Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1975, miejski model segmentu B. Już w roku 1971, rozpoczęto w Volkswagenie prace nad powstaniem pragmatycznego, lekkiego auta. Volkswagen Polo pierwszej generacji (nazywany na niektórych rynkach także Derby) był modelem bliźniaczym Audi 50. Samochód stał się jednym z najbardziej popularnych zarówno w swojej klasie, jak też wśród modeli Volkswagena – dotychczas nabywców znalazło przeszło 14 milionów aut. Volkswagen Polo zdobył szereg nagród, m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2010 (w roku 1982 oraz 1995 także znalazł się na podium plebiscytu) oraz Światowego Samochodu Roku 2010. Nazwa auta wywodzi się z ekskluzywnej dyscypliny sportowej. Szósta generacja Volkswagena Polo została wprowadzona na rynek w roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Projektanci Volkswagena uznali chyba, że bycie małym Golfem to wystarczająco atrakcyjny horyzont dla Polo. Ale nie jest też tak, że nowy model zupełnie niczym nie zaskakuje. Widzieliście to designerskie wnętrze?

~Powagosław
Luzacjusz

Polo jest jak twoja teściowa, która nosi tę samą fryzurę od 25 lat. Możesz łudzić się, że pewnego dnia wystrzyże się na Rihannę, ale w sumie… po co miałaby to robić? Zresztą, fryzjerka nawet nie wie, kim jest Rihanna.

~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Polo

Liczba ocen: 1 851
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Szymek
Volkswagen Polo VI
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Najlepsze auto jakim do tej pory jeździłem. Może nie najdroższe i nie najbardziej luksusowe, ale nie to czyni auto najlepszym. W Polo VI po facelifcie wszystko się zgadza. Wszystko jest absolutnie ze sobą dobrze zestrojone. Jestem w szoku, że auto z segmentu B może być aż tak dobre. Samochód jest bardzo wygodny podczas jazdy w mieście oraz na trasy. Cały jego projekt jest przemyślany pod względem doświadczeń z użytkowania. Absolutnie wszystko w tym aucie jest na swoim miejscu. Jest intuicyjne, a wnętrze łatwe w obsłudze. Układ napędowy jak na jeden litr bardzo dobrze odpycha ten samochód. Nawet przy trzech osobach w środku. Szkoda, że jest to już wymierający gatunek przez wysokie ceny oraz preferencje klientów uciekające w wielkie sedany oraz SUVy. Myślę, że Volkswagenowi przy odpowiednim cenniku oraz dobrym marketingu udałoby się spopularyzować na tyle Polo aby zrobić efekt WoW. Bo auto rzeczywiście taki efekt daje. Dodam tylko na koniec, że mam bogatą wersję wyposażenia, która też dużo zmienia.
Dodane 5 miesięcy temu
4,7
~Mati
Volkswagen Polo VI
GTI Facelifting 2.0 TSI 207KM 152kW
Usportowione autko prawie dla każdego. Pomimo ponadstandardowej mocy w tego typu klasie aut, jest całkiem cywilizowane i ... normalne. Można jeździć jak dziadkowozem, można kliknąć tryb sport i wdusić gaz i mamy inne auto. Można jeździć na spalanie poniżej 6l/100, można jeździć na 12-15/100. I to wszystko w jednym pojeździe. Auto nie jest wulgarne (brak dokładek, spoilerów, splitterów itp), nie jest głośne (zaleta dla ludzi 40+ ;) ) nie prowokuje. Wyglad to kwestia gustu. Auto ma spójną linię nadwozia jest typowo "wolkswagenowskie" jak na obecne czasy. W środku w większości tani plastik, ale deska rozdzielcza miękka (zresztą ile razy się to maca...), niestety tak wygląda grupa VW w tego rodzaju klasach w ostatnim 5-6 leciu. Na czymś trzeba oszczędzać. Spokojnie gasi większość komiwojażerów w służbówkach. Można też uciec przeciętnemu prezesowi, czy dyrektorowi regionalnemu, albo ich pogonić :P. Dla mnie zaletą jest, że ma 5 drzwi i automatyczną skrzynię biegów (całe życie z manualem :/). Super do miasta, nada się na weekendowe podróże. Nie jest to auto rodzinne, więc albo dla singla albo pary albo max 2+1, albo jako drugie auto w rodzinie. Brakuje mi jakiegoś sportowego trybu wyświetlania na desce rozdzielczej (np. duży obrotomierz na środku, obok temp oleju i ewentualnie ciśnienie doładowania), można część tych danych włączyć na infotainmencie, ale wolę tam mieć mapę i info gdzie stoją misiaki. Polecam również wybrać wersję z adaptacyjnym zawieszeniem (są 2 ustawienia). W wersji bez DCC było za twardo. W wersji z DCC tryb normal jest łagodniejszy, niż standardowe nieregulowane amortyzatory w wersji bez DCC.
Dodane 6 miesięcy temu
4,5
~Rumcajs
Volkswagen Polo V
Hatchback 3d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Bardzo przyjemny samochód. Mały, niesamowicie zgrabny i zwrotny, nadaje się do miasta i na trasy dla 2 osób (z tyłu jednak mało miejsca na więcej pasażerów). Wyciszenie całkiem przyjemne, multimedia bardzo wygodnie się obsługuje dzięki fizycznym przyciskom, działają płynnie i bez zastrzeżeń. Mamy wersję lounge gdzie fotele są naprawdę wygodne i całość ogółem prowadzi się bardzo dobrze. Przy największej fabrycznej feldze 16 auto wygląda rasowo a na zakrętach bardzo dobrze utrzymuje tor ruchu co daje poczucie bezpieczeństwa.
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Volkswagen Polo

