Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1700-2550 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe i układ recyrkulacji spalin EGR
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,0
~PEKER
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
auto sam sprowadzałem jako 5 letnie. Auto dynamiczne . Super wygląda . Nawigacja super działa , nie zacina sie. Hamulce super działają, dynamika świetna . ESP fajnie działa na wzniesieniach w zimę bo auto nie traci przyczepności. Światła uruchamiają się automatycznie z silnikiem. Jeżdżę krótkie odcinki więc Diesel to jakaś porażka, DPF wypala się co 100km więc wszystko idzie w olej i trzeba go wymieniać kilka razy na rok. Na trasie PL - HR i z powrotem wypalił sie raz na 2600km więc super wtedy ubytek jakości oleju to 3%. Silnik pali na dotyk nawet -29C przy tygodniowym postoju więc kosmos a to diesel =) teraz minusy Drzwi zgniłe na spawach (auto stoi pod chmurką ) Maska pojawia sie rdza dach - pojawia sie rdza Podwozie igła - bez rdzy Belka pod silnikiem rdza klima 2 razy nabita (pusta)- mechanik nie może znaleźć miejsca wycieku 2021 i 2022 koło dwumasowe - działa skrzynia 6 biegów - M32 . jeszcze Działa =) igła jest turbo - działa DPF - działa Silnik suchy - pod turbo lekki wyciek system START-STOP - nie mam tego i dobrze bo DPF szybciej pada do auta sie lało przez dach pod relingiem lewym - starą uszczelkę zdarłem a dałem silikon dekarski i spokój , widzę ze z prawej strony pod relingiem już farba zeszła z izolacji spawu dachu więc pewnie też będzie trzeba to poprawić dla przyszłego nabywcy polecam oglądać spawy drzwi czy nie ma tam parchów i maska czy jest nie zgniła , czy nie leje sie przez dach (słupek lewy przodni mokry podczas deszczu ) - trudno to posilikonować le da sie bez ściągania poduszek pirotechnicznych z podsufitki bo klucz pasuje ma milimetry i mija poduszki przy ściąganiu relingu
4,9
~Faja
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Jakiś wariat napisał w ocenach tego auta, że wszystko psuje się w nim od zaworu SCV na pompie paliwa, począwszy od dwumasy, a skończywszy na wtryskach. Większych bzdur tu nie słyszałem. Zawór SCV wymienić sobie można samemu, a dawka paliwa sama po kilkuset kilometrach się ustawia. Zawór kosztuje 200 zł. A od tego falowania obrotów nie popsuła się żadna inna część w oplu. Zresztą astra z silnikiem 1.7 cdti to dobry, pancerny wóz. Polecam chcącym go kupić. Jak nie zależy ci na jakiś fajerwerkach, a chcesz mieć solidne auto, które nawet po 300000 km wygląda w środku jaj nowe to polecam wam astre IV.
4,7
~Firma
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Posiadałem w firmie 3 ople kombi z silnikiem 1.7 dizla. Stwierdzam po pięciu latach ich użytkowania, że to kawał dobrej maszyny. Są to proste auta, nie psujące się. Jeździłem passatem b7 i mam porównanie. Na opla każdy pluje a VW wychwala. A astra to dobry robotnik, zawsze cie dowiezie do celu. Passat niestety nie. Nasze firmowe astry serwisowaliśmy co 15 tyś km. Trzeba dbać o swój park maszynowy bo on zarabia na firmę. Bez tego trzebaby było łożyć na naprawy. A tak, ople jeździły u nas 5 lat i poszły na wymianę na modele poliftowe q kombi ale już z silnikiem 1.6 dizel od fiata. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2010-2012
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Astra bardzo dobry samochód na długie trasy , ostatnio jechałem na ustawionym tempomacie 110 km/ h na drogach szybkiego ruchu 2 osoby plus piesek i bagaży może było 25 kg w sumie , przejechałem ponad 400 kilometrów spalił mi około 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów , w sumie auto sprawuje dobre wrażenie w wersji Cosmo , wygodne i komfortowe na co dzień . Jazda po mieście spalanie średnio wychodzi około 8 litrów , drogi krajowe i międzymiastowe gdzie są ograniczenia od 60 do 90 km/h spalanie 6 - 7 litrów paliwa.
6,4
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Spodziewałem się mniejszego spalania, masa samochodu robi swoje. Minimalnie w trasie aż tak nie testowałem, bo nie mam czasu na jazdę emerycką. Wydaje mi się że do 5.0 można zejść jadąc jak dziadek 80km/h. Mi średnio wychodzi koło 6,5 jest to żwawsza jazda mieszana, trasa i trochę miasto/wieś, korki, światła ronda itp. Odziwo wydaje mi się że nie ma dużej różnicy czy jeżdżę ekonomiczniej czy żwawiej różnica jest gdzieś ok 0,5l. mniej lub więcej. Sprawdzę kiedyś maks spalanie przy deptaniu i emeryckim stylu to napiszę jeszcze raz. W spokojnej trasie w Alpach z pełnym ładunkiem i 3 os. spalanie 6,0-6,2l. Zawszę tankuję do pełna i to jest moje porównanie, bo komputer cygani nawet do 0,7l. Wyświetla 6,2 a przy tankowaniu wychodzi np 6,7. W trasie pokazał mi kiedyś 5,5 a było ok 6,2m. UWAGA Samochód posiada ogromną turbodziurę, Seicento 1,1 przy tym aucie to ferrari na przyspieszeniu przy niskich obrotach. Auto jak osiągnie 1,8-2,2 tyś obr to ciągnie przyzwoicie, ale z ronda raczej żwawo nie ruszymy, po prostu zwleczemy się z niego jak stary dziadek, jeśli będziemy mieli za niski bieg, lub za małe obroty. Blisko mnie jest spora góra i skrzyżowanie pod górą, jak wjedziesz na górę na 2biegu i koło 1300obr to samochód nie przyspieszy, trzeba zrobić redukcję. Jak już jest 1500-1600obr to przyspieszy wolno do 2000tyś i jak się włączy turbo to już pięknie ciągnie. Dla porównania jeździłem tam różnymi samochodami i nigdy nie zdarzyło mi się abym nie mógł przyspieszyć. Nawet Felicia 1.3 przyspiesza tam na 2 biegu bardzo wolno ale przyspiesza, a w Oplu trzeba po prostu być bliżej włączenia się turbo, albo wbić asa. Pożyczyłem na chwilę Astrę 1.4 90KM i jest jeszcze gorzej, nie dość że wolno przyspiesza od dołu, to jeszcze w całym zakresie obrotów brakuje mocy. Nie jeździłem mocniejszą wersją.
7,0
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Astra jest ok. Wcześniej miałem volvo v60. Volvo lepiej wykonane od opla ale astra ma adaptacyjne xenony i to jest super system do jazdy w nocy. Volvo było niższe i podczas jazdy raziły mnie swiatla innych aut nawet iż Volvo miało xenon skrętny. Pozycja kierowcy była niska I raziła po oczach. Astra ma wyższą i lepiej się jeździ noi wszystko lepiej widać z lampami adaptycyjnymi.

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer