Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Kombi 1.0 TSI 110KM 81kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW)
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 25% / przeciw: 75%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Całokształt

Wybrane oceny

3,9
~Kotpete
Skoda Octavia IV
Kombi 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto firmowe więc nie miałem nic do gadania. Jeżdżę miesiąć. Wersja Ambition + pakiet Selection, za który warto dopłacić dla dostępu bezkluczykowego i przyciemnianych szyb, choć przyciemnienie jest za słabe. Ale auto jakoś lepiej wygląda. Samochód całkiem fajnie się zbiera, silnik jest dość elastyczny. Niewiele go słychać podczas jazdy, jeśli nigdzie się nie spieszysz, w innym wypadku musisz go wkręcać na obroty. Tylko, że to i tak nie ma sensu, bo autem strasznie buja. Do tego stopnia, że odechciewa się szybszej jazdy. Na zakrętach przechyły, na wybojach bujanka, przy ruszaniu kołysanie, masakra.... Spalanie wysokie, średnio prawie 8L. Mówię tutaj o normalnej jeździe - żwawo w mieście, w trasie wyprzedzanie, hamowanie, na autostradzie 140-160. Baku wystarczy na 650 km. Jeśli jeździsz nad wyraz spokojnie, używasz gdzie się da tempomatu, na 90-tce suniesz 72 z zapiętą 6-tką i wyprzedzasz bez redukcji, to zejdziesz ze spalaniem w okolice 6L. Ogólnie fajne auto i naprawdę najlepsza opcja w swoim segmencie, choć kwotę przekraczająca 110tys. PLN za w zasadzie podstawową Octavię jakoś trudno strawić. Ale takie czasy. Gdybym miał kupować to założyłbym budżet w granicach 180 tys. PLN i wybrał 2.0tdi 200KM, sportowe zawieszenie i w ogóle wersję Sportline, oczywiście w kombi. Ewentualnie kupiłbym używane, prawie 3-letnie BMW 320d 190KM xdrive, z jeszcze czynną gwarancją i rozsądnym przebiegiem i cieszył się genialnym samochodem.
2,1
~" 1.0 "
Skoda Octavia IV
Kombi 1.0 TSI 110KM 81kW
Nowe auto i już pięć razy w serwisie . Fotele mało wygodne . Wyciszenie słabe . Silnik to pomyłka nie dość że sporo pali to nie jedzie . Lakier rysuje się od niczego codziennie nowe odpryski i rysy , a od ptasiej kupy zszedł cały pojawił się wykwit korozji !!! Auto ocenia za koszmarne całe szczęście że to firmowe , pomyśleć ze ktoś to kupi za własne pieniądze .
3,7
~Bolo
Skoda Octavia IV
Kombi 1.0 TSI 110KM 81kW
Standardowe auto firmowe, część materiałów lipa, materiał fotela od patrzenia dziury dostaje, kombii, silnik 1.0 jakoś jedzie i tyle, ale mało pali. Jedyny minus to brak podokietnika w podstawowej wersji. Typowe auto służbowe średni szczebel kierasa, ale dostarczy co trzeba na budowie i to plus.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 3
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV Kombi