Szukaj

Lista ocen Dacia Duster II (138) - Silnik

Na liście zabraknie 51 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~gogol
Dacia Duster II
SUV 1.5 dCi 110KM 81kW
110 KM z 1.5 litra - wydaje mi się, że nie jest to specjalnie wyżyłowany silnik. Dzięki temu powinien wiele tysięcy przejechać bez większych problemów. Producent w nowym modelu zaleca wymianę oleju co 20 000 km - ja zamierzam robić to co 10 000. Nie są to wielkie koszty, a silnik na pewno się ucieszy. Dodatkowym atutem (subiektywnie) jest to, że jest to sprawdzona jednostka od Renault (1.5 dCi K9K) - produkowana i ulepszana od wielu lat. Demon...
4,0
~Edward
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Z wad: Przy niskich obrotach potrafi zgasnąć, np. przy parkowaniu - problem dotyczy wielu użytkowników. Z informacji na klubów Dacia wynika to z konieczności dostosowania silnika do normy Euro6. Podczas puszczania gazu wyje jak silnik w Seicento. Z zalet: ekonomiczny, cichy, prosta pod względem mechanicznym konstrukcja z dwoma wałkami rozrządu i łańcuchem rozrządu. Radzi sobie z tym samochodem, choć rakieta to rzecz jasna nie jest.
5,0
~KRAKUS 2
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
150 koni naprawdę szybko się wkręca na 6.5 tys, nie odczuwam turbodziury, przy 130KM jest podobnie. Silnik nie jest głośny. Przy niskich obrotach tzn ok 1500/2500 jest elastyczny. Jak wkręcamy do odcięcia, silnik dalej nie jest zbyt głośny ale za to miło dla ucha "mruczy". Jedynie co do pasji mnie doprowadza to system START-STOP. Przełącznik do wyłączania tego ustrojstwa jest pod ręką!!!!
5,0
~JN78
Dacia Duster II
SUV 1.5 Blue dCi 115KM 85kW
Silnik na początku swojej kariery miał problemy z panewkami i układem wtryskowym podobno od 2010 systematycznie poprawiany obecnie dosyć powszechnie spotykany motor nie tylko w Renault. W codziennej ekspozycji bardzo elastyczny, oszczędny ( Duster waży niemal 1,5 tony z napędem 4x4 a przy normalnej jeździe czyli nie w.. innych spalanie liczone z całego zbiornika 3 osoby na pokładzie to 5.1) i cichy.
5,0
~komornik
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
silnik jest nowej generacji - w porównaniu do poprzednika 1,6 jest zdecydowanie lepszy, podczas normalnej jazdy nie czuć charakteru 3 cylindrów, czuć moment obrotowy. Samochód z tym silnikiem nie jest zawalidrogą nadaje się do normalnej jazdy, załadowany nie muli - należy pamiętać że rakietą też nie jest - jestem zadowolony z tego wyboru. Daje 5 gwiazdek z powodu dedykowanej instalacji LPG za 1000 zł
4,0
~induktor
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Silnik jak dla mnie wystarczający, bardzo cichy o mimo wszystko sporym momencie obrotowym, szczególnie w porównaniu z poprzednim autem, gdzie pod górkę trzeba było częściej redukować biegi. Dynamika wystarczająca do normalnej jazdy, ale na pewno nie do wyścigów po autostradach. Rozrząd podobno „na łańcuchu" więc auto zdążę już sprzedać zanim trzeba się będzie zastanawiać nad wymianą.
2,0
~pavulon78
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Od samego początku są problemy: chwilowy spadek mocy przy 2200 obrotów, obroty czasem potrafią sobie same wzrosnąć. Na zimnym silniku jak po ruszeniu od razu nie wrzuci się 2 biegu to potrafi błysnąć kontrolka check engine i obroty na ułamek sekundy gwałtownie spadają. Nie jest to odosobniony przypadek. Na formum daciaklub.pl sporo osób opisuje że ma identyczne problemy.
2,0
~Adam
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
1.0 w dużym aucie o kiepskiej aerodynamice po prostu się nie sprawdza. OK, w mieście wystarczy. Ale w trasie brak dynamiki i elastyczności daje się we znaki. 2 dorosłe osoby i bagaż na kilka dni dają się we znaki wysilonej małej jednostce. Zdecydowanie lepszym silnikiem jest fordowski ecoboost. Fabryczna instalacja LPG zasłużyła na dodatkową gwiazdkę.
5,0
~Mały
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Jak na 1,0 LPG, dookoła komina naprawdę daje radę. Lubię ten dźwięk . Do 100-110 jest wystarczająco dynamiczny, błyskawicznie się rozgrzewa. Jest subiektywnie szybszy od starego 1,6, którym miałem okazję się przejechać. Gaz działa niezauważalnie, przydałaby się większa butla LPG- jest miejsce. Ciekawostka, auto jest szybsze i dużo elastyczniejsze na LPG.
3,0
~Marek_JK
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Pomimo swoich 115 KM nie czuć tego w ogóle. Samochód słabo przyspiesza. Trzeba cierpliwości żeby go rozpędzić , potem nie jest już tak źle. Ustawienie w tryb eco robi z samochodu już prawdziwego "woła", czy zaczyna mniej palić to kwestia sporna, ale za to jaki się robi ślamazarny to czuć od razu. 10-15 koni więcej by mu nie zaszkodziło.
Dacia Duster II