Szukaj

Informacje o Mazda 3 I Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Patryk
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 bk jest świetnym samochodem jak rodziny i sportowy posiada dużo miejsca schowki są bardzo pojemne.Jak ktoś dba o samochód nie ma śladów korozji.Swietnie się trzyma drogi jest rewelacyjna na zakrętach.Jest tanią w utrzymaniu.Silnik jest bezawaryjną wymieniam na bieżącą filtry oraz olej.Przejechalem duże trasy bez problemów silnik w zime mnie nie zawiódł ogrzewanie mega fotele podgrzewane elektryka świetnie działa.Ma też moim zdaniem dobre przyspieszenie jak na silnik 1.6 I małe spalanie.Polecam te auto i bym nie zamienił na żadne inne .
4,7
~rogus
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Nie można sie przyczepić do czegokolwiek. Autem jeżdżę już 5 lat i nigdy mnie nie zawiodło. Regularne serwisowanie u pana Henia (nie MIRKA)i wszystko działa. Generalnie bardzo polecam to niepozorne auto. Z gazem nie ma problemu (pośredni wtrysk) i wszystko śmiga. Rdza to bajki, coś tam bierze ale jak sie dba to żadnych problemów nie ma. Autem zrobiłem tylko 50.000 km od początku tego przebiegu na gazie. Zastanawaim sie nad zmianą na coś nowszego i szczerz powiedziawszy boje sie zmienić na jakąś pierdziawkę (nowe silniki turbo doladowane bo gazu juz nie wsadzisz), cieżko bedzie sie rozstać. Podsumowaując ten kto jezdzil mazda doceni bezawaryjnosc i przyjemnosc z jazdy!
4,3
~Kiel
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Opinia po 3 latach jazdy. Samochód dokładnie jest tym czym być powinien. Kupując go potrzebowałem samochodu do jazdy na niedużych odcinkach dla 2 osób. W międzyczasie doszło jeszcze dziecko które bez problemu mieściło się wraz z wózkiem dzięki jak się okazało bardzo pojemnemu bagażnikowi. Samochód świetnie się prowadzi, silnik wystarczający do wszystkiego pod warunkiem, że przy wyprzedaniu/ściganiu się będzie się trzymało obrotów 3000-4500. Największy plus Mazdy? NIEZAWODNOŚĆ. W przeciągu 3 lat (przebieg przy zakupie 70 tyś, przy sprzedaży 120 tyś) tylko wymiany eksploatacyjne. Nic tylko siadać lać i jeździć. Teraz przesiadłem się do Volva S80 II, ze względu na kolejne powiększenie się rodziny, chociaż w Mazdzie też na upartego bym się zmieścił.
Średnie spalanie dla Mazda 3 I Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW 2003-2009
7,7
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Nie można sie przyczepić do czegokolwiek. Autem jeżdżę już 5 lat i nigdy mnie nie zawiodło. Regularne serwisowanie u pana Henia (nie MIRKA)i wszystko działa. Generalnie bardzo polecam to niepozorne auto. Z gazem nie ma problemu (pośredni wtrysk) i wszystko śmiga. Rdza to bajki, coś tam bierze ale jak sie dba to żadnych problemów nie ma. Autem zrobiłem tylko 50.000 km od początku tego przebiegu na gazie. Zastanawaim sie nad zmianą na coś nowszego i szczerz powiedziawszy boje sie zmienić na jakąś pierdziawkę (nowe silniki turbo doladowane bo gazu juz nie wsadzisz), cieżko bedzie sie rozstać. Podsumowaując ten kto jezdzil mazda doceni bezawaryjnosc i przyjemnosc z jazdy!
6,9
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Nie rozumiem, dlaczego innym to autko tak dużo pali. Ale podejrzewam, jak widzę jak się jeździ po polskich drogach. Jeżeli pojedzie się zgodnie z przepisami, tzn. w terenie 50 kmh, poza miastem 90 kmh, a na drodze ekspresowej 120 kmh, to spalanie jest takie, jak podałem. Z rdzą też nie mam kłopotów, ponieważ było dodatkowo zabezpieczone. Przez dziesięć lat w zasadzie niewiele się zużyło. Przebieg 120 tyś. Pozdrawiam.
7,3
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Samochód przy mojej dosyć dynamicznej jeździe palił mi 7-8 litrów. Jeśli chodzi o koszty wymiany różnych części to dam przykład. Wymiana świec, obudowy tłumika, końcówki drążka z robocizną w serwisie Bosha wyszły mnie ... 350 zł. Samochód prosty w utrzymaniu, nie psuje się, części i naprawy tanie.

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 I Sedan