Szukaj

Informacje o Mazda 6 III

Lata produkcji: 2012 – teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Oceny Mazda 6 III

Liczba ocen: 283
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Maciej
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Auto z wyglądu nietuzinkowe (u mnie kolor soul red), wygląda obłędnie przy tych wszędobylskich VAGach. Mazda 6 jest niezawodna, przez 3 lata eksploatacji (poleasingowego auta z drugiej ręki), nie zepsuło się nic, tylko bieżącą eksploatacja. Dwulitrowy silnik jest trochę za słaby, raczej dla spokojnych kierowców choć w trybie sport potrafi przyspieszyć ale tylko z pedałem w podłodze. Infotainment wręcz archaiczny - wymieniłem na 10" z Androidem na pokładzie i to było to czego brakowało temu autu. Mam wersję Sky Energy, bez wodotrysków ale dla mnie jest w porządku.
Dodane 5 miesięcy temu
4,4
~MazdaUser
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 to w mojej subiektywnej ocenie najładniejsze kombi na rynku. Kupiliśmy ten model licząc przede wszystkim na niezawodność przy względnym komforcie podróżowania. Posiadamy wersję SkyPrestige - czyli mamy wszystko co było dostępne w cenniku poza szyberdachem i brązową skórą Nappa. Z wyposażenia jest: Head Up, który wyświetla: prędkość, ustawienia tempomatu, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, lane asist i wskazania z fabrycznej nawigacji Światła matrycowe (kod ALH) - nie mają tylu stref LED co nowe Mercedesy czy Audi z HD Matrix albo nowy Tiguan 2025 ale działają rewelacyjnie, szybko wyłączają strefę żeby nie oślepiać pojazdu z naprzeciwka cały czas doświetlając pobocze. Fotele z podgrzewaniem i wentylacją oraz pamięcią ustawień dla dwóch osób. Wentylacja sprawuje się bardzo dobrze nawet w duże upały. Tylna kanapa ma zewnętrzne miejsca podgrzewane. Jest ogrzewanie kierownicy, lusterek. Materiały na desce rozdzielczej i konsoli centralnej bardzo przyjemne w dotyku, sprawiają wrażenie Premiun. Mazda 6 oferuje całkiem spory i ustawny bagażnik. Kilka drobiazgów można schować w styropianie pod podłogą bagażnika. Silnik opisałem w innej sekcji. Tu dodam tylko, że jeśli ktoś przesiada się z TDi to będzie mocno rozczarowany (początkowo). Zużycie paliwa to jak wszędzie temat rzeka. Średnie spalanie gdzie auto 90% przebiegu robi w trasach to około 7.0L. Przejazdy latem po drogach krajowych to około 6.0-6.5L. Po drogach ekspresowych przy mniej więcej 120km/h to 6.5-7.0L. Po autostradach 7.5-8.0L i mówię tu o stabilnej jeździe gdzie zapinamy na drodze A/S tempomat i jedziemy bez ciągłego przyspieszania i hamowania. Wyjazd autostradami na wakacje w Chorwacji skończył się wynikiem 6.3L (jazda zgodnie z ograniczeniami przez Czechy, Austrię, Słowenię). Krótkie odcinki miejskie to wynik 8.0-10.0L zależy jakie miasto i jaki ruch. Multimedia to właściwie są bo są. Tu jest bardzo po japońsku czyli lata za konkurencją europejską. Komputer pokładowy w swoich wskazaniach pokazuje tylko średnie spalanie i przejechany dystans. Nie oblicza dodatkowo czasu przejazdu i średniej prędkości. Z takiego czystego infotainment Mazdy i tak nie korzystam mam Android Auto i Apple CarPlay i tego używam na codzień. Nie mniej tamtych statystyk podróży mi brakuje. Zegary są cyfrowo-analogowe, mi pasują ale opcji personalizacji nie ma w nich żadnej. Jedna rzecz, która bardzo mi przeszkadza to podłokietnik, którego nie da się używać. Jeśli opieramy na nim łokieć to nie ma szans żeby jednocześnie trzymać kierownicę. Na dłuższych trasach to mocno irytuje. Ogólnie jest to auto ładne, nudne posiadające wszystkie systemy jakich potrzeba do jazdy, kiedy trzeba to odpala i jedzie. Może nie ma w nim emocji ale biorąc pod uwagę plusy i minusy kupiłbym ponownie.
Dodane 7 miesięcy temu
4,4
~MrX
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Bardzo fajne autko . Silnik jest wytrzymaly i bezawaryjny jak na obecne czasy . Nie jest to demon predkosci w koncu (silnik bez turbo) ale tez do sprawnej i komfortowej jazdy jest wystarczajacy. Samochod nie zepsul sie ani razu a mam przejechalem nim 300tys km wiec bardzo odporna jednostka. Wizualnie rowniez podoba sie wiekszosci . Najslabsza strona tego samochodu jest wyciszenie , pow 120 km/h zaczna sie robic glosno ( Waga okolo 1300 kg dla wielkiego 5 metrowego sedna zostala uzyskana kosztem wyciszenia). Rowniez hamulcje dziwnie dzialaja po dosc krotkim czasie od wymiany tarcz i klockow , hamujac ma sie wrazenie jakby tarcze byly lekko krzwe i klekotaly ( choc jak sie mocniej nacisnie pdeal hamulca to jest ok) . Spalanie przyzwoite jak na 2l benzyne srednio 6,5l/100km. Podobno drogie czesci zamienne ale jak pisalem samochod nigdy sie nie zepsul przez 9 lat uzytkowania i 300tys km
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Mazda 6 III

