Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~Andrzej
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Samochód niedopracowany i awaryjny. Wysokie koszty eksploatacyjne oraz liczne usterki rzutują na całokształt. Środek przestronny (ale zła widoczność z przodu o słupek a). Trochę mało miejsca na nogi z tyłu. Rzeczy na plus: wyciszenie poprawne, dynamika jazdy ok, silnik żwawy, dobrze ze stopniowana skrzynia biegów. Dobre ogrzewanie. Fotele wygodne. Rzeczy na minus: skrzynia biegów m32 i jej awaryjnosc, liczne usterki od drobnych (zbiorniczek płynu chłodzącego pęka), liczne wycieki oleju z samochodu, błędy "awaria pojazdu" pęknięty kolektor. Samochód nie jest bezawaryjny i pewny. Czekasz tylko aż cyklicznie co 2-3 miesiące coś się psuje.
5,0
~Kris
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Mija właśnie 2 miesiące od czasu kiedy odebrałem moją Astrę Sports Tourer z salonu Opla. Wersja 1.4 Turbo Ecotec 140 KM M6 Cosmo + pakiet flotowy 3 + pakiet premium + lakier mahogany. Ogólnie z zakupu jestem bardzo zadowolony. Przy zakupie otrzymałem spore upusty. Auto bardzo wygodne, dobrze się prowadzi i wykonane wewnątrz z bardzo dobrych jakościowo materiałów. Wcześniej rozważałem zakup VW Golfa kombi jednak w pojedynku wygrała Astra. Przede wszystkim przekonał mnie sam sprzedawca udzielonym sporym rabatem, w VW jak się zapytałem o upust, odpowiedziano mi - a z jakiego tytułu niby ten rabat miałby być ?. Do tego przyznam, że Golf wizualnie w ogóle mi się nie podoba, a czekać na nowy model prawie rok już mi się nie chciało. Astrą jeździ mi się bardzo dobrze, fantastycznie wyprofilowane są fotele, kierownicę trzyma się bardzo przyjemnie a wskaźniki i przyrządy wszystkie są na swoim miejscu (choć na początku sprawiały dla mnie wrażenie przesytu). Bardzo - i tu podkreślam raz jeszcze - bardzo jestem zadowolony z wyboru opcji świateł z funkcją AFL z 9 trybami pracy - automatycznie wybieranymi w zależności od warunków jazdy. Nareszcie widzę dokąd zmierzam. Wszystkim tym którzy jeszcze się zastanawiają nad tą opcją gwarantuję, że w przypadku wyboru opcji AFL nie będą żałowali. Spalanie w dużym mieście jest takie jakie się spodziewałem, czyli zimą – przy dużych ostatnio mrozach i tylko jazda w mieście czyli w większości w korkach 9 – 9,5 l. W trasie ok. 6 - 6.5 l. co mnie bardzo zaskoczyło. 140 KM w zupełności wystarcza aby uciągnąć tak ciężki samochód i troche poszaleć na drodze. Nie zachęcam jednak do mniejszych silników, ujdzie jeszcze 1.4 - 120 KM – ale lepiej dopłacić 2 tys do 140 KM, natomiast 1.4 - 100 km absolutnie odradzam ! Ostatnio samodzielnie założyłem zestaw Thule 753+zamki-belki wingbar 961 + kity 4025 w którym naprawdę auto prezentuje się rewelacyjnie oraz chlapacze na początek na sam przód. Po wpisaniu swojego nr VIN na stronie Opla zostałem wezwany na kampanię serwisową dotyczącą katalizatora. Tak jak wspominałem do chwili obecnej jestem z samochodu bardzo zadowolony, a dalszy jego przebieg będzie przeze mnie skrupulatnie oceniany.
5,0
~San miguel
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Wybierajac astre porownywalem golfa megane focusa corolle Nie zaluje wyboru dodam ze 1.4T to najlepszy wybor wszystko dziala poprawnie i precyzyjnie astre mozna porownac z mercrdesem b klasa w wersji ze skora i na full opcji dobre niemieckie auto z najlepszym silnikiem 1.4t 140KM
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2010-2012
7,8
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Nie należę do jeżdżących ekonomicznie - to fakt. Zazwyczaj na autostradzie sprawdzam co producent podaję w katalogu danego modelu. 10.6 to spalanie które widnieje na komputerze po przejechaniu 50 tys km - większość trasa 11.2-12.0 to spalanie które zawsze uzyskuje przy prędkościach na trasie 140-180 km/h 8.2 uzyskałem jadąc 200 km z prędkością 90-120 km/h na tempomacie dodatkowo o samochodzie: 90 tys km wymiana turbiny 116 tys km ponowna wymiana turbiny (tym razem na gwarancji) 116,5 tys km padła skrzynia biegów...
8,4
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Za**ste auto i silnik. Wersja wyposażenia COSMO. Silnik 1.4 turbo, ale jak pisali inni to turbo nie bierze tak jak w dieslu od dołu... Za to spalanie rewelacyjne. Jazda samemu do pracy 30 km - najmniej 7,1 LPG, średnio prawie 8. Z 4-5 pasażerami ok. 400kg to ok. 9,5. Trasa hmmm przy 160 - 10,2, 150 - 9,0, 120 - 8,0. Przy 90km/h może wyjść i 6l LPG. I ta cisza w samochodzie. Skrzynia 6. :-)
9,0
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
auto jak na swoją masę czyli ponad 1500kg można uznać za w miarę ekonomiczne podczas jazdy na LPG - (instalacja dokładana) jazda odbywa się przeważnie w cyklu mieszanym choć więcej jest jazdy po mieście

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer