Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Scout Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 - 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Dane techniczne Skoda Octavia II Scout Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2011

Podstawowe parametry Skoda Octavia II Scout Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Skoda Octavia II Scout Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6

Autorentgen Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 53

Awarie skrzyni biegów.

dodał: ~bartyo, 8 lat temu
Po 20000 km uszkodzeniu uległ mechanizm różnicowy w skrzyni. Doszło do zatarcia się sworznia kół satelitów w miejscu współpracy z kołami satelitów i w następstwie tego do ścięcia tulejki rozprężnej. Zdaniem Producenta, to tego typu usterek, dochodzi w sytuacji kiedy samochód był eksploatowany w specyficzny sposób, czyli przez nie odpowiadający standardowi charakter użytkowania pojazdu. (??!!??) Po co gwarancja? Koszt naprawy 8500 zł. Na szczęście moje ASO sie postarało i zapłaciłem tylko za robociznę.

Pęka zestaw wskaźników.

dodał: ~Przem7912, 9 lat temu
W Octavii II pęka szybka zestawu wskaźników. Skoda tłumaczy się, że to od elementów czyszczących i nie chce uznać tego jako wada fabryczna. Ja wymieniałem cały zestaw 3-krotnie. W czwartym pojawił się ten sam problem, lecz już po gwarancji i są problemy z wymianą. Może ktoś ma podobny problem.

Klapka wlewu paliwa.

dodał: ~793ub21, 7 lat temu
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem...

Publikacje o Skoda Octavia

Newsy o Skoda Octavia

Skoda Octavia II Scout Facelifting
Aktualnie przeglądasz Skoda Octavia II Scout Facelifting