.Tego zostawiam mamie;)(Już zamówiłem w salonie Lagunę 2.0 Dci 150km) Chciałbym aby dawała tyle frajdy co Focus 136km.Gdybym nie potrzebował wiekszego autka z pewnościa szukałbym jak najlepszego Focusa z tym silnikiem.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW 2004-2011
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Jeżeli chodzi o spalanie jestem pod wrażeniem możliwościami tego auta. Niesamowicie elastyczny silnik, świetny kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Spalanie bardzo mocno balansuje w zależności od stylu jazdy, przy jeździe spokojnej zdołałem w mieście zejść do 5,3l (wielu mówiło że to nie możliwe w silniku 2.0 diesel), jeżeli mam ochotę na dynamiczną jazdę w mieście spalanie oscyluje w granicach 7-8l, na trasie minimalne spalanie przy prędkości 80-100 wynosiło 4,5lkm/h, prędkość 100-140km/h ok 6.0l, 140-180 6.4l, 180- 200km/h 7l. Na plus również skrzynia 6 biegowa, bardzo elastyczna. Jestem młodym i kierowcą i pomimo różnym opinią uważam że wybierając ten silnik było to rozsądne rozwiązanie. Proszę się nie bać tego silnika diesla, wystarczy pamiętać o odpowiedniej eksploatacji silnika diesla, a odwdzięczy się bez awaryjnością.
6,8
Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Wizyta w serwisie liczona jest przynajmniej w setkach, ale z tego co wiem to przy silnikach diesla nowej generacji tak jest. Do tej pory musiałem wymienić tylko termostat (~250zł) a pozostałe czynności to zwykła eksploatacja. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to myślałem, że będzie lepiej. Przy spokojnej jeździe po aglomeracji (z reguły ok80km/h bez większych korków)spalanie mam na poziomie 6,7, raz na trasie w nocy bez korków z prędkością od 70-100km/h komputer wskazał 5,6 i to jest najmniejsza wartość którą raz osiągnąłem. Przy normalnej jeździe (raczej nie po mieście, ale za to drogi na których można trochę przycisnąć) spalanie jest na poziomie 7-7,2. Jeżeli się pojedzie z prędkością powyżej 160, ta ok 180 to spalanie wzrasta do ok 8.
5,7
Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
samochodzik jest dość elastyczny i nie ma ochoty na paliwo, po mimo nieraz energicznej jeździ. Zazwyczaj w stosunku: 55% po za miastem, 45% miasto i duże popołudniowe krakowskie korki średnio wychodzi ok 6 litrów. Autostrada i 6-tka dobrze dają daje rady sobie i dobrze nawet przyspiesza (2600obr przy ok 160-170km/h, zaczyna jeździć min od 80-tki, ale dobrze idzie dopiero od załączenia turbiny). Podsumują jeżeli jeździ się oszczędnie to prawie nic nie pali, a jak jeździ się mocniej to nie wiele więcej.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 88
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila blakuacu@gmail.com
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ford Focus II Hatchback 5d