Szukaj

Informacje o Opel Astra H GTC 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność - Karoseria
Średnie spalanie dla Opel Astra H GTC 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2011
7,8
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Opel Astra H
GTC 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Dlugo przed zakupem auta zastanawialem sie na typem silnika (benzyna/ropa). Po miesiacach wertowania materialow z przeroznych zrodel wybralem benzyne. Wygral rozsadek - troche wieksze spalanie niz w dieslach, ale prawdopodobienstwo usterek i koszty ich napraw nieporownywalnie nizsze. Od zakupu zrobilem 7tys km. Miesięcznie 30/70 miasto/trasa. Średnie spalanie ok 9l/100km (8.8 l/100km na kompie). Po mieście raczej nie piłuję auta, trasa 120-140. Same miasto zazwyczaj w korkach to 10-10.5l (Poznan). Mniejsze miasto 8,5 (Konin). Trasa z predkoscia 120-130/h ok. 8-8,5l; 150-160km/h 9-9,5l; 80-90km/h 7l
8,1
Opel Astra H
GTC 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Witam. Postanowilem napisac ten komentarz/post poniewaz sam szukajac auta kierowalem sie miedzy innymi opiniami innych (patrzac jednak z dystansu na to co pisza inni, wiem ze wiekszosc ludzi lubi sobie rekompensowac bledne decyzje wymyslami piszac ze auto pali 3L jest bezawaryjne i jezdzi jak gallardo)Powiem kazdemu kto interesuje sie modelem Gtc w wersji 140 konnej PB jak sprawy maja sie w rzeczywistosci. Zacznijmy od komfortu. Jesli chodzi o mnie jezdzilem kilkoma autami, komfort jak na auto niby o sportowym zacieciu jest mega komfortowe (jezdze na 17´ felgach z "niska" opona) Auto mam z roku 2007, poki co nic nie trzeszczy nie skrzypi we wnetrzu co jest naprawde fajne. Spalanie. Na wstepie wyjasnie wszystkim iz jesli jest tylko ku temu mozliwosc jezdze szybko a przedewszystkim dynamicznie. Dziennie pokonuje 50 km. W jedna str jezdze w miare spokojnie(wczesne godziny mozna pozwolic sobie na plynna jazde 80km/h) Wracajac jezdze wylacznie w trybie sport chcac nadrobic czas spedzony na czerwonych swiatalch ktorych mam mase do pokonania. Srednie spalanie 8.2(naprawde jest to dobry wynik przy mojej jezdzie, jezdze wylacznie lewym pasem ;d ) Awaryjnosc. Hm ciezko mi jeszcze na ten temat cos powiedziec auto mam rok czasu, poki co odpukac absolutnie nic sie nie dzieje (wymienilem amortyzatory tylnie, eksploatacja) A teraz co do odczuc. Jestem zachwycony poki co tym autem. Za kazdym razem jak mu sie przygladam robi na mnie wrazenie pomimo iz jezdze nim chwile czasu ( wiadomo wolalbum Mrc Bnz CL 500 ) Jesli moge byc szczery 140 kM jak dla mnie po miesiacu stalo sie nudne. Na mega plus przyczepnosc auta i jego sztywnosc, nadrabia brak mocy, przyspieszenia. Reasumujac ciezko mi sie wypowiadac na temat silnikow 2.0 T ale kupujac auto w tym momencie zdecydowal bym sie na wersje 200 kM. W tym momencie nie mam nic innego do zarzucenia. Acha i jeszcze jedna informacja, jesli ktos szuka silnika do zagazowania to z tego co udalo mi sie dowiedziec od profesjonalistow i z opinii ludzi z internetu niech potencjalni kupcy wybiora silnik 125 konny tam nie ma zadnych problemow. Pozdrawiam
7,4
Opel Astra H
GTC 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Minimalne spalanie uzyskane przy prędkości 90-100km/h na tempomacie. Myślę, że można zejść niżej, ale jazda w trasie 80 to lekkie przegięcie. Maxymalne średnie podane jest podane 50/50 miasto/trasa. Generalnie ten silnik strasznie dużo pobiera na ruszenie. 1 i 2 bieg to straszny "pijak". Jak dla mnie tych 140 koni nie czuć, auto jest za ciężkie,a włączona klimatyzacja zabija kilka koni. Z największą chęcią kupiłbym 2.0 turbo, ale trafiło się pewne auto :) Póki co bezawaryjne. 130 000 km przebiegu.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H GTC