Szukaj

Informacje o Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~szwedmarcin
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Świetne auto mojej żony.Jezdzi nim od 6ciu lat,wczesniej auto przedsatwiciela handlowego -biała 3-drzwiówka. Mam 190cm a jest mi w niej wygodnie,Bardzo sprawne -zaskakujaco-auto ,często nim jeżdzę bo......lubię i ekonomia znakomita. Sprzęt grający-firmowy-gra bardzo przyzwoicie,awarie sie nie zdarzają...Silnik BEZAWARYJNY,olej zmieniany co 10tys km 5w40 i....nic sie nie dzieje.Czytam tylko w NIEPIECKICH Auto świat i Motor jakobym jeździł tykajaca bombą ale ona nie chce wybuchnąc brednie ale wiadomo,kazdy test musi wygrac wolfgen albo skodzina.....Po prostu bardzo fajne w użytkowaniu auto...
4,4
~gr
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Ładny, nieduży samochód z oszczędnym, dość dynamicznym silnikiem dCi. W rodzinie od 60 tys km wozi bezawaryjnie nasze tyłki. Ludzie straszą, że panewki, że wtryski. U mnie jak na razie cisza. Dbam o oleje (max co 15000 km) ,filtry i mam nadzieje, że pojeździ długo bez awarii. Zdecydowałem się silnik 1.5 dci, ponieważ miałem z nim doczynienia w służbowym Kangoo z 2009r które bezawaryjnie przejechało 330 tys km.
4,6
~Lego
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Autko sprowadziłem z Francji młode i w dobrej cenie. Od kiedy go mam zmieniłem zdanie na temat francuskich samochodów, wcześniej było tylko Audi, Opel, BMW i Ford z tych czterech pochwała dla BMW reszta to ciągłe wizyty u mechanika. Clio jest niezawodne jak ktoś pisze inaczej to albo sam psuje auto albo robi antyreklame.
Średnie spalanie dla Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW 2005-2010
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
do spalania w tym samochodziku nie można się przyczepić, robię ok. 4500 km miesięcznie i średnie spalanie miesięczne wychodzi na poziomie 4,6 L/100km. Po kupnie miałem małe problemy z samochodem (wymieniłem wtryskiwacze, turbinę - jak później okazało się niepotrzebnie, ponieważ za kopcenie odpowiadało niesprawne odpowietrzanie silnika), ale nie było tak aby samochód odmówił posłuszeństwa, oczywiście zaraz po kupnie zmieniłem rozrząd, filtr paliwa i olej z filtrem oraz katalizator (ponieważ kupiłem bardzo okazyjnie z malutkim przebiegiem 11tyś. km)- od marca przejechałem 27 tyś. km i mimo wszystko jestem zadowolony z żaby, przede wszystkim niskie spalanie i przy tankowaniu jej pod korek na baku robię ok. 1300 km, a więc na stacji jestem rzadkim bywalcem.
5,4
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Spala w mieście 6- 6,5 litra. W Trasie bardzo dużo zależy od prędkości. Do 100 km/h 4,5-5 litrów. Autostrada 6-7 litrów. Rekord 3,2 L/100km. Ceny części eksploatacyjnych nie wysokie, może z wyjątkiem filtra paliwa- 180 zł.
4,6
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 86KM 63kW
Mam to autko od 8 msc i przejechałem 8tyś km. Jadąc na trasie 90-100 km/h można uzyskać wynik nawet 3,8l. Norma dla mnie to odcinek 200km co 20km miasteczko i spalanie średnie to 4,0 l. Miasto na klimatyzacji max 5,3 przy dość agresywnej jeździe. Wynik spalania jest uzależniony od paliwa ja tankuje tylko na Shell lub BP i tylko sprawdzone stacje.

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 3d