Pierwsza generacja Hyundaia i10 produkowana była w latach 2008-2013. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp Hyundai PA. Początkowo samochód projektowany był z myślą nie tylko o rynku w Europie, ale również w Indiach, gdzie jego poprzednik, model Atos, zyskał dużą popularność. Zaprojektowana przez Thomasa Burka wersja produkcyjna i10 powstała na bazie Kii Picanto (obie firmy kooperują w ramach Hyundai Kia Automotive Group). Hyundai i10 był sprzedawany w Malezji pod nazwą Inokom i10, w Meksyku natomiast jako Dodge i10. Model przeszedł facelifting w roku 2010.
czytaj więcej
Pierwszej generacji udało się zaistnieć na rynku, druga ma walczyć o status lidera albo przynajmniej jednej z czołowych sił w segmencie małych samochodów. Paradoksalnie, to drugie może być łatwiejsze, bo Hyundai ma już w Europie swoją renomę, a i10 wygląda na dobrze skrojony produkt.
~Powagosław
Jest lepiej niż było, jest nawet lepiej od pierwowzoru, którym dla i10 jest Kia Picanto. W sumie, wszyscy dziś mogą powiedzieć, że Hyundaiowi znów wyszedł samochód wizualnie ciekawszy niż można się było spodziewać. W Fiacie i Volkswagenie też tak mówią.
Pierwszej generacji udało się zaistnieć na rynku, druga ma walczyć o status lidera albo przynajmniej jednej z czołowych sił w segmencie małych samochodów. Paradoksalnie, to drugie może być łatwiejsze, bo Hyundai ma już w Europie swoją renomę, a i10 wygląda na dobrze skrojony produkt.
~PowagosławJest lepiej niż było, jest nawet lepiej od pierwowzoru, którym dla i10 jest Kia Picanto. W sumie, wszyscy dziś mogą powiedzieć, że Hyundaiowi znów wyszedł samochód wizualnie ciekawszy niż można się było spodziewać. W Fiacie i Volkswagenie też tak mówią.
~Luzacjusz