Szukaj

Informacje o Opel Astra H Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,4
~Ouragan
Opel Astra H
Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Witam w opisie łańcuszka nieszczęścia o nazwie opel Astra H. Kupiłem świadomie auto na "dojazdy do pracy": stara technologia, benzyna, obszerny, z prostym zawieszeniem niegnijący z wyposażeniem "klima na guzik". I najważniejsze ... nie Ford... miałem dwa i się wyleczyłem. Opel z przebiegiem 290 tyś. (to megaważne!), ale co tam...jeździł w instytucji państwowej więc serwisowany. Sprawdziłem budę (cała), silnik ok, skrzynia ciut ciasna (ale jak kupowałem był mróz więc normalne). No to jedziemy! A raczej stoimy... Zapraszam do czytania opisu...
4,7
~All B.
Opel Astra H
Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Z tą klapą bagażnika jest tak, iz gdyby była dodatkowa wnęka lub uchwyt do podnoszna klapy wyglądałoby to tak jak klapa u \"GOLFA\" lup \"POLO\" Kolejna klamka na drzwiach. Łatwo wówczas o pomyłkę w trakcie wsiadania do pojazdu ;-)) Inaczej porównując: to jakby doszyć kieszeń na \"pupie\" w pięknej eleganckiej sukni wieczorowej u eleganckiej pani. OPEL ma w pilocie podnoszenie klapy bagażnika. Po odblokowaniu łatwo ją można podnieść do góry. Ponadto rewelacja za siłowniki umieszczone po bokach, a nie we wnętrzu bagażnika (patrz FIAT, RENAULT). Przestrzeń bagażowa wówczas większa i nie ograniczona, a bagaże nie ulegają uszkodzeniu. Samochód ma śliczna linię i nie oklepaną sylwetkę. Ten bagażnik do jak pośłdki Jenifer Lopez. Ech.....
4,9
~BWP
Opel Astra H
Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Jest to fajny samochód, za 50 tysi masz furkę z klimą elektroniczną, tempomatem, skórzaną kierownicą wielofunkcyjną, regulowaną we wszystkich płasczyznach, w środku dużo miejsca, ładnie wygląda, duży bagażnik, ekonomiczny ale i żwawy silnik, ogromny bagażnik, naprawdę dobry samochód, wiem co mówię , jeżdzę 24 lata i zajeździłem parę samochodów.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2007-2013
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Opel Astra H
Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
WITAM. ZAUWAŻCIE ŻE SEDAN TO NIE JEST TAKI MAŁY SAMOCHÓD!!! JEST DŁUŻSZY OD KOMBI I WAŻY SWOJE. UWAŻAM ŻE NA TAKI SAMOCHÓD SPALANIE U MNIE NIE JEST DUŻE... ZAWSZE MOŻE BYĆ LEPIEJ ALE NIE JESY ŹLE. OSTATNIO WYMIENIŁEM CEWKĘ W SERWISIE I KOSZTOWAŁO MNIE TO 1050 ZŁ A PRZEBIEG MAM 47000 - DRAŃSTWO. WYMIENIAŁ KTOŚ? PRYSZCZE RÓWNIEŻ BYŁY MALOWANE ALE TO NA GWARACJI LAKIERU, PODCZAS MALOWANIA W SERWISIE PRZEDZIURAWILI MI CHŁODNICĘ... TO RÓWNIEŻ MUSIELI MI PÓŹNIEJ ZROBIĆ. DUŻĄ BOLĄCZKĄ JEST BRAK WSKAŹNIKA TEMP. SILNIKA.
8,1
Opel Astra H
Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
z tym juz gorzej. Obiecanki Opla okazały sie nie trafione. Auto spala w miescie na poziomie 8,5 l, a na trasie w zaleznosci od szybkosci od 6 l do 11 l przy predkosciach naprawde duzych. Ogólnie maksymalnie zrobiłem na jednym baku 650 km, minimalnie 440 km. Bardzo brakuje 6 biegu który znakomicie poprawil by prace jednostki napedowej i ekonomi. Trzeba pamietac ze wskazania rezerwy przekłamują. Przy zaswieceniu sie kontrolki rzekomo jest paliwa na 60 km a do baku weszlo mi raz 10 litrow czyli na ponad 100 km ekonomicznej jazdy
7,3
Opel Astra H
Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Trzeba naprawdę bardzo się napracować, żeby odcinkami na trasie zejść ze spalaniem do poziomu 6,1 l/100 km. Udaje się tylko na odcinkach z ograniczeniami prędkości do 60-80 km/h i całkowitym zakazem wyprzedzania, przy płynnym ruchu (bez żadnej zawalidrogi).

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Sedan