Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Kombi 2.0 TDI SCR 200KM 147kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 200 KM (147 kW)
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
2,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,4
~Go
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Zacznę od wyciszenia auta a jest ono DRAMATYCZNE jadąc 120 jest bardzo głośno a dodając kolejne 20km/h czyli 140 DRAMAT to auto nie ma absolutnie wyciszenia tak kiepskiego nigdy w aucie tego segmentu nie miałem . Skrzynia początkowo miałem negatywne odczucia a raczej lekkie zaniepokojenie działaniem , jednak pracownik stwierdził ze to model testowy tak ma BREDNIE i kłamstwa DSG jest okropne jazda miastem równa się katusze tego się nie da opisać . Jakość i wykonanie auto ma 5 tyś kilometrów i zaczyna trzeszczeć kierownica cos pod konsolą jak i z tyłu boczek i jeszcze jedno miejsce ale nie mogę go namierzyć , zatem o jakości i poprawie spasowania zapomnieć trzeba . Lakier ponownie 5 tyś km i mam 5 odprysków co będzie po 50 tyś km 50 x 5 odprysków ?? . Elektronika i komunikaty typu Front Assist jest dostępny , Funkcja hamowania niedostępna .ACC - nastawiam np: prędkość 120 km/h, przede mną auta , nagle samochody zaczynają zwalniać mój też zwalnia po czym bez przyczyny wyskakuje komunikat nakaż hamowania zdarza się często że nie widzi aut przede mną jak można zatem z tego korzystać jak trzeba więcej uważać na ten system bo sam hamuje lub wcale tego nie robi i w Tira wjedziemy . SKODA OCTAVIA 4 to wersja testowa a my ją testujemy za darmo a nawet za nią płacimy żenada takiego bubla puścić do produkcji i mamić ludzi OSZUSCI tym złomem .

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 3
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV Kombi