Szukaj

Informacje o Opel Astra J Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,7
~ak
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Auto ładnie zaprojektowane może się podobać jednak ogólnie mocno rozczarowuje. Silnik to największe zawód: pali sporo trasa od 7 litrów wzwyż na kołach 225, dość głośny, osiągi wyjątkowo słabe zwłaszcza w trasie przy wyprzedzaniu. Początkowo myślałem, że coś z nim jest nie tak ale to po prostu mizerne 200 NM momentu obrotowego + spora masa (na plus trwały łańcuch rozrządu, możliwość montażu gazu). Zawieszenie z przodu wiecznie coś stuka (jeździłem kilkoma innymi i w każdej mniej lub bardziej stuka). Jakość niektórych elementów wręcz zadziwiająco słaba, pękające zbiorniczki płynu, wycieki płynu z obudowy termostatu i zacisków, blokujące się hamulce przednie. Z tego co czytam i tak trafił mi się szczęśliwy egzemplarz bo nie miałem do tej pory problemów ze skrzynią biegów i kolektorem ssącym. Lepszym wyborem jest dużo tańszy Fiat Bravo.
3,3
~Endrju
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Autkiem jeżdżę od 6 lat (2011) , generalnie co jakiś czas pojawia się jakaś usterka, to hamulce, to esp, to check silnika, jakieś świsty. Na minus skrzynia biegów , słynna M32, 2 i 3 bieg dramat, czuje się na dźwigni każdy ząb, czasami biegi po prostu nie wchodzą, co skutkuje przy puszczonym sprzęgle zgrzyty (czekam kiedy się rozsypie), drugi minus to wentylacja , chodzi jak chce, kierowca robi za regulator temp., raz ciepło raz zimno, dramat. Dużo pali, miasto około 10L, trasa może 8-9L, silnik ok , chociaż zaliczyłem pęknięte podczas jazdy plastikowe kolano chłodzenia silnika i laweta, w serwisie powiedzieli że to standard w tym silniku. Po obejrzeniu kolana szok , z jednej strony ścianka 3mm, z drugiej 0,5mm. Ponadto duży szum przy 140km/h nie da rady słuchać radia, mały bagażnik, stuki w zawieszeniu po nierównościach. Paskudny czerwony wyświetlacz. Nie polecam autka, drugi raz nie kupię.
4,3
~Keith78
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Plus za deskę rozdzielcza , podobna do Mondeo i turbinę, oby się nic nie działo ładnie się zbiera, mam czip do 170 KM i 262 nm, dużo miejsca z przodu, umiarkowanie z tyłu ale kierowca jeździ z przodu...:) Awria obudowy termostat u wyciek chłodniczego , ale to niewielka usterka, i transponder kluczyka wiecznie krzyczy do imm ale ten typ tak mam, drobne rzeczy mogą lekko denerwować,. Widoczność znacznie lepsza niż Honda i wyższe zawieszenie powoduje że nie urywam grilla jak w Hondzie 2 razy w miesiącu.
Średnie spalanie dla Opel Astra J Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2009-2012
8,1
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Świetne auto. Ciekawy silnik ,który przy bardzo spokojnej jeździe jest całkiem cichy i pracuje kulturalnie może nawet trochę ospale, ale za to budzi się do życia poprzez uruchomienie turbiny czyli jazdę z zwiększą prędkością obrotową. Niestety katalogowe wartości spalania podane przez producenta to kiepski żart !!!. Uwaga na drobiazgi. Oglądajcie uważnie auto przed odbiorem w salonie ponieważ producent dość dowolnie niektóre z nich usuwa bądź zmienia. np. mnie nie zamontowano lampek w drzwiach oraz tylko jeden fotel ma reg. lędzwiową. Mam wersję Sport!!! Wersja produkcyjna 2011r.Dobra 6 stopniowa skrzynia biegów. Irytujące drobiazgi - zsuwający się notorycznie podłokietnik, wrrr... Ogólnie auto daje radochę i zadaje szyku :) Polecam !!!!
7,1
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Dotyczy 1,4 16V 100KM ( bez turbo ) - brak tego silnika w wykazie , a jest dostepny w Oplu na rynku polskim i niemieckim. Auto jest leniwe podczas przyspieszania , jest skonfigurowane pod ekonomiczną jazdę. Przy 100km/h jest tylko 2800 obrotów, w poprzednich modelach 1,4i90 km przy 100 km/h obrotomierz pokazuje >3000 obrotów. Komputer pokładowy na autostradzie przy 140km/h pokazywał zużycie 8l/100 km. Nie wiem jak zbliżyć się( umiem jezdzić eko ) do danych producenta w żuzyciu paliwa. Auto ma przebieg 2tys.
7,6
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
To najgorszy punkt samochodu. Jest dość paliwożerny - na trasie można zejść poniżej 7 l benzyny, choć nie jest to łatwe. W mieście komputer pokazuje około 8,5 litra. I to i tak są, wydaje mi się, nieco zaniżone wskazania, bo właściwy apetyt na paliwo jest chyba jeszcze większy. Serwis też nie należy do najtańszych, a jest kilka rzeczy, które

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Hatchback 5d