Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Tomek z Lublina
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Długo zastanawiałem się, jakie auto kupić, szukałem nowego samochodu dynamicznego i pojemnego, w klasie kompakt, najlepiej kombi. Przeczytałem setki artykułów i odbyłem kilka jazd próbnych. Ale i tak wybrałem auto, które przyszło mi pierwsze na myśl. Ze swojego wyboru jestem bardzo zadowolony. Silnik spełnia moje oczekiwania. Wyposażenie standardowe, opcja je tempomat i skórzana kierownica. Nawigacji nie potrzebowałem, używam janosika. Wygląd astry jest naprawdę niezły, mimo upływu kilku lat. Wygodny. Prowadzi się swobodnie. Pod uwagę brałem jeszcze octavię i golfa. Jednakże zniechęciła mnie przede wszystkim cena i mimo wszystko jednostki TSI. W mojej astrze mam gaz, średnie spalanie to 7litrów benzyny lub 9 litrów gazu. A raczej lubię jeździć dynamicznie.
3,9
~diddy79
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Nie lubię pisać o kompaktach, Nie lubię kompaktów. Z jednej strony rzeczywiście uniwersalny samochód, z drugiej ani do miasta ani na trasę. Po prostu samochód. Jest bo musi być. Mam to szczęście że jeżdżę lepszymi samochodami (to znaczy wyższej klasy) i powrót do kompakta nie jest przyjemny. Więc moje opinie mogą być nie do końca obiektywne. Nie lubię tego samochodu - jest to bezduszny kawał blachy. Ale w tej bezduszności muszę przyznać jest zaskakująco przyzwoitym samochodem. Nie jest dobry, ale w żadnym wypadku nie jest słaby. Jeżeli więc drogi czytelniku potrzebujesz zwykłego samochodu, za zwykłe pieniądze do wożenia swoich zwykłych czterech liter ze zwykłej pracy do zwykłego domu i na zwykłe wakacje nad zwykłe polskie morze i oczekujesz, że będzie jechał, spakuje Ciebie i Twoją rodzinę, będzie możliwie mało palił i nie będzie się psuł i zapewni tyle komfortu aby Ciebie nie zmęczyć, i takie osiągi aby Ciebie nie przestraszyć, i taki dizajn żeby nikt nie powiedział że jest brzydki i takie wyposażenie jakie minimalnie być musi to to jest samochód dla Cebie. On bowiem jest taki jaki być powinien aby nikt nie mógł powiedzieć że jest zły. Zatem punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeżeli ktoś nie podnieca się motoryzacją i potrzebuje samochodu bo musi jeździć i taktuje go jak kosiarkę do trawy - jest bo być musi, jak się popsuje - kupię nową, a jak mam ją włączyć to traktuje to jako smutny obowiązek to Opel Astra będzie dobrym wyborem. Na tyle dobrym że jak będzie zastanawiał się nad kupnem nowego samochodu to pewnie zawita do salonu opla i być może kupi astrę jeszcze raz. Bo to dobry samochód jest to znaczy robi co do niego należy.
4,8
~Bartek
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Auto rodzinne, bardzo przyjemne, dynamika przy wiekszych obrotach wystarczająca, dla fanów przspieszenia przydało by się coś więcej, tania jazda dzięki fabrycznemu lpg, z którym 0 kłopotów, jedna poważna naprawa zaraz po zakupie, tak to oceniam bardzo dobrze 4,5/5
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
8,7
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Bardzo miłe zaskoczenie dynamiką auta przy jednoczesnym niedużym zapotrzebowaniu na paliwo. Zbiornik gazu około 37 litrów pozwala mi na przejechanie po mieście ( oszczędna jazda około 350 - 370 km. Liczyłem się, że auto będzie paliło do 10-11 litrów gaz. A tu miłe zaskoczenie, potrafi nawet mniej. Spalanie podaję na podstawie pierwszych tygodni jazdy i niedużego przebiegu auta. Generalnie silnik pracuje miło i sympatycznie dla ucha. Dynamiczny i elestyczny. Jeśłi ktoś poszukuje mocnych wrażeń z jazdy autem to koniecznie musi kupić samochód z potężnym silnikiem i wysoką mocą. W Astrze 140 km zdecydowanie wystarcza to bardzo przyjemengo poruszania się zarówno po mieście jak i na trasie. Poza tym jaki sens ma ściganie się od świateł do świateł. Generalnie polecam ten silnik i cały samochód.
8,8
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Generalnie samochód pali tyle ile go ciśniemy... Jak ktoś jeździ w miarę oszczędnie to spalanie LPG spada poniżej 8, jak jeździmy dynamicznie czy po mieście to zbliżamy się do 10. Moja jazda to autostrada + trasa, średnio 8,5 l / 100 km.
9,5
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Na razie możemy mówić o zużyciu paliwa a to jest co najmniej przyzwoite - 9,0 l LPG na setkę i to przy dynamicznej jeździe to naprawdę zaskakująco dobry wynik. Przy 150 na autostradzie będzie 11 ale to w sumie normalne. W mieście pewnie koło 10. Jestem mile zaskoczony.

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting