Szukaj

Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2018

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Całokształt - Układ jezdny - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~aprox99
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Mam Passata z 2018 r.z SRC czyli Adblue ale nie żaden Bluemotion.Dlatego ta opinia tutaj.Miałem wiele samochodów,przed tym Passatem Audi A4 B9 diesel 190KM z 2017 roku.Postaram się obiektywnie ocenić to auto ale ocena bierze się z przesiadki z A4 a nie poloneza.Dlatego takie rozbieżne opinie Zużycie paliwa w mieście około 6l Autostrada pomiędzy 130-140 5,2L Przy spokojnej jeździe poza miastem 4,5L Jestem raczej defensywnym kierowcą W innych autach,Mondeo,Carisma,Laguna czy Insignia przy 140 ciągle drgała mniej czy więcej kierownica.W Passacie tak jak w A4 tego nie ma Przy sprzedaży nie trzeba się z tym autem bujać jak z oplami czy innymi i dostaje się jeszcze rozsądne pieniądze.Laguny z 2016 roku nie mogłem 6 miesięcy sprzedać chciaż miała full wyposażenie, dlatego koniec z tymi markami
Dodane 4 lata temu
3,9
~Marek
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Dotychczas VW postrzegałem jako coś lepszego od Skody ale się niestety mocno zawiodłem. Po dwóch generacjach Octavii postanowiłem kupić Passata. To był błąd, rozwiązania i jakość VW pozostała w latach 90-tych, a teraz to tylko legenda. Co to za samochód za 140 tys. do którego trzeba dolewać olej 1,5l/10tys. km a w serwisie mówią, że dopuszczalna norma jest nawet do 4l! Fotel jest z tak beznadziejnej gąbki, że zaczął się sypać po 60 tys. km a tylne boczki wydają dzwięki od ok. 80 tys. km. Owszem auto duże i wygodne dla rodziny, silnik 150 km z DSG wystarczający i jadąc solo można sprawnie wyprzedzać - i na tym się kończą sentymenty do Passata, księgowy w tym samochodzie siedział na codzień i kombinował jak wyrwać jeszcze jedno euro. Cyfrowe zegary oraz funkcje internetowe zachwalane przez VW nie przydatne i nie używane.
Dodane 7 lat temu
4,9
~Bastin
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Auto na prawdę godne polecenia, tanie w utrzymaniu, niskie spalanie (w trasie poniżej 5l/100km), a jeszcze w wersji R-line prezentuje się lepiej niż nowsze modele. Z wyglądu nadal robi wrażenie wow, szczególnie w białym kolorze i połączeniem z czarnymi wstawkami. Wizualnie nie widać, że auto ma tyle przejechane, oczywiście jak ktoś dbał. Szkoda że już nie robią takich, tylko zepsuli design w nowszych wersjach. Jeżeli chodzi o awaryjność, to bez zastrzeżeń, nigdy nie zawiódł na drodze.
Dodane ponad rok temu
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2018
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Średnio po mieście wychodzi 6,2-6,6 l/100km. Na trasie przez Niemcy z prędkościami ponad 200 km/h wyszło 7,8l l/100 km. Po szosach średnio 4,7-5,3, po drogach ekspresowych jadąc koło 130-140 km/h wychodzi ok 5,5-6 l/100 km. Natomiast jadąc na tempomacie równo 100km/h wyszło 4,5l/100 km. Raz zrobiłem test jadąc autostradą za tirem ok 100 km wyszła mi średnia 87km/h a spalanie 3,3 l/100km. Silnik jest świetny, szybko reaguje na gaz i jest bardzo przyjazny w codziennej eksploatacji. Zimą już po ok 3 min z kratek wentylacyjnych leci ciepłe powietrze! Passat B8 to bardzo auto dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.
Dodane 8 lat temu
5,3
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Bardzo oszczędny silnik mając na uwadze wielkość samochodu i jego masę. Średnie zużycie paliwa komputer podaje dokładnie. Jeżeli komputer podaje śr.zużycie z całego zbiornika 4,9L to tyle dokładnie wychodzi z dystrybutora. Dla porównania Golf V zaniża o 0,5L. Polecam Passata z tym silnikiem. Dynamika i spalanie OK.
Dodane 4 lata temu
7,0
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Średnie zużycie na dystansie 60000km 7,07. Dystans 60/40 autostrada/miejska.
Dodane 4 lata temu

Usterki Volkswagen Passat B8

Liczba wpisów: 27
Zużycie pompy dodatkowej webasto
  • Volkswagen Passat B8 Alltrack 2.0 TSI 220KM 162kW 2015-2018
  • inne
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W aktualnym sezonie zimowym (2024/2025 - auto z rocznika 2018), doszło do usterki polegającym na wyłączaniu się webasto, bardzo krótko po jego włączeniu, ok 30-60 s. W normalnej eksploatacji włącza się i działa jako dogrzewanie systemu, samodzielnie już nie. Awaria dotyczyła zużycia się pompy dodatkowej, niestety po jej wymianie doszła usterka czujnika temperatury G18, nie do zdiagnozowania przed wymiana pompy. Po wymianie obu elementów powróciła sprawność webasto. Koszt w ASO: - wymiana pompy z usługą ok 1950 brutto - czujnik temperatury G18 + usługa ok 1600 brutto
Dodane 9 miesięcy temu
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 10
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
Dodane 2 lata temu
2 komentarze
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Dodane 7 lat temu
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Volkswagen Passat B8 Variant

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów