Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Oceny Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110 KM 81 kW

Ogólna ocena
4,21
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(57%) NIE(43%)
ZALETY + Karoseria + Poważne usterki + Układ jezdny
WADY - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena - Widoczność

Wybrane oceny

Witek
Opel Astra J Sports Tourer
1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW (2010-2012) 4,00
Samochód jest funkconalny i wygodny dla kierowcy i pasażerów. Nadaje się do pokonywania długich tras w naszych warunkach klimatycznych (poziom hałasu, wentylacja, klimatyzacja na przyzwoitym poziomie. duży plus za adaptacyjne oświetlenie i przednie fotele) Niemiłą niespodzianką jest niemożliwość używania łańcuchów śniegowych przy ogumieniu 225/50 R17. Trzeba na to zwracać uwagę przy wyborze opon zimowych, aby nie mieć niespodziewanych...
dodano 6 lat temu przez Witek
Fan
Opel Astra J Sports Tourer
1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW (2010-2012) 4,62
Fajne auto, niezawodne i ładnie wyglądające. Trochę zbyt ciężkie, ale przez to także komfortowe i stabilne. Kupione używane (poleasingowe) z rynku polskiego. Dobrze wykonane i dobrze wykończone (wersja cosmo), ma nawet półskórę i automatyczną klimę, ale brak tylnych czujników w serii (żart jakiś, hehe). Dobre i pakowne auto
dodano 10 miesięcy temu przez Fan
mareo
Opel Astra J Sports Tourer
1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW (2010-2012) 4,08
Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony, kupiłem go niby dla żony i dzieci, aby wózki i bagaże popakować. Duża i długa przestrzeń bagarzowa, która mnie zaskoczyła. Mało schowków podręcznych w samochodzie, nawet popielniczki na papierki brak. Wersja bez podłokietnika, który lubię, chusteczki, okulary wszystko wala się po aucie. Golf plus schowków ma mase. Bardzo dobre standardowe audio + wygodne wspaniałe fotele.
dodano 2 lata temu przez mareo

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 47
Koszt ogólny 31,17 PLN
ON27.77 PLN
Wydatki serwisowe 33,05 PLN Pozostałe wydatki 9,53 PLN

Dane techniczne Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2010-2012

Podstawowe parametry Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1700-2550 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe i układ recyrkulacji spalin EGR
Przeniesienie napędu Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Publikacje o Opel Astra

Newsy o Opel Astra

Opel Astra J Sports Tourer