Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback

Lata produkcji: 1998 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4110 mm
Szerokość 1709 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1967 mm
Wysokość 1425 mm
Rozstaw osi 2606 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1472 mm
Prześwit 130 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1140 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l

Oceny Opel Astra G Hatchback

Liczba ocen: 1 612
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

1,1
~rafik
Opel Astra G
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Najgorszy wóz jaki miałem. Sypie się w tym wszystko, co może się psuć. Elektryka żyje własnym życiem. ECU sypie błędami jak leci. Wymiany czujników nic nie dają. Prawdopodobnie uszkodzone ECU. Jednak wady tego szrota nie ograniczają się tylko do silnika. Prowadzi się fatalnie pomimo wymienionych amortyzatorów, hamulce bardziej spowalniają niż hamują. Wyciszenia nie ma. Z nawiewów albo wieje zimą, albo piekłem - i niczym pomiędzy. Oświetlenie wewnętrzne to też cyrk. Otworzysz drzwi to się palą, zamkniesz drzwi to w środku oświetlenia nie włączysz. Podobnie ostrzeżenie o włączonych światłach. Piszczy tylko wtedy kiedy drzwi są zamknięte, co jest bez sensu. Otworzysz drzwi, światła zgaszone - wyje dziad. Dostęp do jakiś informacji serwisowych nie istnieje. Części są drogie. Wycieraczki są za wolne. Pali jak smok, 10l/100km leciutko. Skrętne to jak świnia w chlewie pomimo że buda 3D. Ktokolwiek rozważa zakup astry G niech od razu zrezygnuje!
Dodane 8 miesięcy temu
4,4
~Grzesiek
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Za te pieniądze jeden z najlepszych wyborów jaki dokonałem, przejechałem nim niecałe 30 tys. kilometrów przez 3 lata. Brak większych problemów. Jedynie to przewody hamulcowe trzeba było wymienić. Części tanie. Ogółem wydałem może z 1000zł na naprawy przez te 3 lata. Trochę brał oleju ale niewiele. Układ jezdny sprawiał wiele przyjemności z jazdy. Ze względu na korozję jednak zdecydowałem się na kasację opla przed końcem przeglądu do którego zostało z pół roku. Pomimo upalania, ciągle jechał dalej... do momentu aż skończyły się płyny, przez co poszła uszczelka pod głowicą miesiąc przed przeglądem.
Dodane 2 lata temu
4,6
~Witold
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Auto nie porywa, ani nie zawodzi. Jest ciężkie, trudno je podnieść na podnośniku 1,5 tony - koło nie odrywa się od podłoża. Trzeba użyć bałwanka, aby je podnieść. Słaba widoczność jeśli chodzi o tył auta. Parkowanie najlepiej realizować tyłem, ze względu na gabaryty. Przed Astrą G 1,4 X14XE, jeździłem Corsą C 1,0 Z10XEP. Astra G 1,4 ma rozrząd na pasku - konieczna wymiana co kilka lat. Astra jest dużo cięższa od Corsy, ale w moim odczuciu fajniejsza (chociaż mam sentyment co Corsy C). Auto pozytwnie mnie zaskoczyło, przejechałem nim ponad 10 k km i nie miałem z nim większych problemów. Astra G 1,4 to auto, które z założenia dowiezie ciebie tam, gdzie ma zawieźć. Jeśli je szanujesz odwzajemni się bezawaryjnością. Po tym okresie użytkowania jestem zadowolony. Chociaż miałem momenty kryzysu polegające na tym, że złodzieje wycięli mi katalizoator i spuścili benzynę z samochodu. No ale cóż - nie jest to wina samochodu tylko złodziejskiej mentalności niektórych ludzi, żyjących z ludzkiej krzywdy.
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback
6,5 – 10,4
l/100 km
4,8 – 6,3
l/100 km
6,0 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
8.5 l/100 jak amen w pacierzu, liczę sobię zawsze z paragonu żerując licznik. Butlę mam małą chyba 38l i zawsze wybija pistolet przy 36 litrach, a kilometrówka wskazuje około 420km. Poniżej 7 zszedłem jadąc krajowkami w Bieszczady, a max osiągnąłem w trumną i wówczas gaz skończył się po 360 km (A1 nad morze prędkości 120 wzwyż). Normalnie też dość deptam Dąbrowa Górnicza - Katowice (trasa S86 prędkości 100-140) i wyniki 8.5l. benzyna od kontrolki do pełna czyli dwa razy w roku.
Dodane ponad rok temu
7,1
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Na trasie 100km/h - 6.2 l Na trasie 140 km/h - 7.3 l Miasto srednio - 7-7.5l l przy ekodrivingu zmieszanym z momentami gdzie pozwole sobie na troszke wiecej :) Mysle ze to dobry wynik jak mamy bardzo ciezka noge to pewnie w miescie wyjdzie wiecej, a ja sobie pozwalam tylko chwilami :)
Dodane 2 lata temu
8,0
Opel Astra G
Hatchback 1.2 16V 75KM 55kW
Silnik nie nadaje się do miasta jest wolny i bardzo dużo spala paliwa nawet 12litrów, natomiast w trasie śmiało poniżej 6 litrów można zejść przy jednostajnej jeździe. Samochód wysokie spalanie nadrabia kosztami utrzymania które są znikome, 340 tys kilometrów i zero awarii tylko wlewam paliwo nigdy mnie nie zawiódł zawsze dojechał do celu.
Dodane 3 lata temu

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Dodane 4 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 62
2,0
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie...
Dodane 12 lat temu
4,0
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
pojechałem tylko na sprawdzenie pod komputrem dlaczego gaśnie samochód na gazie. Pracownicy bardzo mili i grzeczni już chcięli podpinać, a szef wybiegł i powiedział, że mają nie podłączać komputera, bo instalacja jest źle zamontowana mam zapłacić ponad 1000zł i na 2 dni zostawić auto to bedzie działać a jak nie chcę płacić to mam jeździć na benzynie. Nie chciał nawet...
Dodane 12 lat temu
5,0
Opel Astra G
Hatchback 1.2 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Instalacja spisuje się bez zarzutów. Cena za montaż rozsądna, dzięki czemu instalacja szybko się zwróci. Auto pracuje bardzo dobrze, nie mam żadnych zastrzeżeń. Dodatkowo na instalacje mam dwa lata gwarancji na wszystkie podzespoły.
Dodane 6 lat temu
Opel Astra G Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów