Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010

Lata produkcji: 2001 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Gumiś
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Nie jest źle jak na samochód za te pieniądze. Auto ma już 13 lat, a mimo to nigdy się nie popsuło. Ogólnie byłbym bardzo zadowolony i nie zmieniał go jeszcze długo, gdyby nie silnik 1.6L. Jak dla mnie zdecydowanie za mały i zbyt mułowaty. Zbiera się długo do wyprzedzania. Kombi jednak ma swoją masę i powinno mieć silnik przynajmniej 1.8 lub 2.0. Ponadto bez większych zastrzeżeń. Gdybym znów chciał kupić jakiś samochód i miał do dyspozycji tylko 10.000-15.000 PLN, kupiłbym ponownie Octavię. Jeśli miałbym trochę więcej, myślałbym o dwulitrowej Mazdzie 6 w benzynie lub jakimś SUV-ie. Godna polecenia jest też Skoda Super.
4,6
~Piotr
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Skoda Octavia I jest to mój pierwszy zakupiony samochód i jako samochód dla młodego kierowcy polecam go w 100%. Rozważałem także Opla Astrę G, Renault Megane II, Renault Lagnę II, ale ostatecznie wybór padł na Octavię. Samochód ten będę oceniał z perspektywy młodego kierowcy i postaram się udowodnić, że Octavia jest bardzo dobrym wyborem na pierwszy samochód. Moją opinia chciałbym pomóc wszystkim tym, którzy stoją przed tym samym wyborem, przed jakim ja stałem rok temu.
4,1
~paderewsku
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
założeniem było kupno auta w miarę nowego, ale jak najstarszego technicznie, bez turbiny, dwumasowego koła zamachowego DPF i innych klątw. Wybór 6 -letnia octavia , koniecznie I (ze względu na proste zawieszenie z tyłu), ze znaną przeszłościa. Dla przeciętnego kowalskiego za jakiego się uważam wybór dobry.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
7,8
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Jak na razie auto zasługuje na same pochwały. Przebieg 20 tyś na instalacji gazowej. Przez ten czas wymieniłem dwa razy filtry gazu oraz raz wymiana oleju - a tak to wsiadam kiedy chcę i jadę. Auto jest w miarę elastyczne ale jak potrzeba to ma całkiem dobrą dynamikę - oczywiście niech nikt nie oczekuje że te 100 koni będzie zachowywać się jak 150. Pod obciążeniem (cztery osoby plus pełen bagażnik) oczywiście auto to odczuwa i tutaj już raczej tylko spokojna jazda choć jak podkręcić mocniej obroty to i tak się nieźle zbiera. Spalanie: normalna trasa mieszana to tak między 7,5 a 9, autostrada 150 plus klimatyzacja i 13, raz (jakkolwiek to zrobiłem) wyszło mi 6,68 - na dystansie 400 km. Gaz zawsze tankowany do pełna, najczęściej na jednej stacji (jadąc normalnie potrafi na jednym tankowaniu i 500 km zrobić), każde tankowanie notowane a następnie sobie według tego obliczam spalanie. Jak do tej pory nic mi się w aucie nie popsuło - jak je kupiłem, założyłem instalację, wymieniłem paski, oleje, pompę wody - tak ani złotówki (poza bieżącą eksploatacją) w nie nie włożyłem. Oczywiście zobaczymy jak to będzie wyglądało po 100 tyś ale trafiłem chyba na całkiem niezłe auto i raczej dość długo się z nim nie rozstanę - ma wszystko co potrzebuję (elektryka, klima, pojemność), jak na razie się nie psuje więc tylko się cieszyć. Wygląd - to kwestia gustu - każdy ma inny - ale choć w środku jest dość surowo i można by powiedzieć troszkę topornie to jednak nie jest tak źle, wszystko pod ręką, praktycznie i idzie się do tego przyzwyczaić (choć mi się to podoba :) ).
6,5
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Swoją Skodę Octavię Combi mam od ponad dwóch miesięcy, przebieg 220tys.km z czego prawie 4 tysiące zrobione przeze mnie po zakupie autka. Spalanie w mieście średnio 8-8.5l/100km (głównie w zależności od długości trasy i pracy m.in. klimatyzacji) Średnie spalanie w cyklu mieszanym na trasach do 25km - w granicach 6.0l/100km Na trasie minimum osiągnąłem 5.1 l/100km jeśli ktoś nie wierzy - w moim samochodzie jest tempomat - spalanie chwilowe oscyluje (przy włączeniu tempo) w granicach 4l/100km, dzięki niemu osiągam średnio litr różnicy na moją korzyść w spalaniu ;)
7,2
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Powszechnie zakłada się, iż dane producenta o średnim spalaniu nijak się mają do realiów. Jednak ze spalania swojej skody jestem bardzo zadowolony. Wracałem z wczasów z rodziną z nad morza, samochód na maksa załadowany i... komputer wskazał średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100km. Jazda z predkościami od 90 do 120 km/h. Zresztą zejście na trasie przy średnim spalaniu poniżej 6 L/100 km to nie wyczyn (jezeli nie pada deszcz/śnieg). Preferowany styl mojej jazdy - ekonomiczny, nie znaczy jednak powolny. Spalanie w mieście również zadawalające. Przy zakupie samochodu w salonie dostałem płytkę dvd na której pokazano jazdę w stylu eco driving. W wiekszości staram się stosować do założeń takiej jazdy, co przekłada się chyba na korzystny poziom spalania w mojej octavi (porównując do spalań octavi innych użytkowników - silnik 1,6 moc 75 kW).

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
4,0
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 160 tys. km
Przejechałem 160 tys na gazie, spalanie latem 9,5 litra, zimą 8,6 litra gazu, klima tronic cały czas włączony więc on bardziej zabiera moc. Im większy przebieg na gazie to spalanie troszkę wzrasta. Jestem zadowolony trzeba o instalację dbać i regularnie serwisować i tankować na dobrych stacjach. Ja najniższe spalanie gazu mam gdy zatankuje na Shell ale jest drogi gaz wiec...
4,8
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: P.H.U. CAR-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: LECHO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z...
4,3
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Moja instalacja gazowa pracowała poprawnie w moim samochodzie od nowości (fabrycznie zamontowana Landi Renzo) , niestety po przebiegu 110000 km tj. po 4 latach w moim przypadku padła centralka sterująca i w zasadzie instalacja nie nadaje się do niczego. Nie polecam!!
Skoda Octavia I Kombi