Liczba raportów: 387
Średnie spalanie dla Mazda 6 III
6,6 – 9,7
l/100 km
5,5 – 7,8
l/100 km
8,5 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Moja Mazda 6 2.0 165KM i-eloop testowana na wszelkie możliwe sposoby w trasie i na mieście z jazdą bardzo spokojną i dynamiczną oczywiście zgodnie z przepisami spala średnio 7,3 l/100 km. To bardzo dobry wynik jak na taki motor benzynowy. Przy bardzo spokojnej jeździe trasami krajowymi do 90 km/h potrafiła zejść do 5,2 litra .Autostrada przy 140km/h jest to około 8,0 litrów, powyżej nie testowałem na dłuższym odcinku ale myślę że do 9 litrów by wzięła . Spokojna jazda autostradą na tempomacie 120 km/h bierze 6,3 litra około więc rewelacja. Oszczędny silnik, i jak na brak turbo jest dynamiczny wbrew temu co ludzie piszą. Wyżyłowane silniki 1,0 czy 1,4 z turbo będą palić bardzo podobnie. Tu mamy silnik wolnossący który zapewne dwa razy przeżyje uturbione jednostki.
Dodane ponad rok temu
6,1
Mazda 6 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
110 tys przebiegu, 5w30 mobil 1, lato zima włączona klima albo Eco albo normalnie AC. Trasa do pracy 30 km po pagórkach bawarskie oszczędnie 5.8 dynamicznie 6.3 Trasa Norymberga - Wrocław 145 km h głównie, czasem 160 a jak ograniczenie do 80 to 80, auto zawsze pełne albo słoiki albo skrzynki piwa, 2 os spalanie 6.1 czyli Zaje fajnie!!! Często w deszcz i wiatry z Polski na polskiej vervie 6.0 Jezdze dynamicznie czasem aż za bardzo nigdy spalania 7 L nie widziałem. Silnik bajka. Po mieście jak podusze 2 bieg wrum wrum to idzie w górę ale 6.6 średniego nie przekroczyłem nigdy.
Dodane ponad rok temu
7,5
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Na trasie Polska-Wegry-Chorwacja z pełnym obciążeniem na autostradzie z prędkościami 110-130km/h spalanie wyszło 6,2 licząc zatankowane paliwo! W ruchu miejskim i poza terenem zabudowanym, można osiągnąć spalanie 7,5-8l/100km bez wielkich wyrzeczeń.
Dodane 3 miesiące temu

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
Dodane 2 lata temu
2 komentarze
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,0
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacjaużytkowana głównie w trasie, spalanie na poziomie 8-9l LPG +1,5l Pb przy prędkościach do 140. Instalacja niezawodna i oszczędna, jedynie obsługi co 15tys. Bardzo udane połączenie, Samochód dynamiczny, brak ubytku mocy.
Dodane 2 lata temu
5,0
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Silnik jest bardzo dynamiczny i bardzo oszczędny dzięki solidnej instalacji lpg . Samochód spala niewiele więcej lpg w granicach 2 litrów . Instalacja bardzo szybko się zwróciła . Polecam Każdemu kto chcę zaoszczędzić założyć dobrą instalacje żadnych składaków .
Dodane 6 lat temu
5,0
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Na tej stronie nie ma możliwości oceny PRINSA DLM 3.00 Posiadam Prins DLM 3.00 - polecam każdemu, od zawsze mam autka w LPG ale to co jest w bezpośrednim wtrysku ciekłego gazu, jest nie do opisania!!! Autka stworzone wprost pod instalacje gazowe. Minimalne modyfikację + jazda i dopalanie na gaznie 100% + zerowy spadek mocy. Ja jestem mega zadowolony.
Dodane 6 lat temu
Mazda 6 III

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów