Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,6
~e_gregor@interia.pl
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Wielkie rozczarowanie. Wcześniej jeździłem octavią 2, potem dwoma pasatami B8 (przedlift i polift). Przesiadka na octavię 4 była olbrzymią karą. Owszem nastawienie miałem pozytywne - bo octavia 4 wygląda na prawdę atrakcyjnie a trafił mi się egzemplarz z pięknym niebieskim lakierem. Czar szybko prysnął. Drewniane kołki zamiast amortyzatorów, głośno, zawieszenie łupie. Elektronika po prostu nie działa. Czujniki parkowania bezużyteczne bo nigdy nie wiesz czy są cicho bo się zawiesiły czy dlatego, że masz jeszcze dużo miejsca. Fotele to obciągnięte szmatą krzesełka z przychodni NFZ - ból kręgosłupa i hemoroidy w gratisie. Zestaw głośnomówiący wiesza się po każdym połączeniu i wtedy czeka Cię dwie minuty grzebania w dotykowym ekranie i resetowania go żeby ponownie połączyć się z telefonem w celu przeprowadzenia kolejnej rozmowy. Maską trzeba trzepnąć ze złością bo inaczej na desce masz komunikat, że jest nie zamknięta. Zapomnij o upuszczaniu jej z 15-20cm. Na szczęście nie trzeba tam często zaglądać. Wersja (pseudo)hybrydowa 1.5 e-tech ma fajną dynamikę ale niestety ciężko się rusza na mokrym. Gaz do 1/3 i na koła idzie tak duży moment że buksujesz i stoisz w miejscu. Pewnie dobre letnie opony zamiast wielosezonowych by coś poprawiły. Hamulce przez hybrydę bardzo nieprzyjemnie działają. Czasem zmniejszają siłę, czasem zwiększają. Nigdy nie wiesz czy rekuperacja się załączy czy nie. Wyłącza się też niespodziewanie. Starsze octavie były jak zegarek Casio - widać, że tani i plastikowy ale wiedziałeś że możesz na nim polegać i wygodnie się go nosiło. Octavia 4 jest jak podróbka Rolexa - z daleka wielkie WOW ale przy bliższym poznaniu widzisz jakie to badziewie, niby masz zegarek ale nie wiesz która jest godzina i nie chcesz go nosić bo Cię uwiera. Zrobiłem wiele setek tysięcy służbowymi autami. Po 30.000km w Octavii 4 pierwszy raz zacząłem prosić szefostwo o możliwość przejścia na jazdę prywatnym autem i kilometrówkę. Na prawdę jej nie chcę pomimo, że mam za darmo. Współczuję tym co kupili prywatnie.
2,9
~K
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
ZALETY : Niskie spalanie , Ogromny bagażnik . WADY: Osiągi no mamy niby 150 a podobno nawet 165 KM ale to auto nie jedzie testy niezależne wskazują że osiągi 9s no istny rekord " MUŁ " i tyle ( auto spore jazda z rodziną i pełnym bagażnikiem pewnie 12 - 14s ) . Wyciszenie jedno z gorszych w klasie C ( do D nawet nie porównuje ) Prowadzenie bardzo słabe belka sprawia że przy tak ogromnym aucie zakręty czy szybka jazda 140 km/h na autostradzie daje uczucie braku kontroli nad autem . " Tablet " brak sensu i logiki lubi się zamulić , przyciąć . Spasowanie i jakość początkowo było idealnie teraz coś tam skrzypi tapicerka minimalnie się mechaci ( a przebieg praktycznie zerowy bo zaledwie 14tyś km ) Lakier koszmarnie słaby rysuje się od wszystkiego blachy i tu zdziwienie cieniutkie jak papier gną się od delikatnego nacisku . Reasumując auto uważam za kiepskie z ogromną ilością wad i z nielicznymi zaletami .
4,4
~Arkos
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Skoda wygląda pięknie, moim zdaniem jeden z naładniejszych kompaktów w swojej klasie. Światła LED TOP MATRIX to kosmos, przepięknie świecą i na prawdę warto do nich dopłacić. Środek- fajnie wykończony, wygląda bardzo współcześnie, piękne cyfrowe zegary. Wieczorem oświetlenie ambientowe też prezentuje się nieźle. Bardzo pojemny bagażnik, mądra roleta bagażnika. Dobre oświetlenie led w środku. W tej łyżce miodu jest też łyżka dziegciu- technologia i ciągłe z nią problemy- aktualizacje, błędy czujników itd., zawieszający się tablet, nie uruchamiająca się kamera cofania...

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 3
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV Kombi