Liczba raportów: 2 136
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo
4,8 – 10,5
l/100 km
4,3 – 7,3
l/100 km
4,4 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 70KM 51kW
Silnik oszczędny przy jeździe w trasie (drogi krajowe i wojewódzkie) tam przy lekkiej nodze bez wyprzedania można liczyć na spalanie rzędu 5 litrów poniżej raczej nie da się zejść. Jazda w mieście i krótkie dystanse np. 2-3 km trzba liczyć 7.2 l/100km. W mojej ocenie można ocenić auto na 4+ jeżeli chodzi o spalanie te uśrednia się na poziomie 6.7 l/100km z ostatnich 10 tyś km. ( wynik z dystrybutora komputer pokazuje średnią 6.5l/100km) Silnik zdecydowanie mniej pali gdy się rozgrzeje, pierwsze km duże spalanie jak pisałem wyżej, do 10km dojazd stałą prędkością na liczniku spada do ok 6.2-6.4. Podróż ze stałą prędkością 80km/h to można zejść do 4.5 (mój osobisty rekord) ale jazda ekonomiczna i przewidywalny mały ruch o późnej porze. Autostrada no niestety 7 litrów (jadą ok. 120-130km/h ze względu na wyciszenie i obroty silnika). V-maks (na prostym nie z górki) 162 tylko kierowca z włączoną klimatyzacją, po wyłączeniu 171. Samochód źle reaguje na dołączenie ciężaru 5 osoby i jakiś rzeczy w bagażniku-ok. 60 kg spalanie z trasy 60 km to 6.7 l/100km. Samochód idealny na dojazdy do pracy i małe wypady za miasto w 2 osoby. Awaryjnie może zabrać 5 osób komfortowo do 50km (jechałem raz) w 4 spokojnie można jechać dużo dalej. Niestety dynamika pozostawia trochę do życzenia, jest to raczej autko na dojazdy i wleczenie się w porannym sznurze aut. Mimo wszystko polecam silnik prosty, tylko trzeba pamiętać wymieniać łańcuch rozrządu. Myślę że kupiłbym jeszcze raz chodź bardziej rozważałbym opcję 1.2 tsi (większa moc 105 koni mechanicznych, 4 cylindry, mniejsze spalanie ze względu na bezpośredni wtrysk). Ten silniczek jest lekko słabawy, ma 3 cylindry (delikatna wibracje są przy jałowych obrotach i tak sobie brzmi jak się wkręca na wyższe obroty, natomiast ze względu na 3 większe tłoki niż 4 mniejsze porównując np 1.4 mpi lepiej reaguje na jazdę i dodawanie gazu w niższych partiach obrotowych, natomiast czuć że silnik nie pracuje tak aksamitnie jak 4 cylindrowy) natomiast odwdzięcza się stosunkowo niskim spalaniem.
Dodane 7 miesięcy temu
7,6
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Polo VI
GTI Facelifting 2.0 TSI 207KM 152kW
Przejechałem 1000 km, później ja i nikt inny i tak nie napisze. Nie przejmuję się "docieraniem" ale też nie mam "ciężkiej nogi". Auto użytkuję w Warszawie na dojazd do pracy i trochę by rozprostować nogi na A2 w weekend. Po paru tankowaniach apetyt uśrednia się w okolicach 8 l/100 km. Przy 110 km/h w trasie zejdzie do 6-6,5, aby zszedł niżej to trzeba jechać jak emeryt, co w tym samochodzie jest frustrujące i trzeba mieć amnezję czym się jedzie lub nerwy ze stali. W mieście przy porannej szarpaninie i w codziennym korku spali 9, a nawet 10. Mi trudno zrobić więcej, choć inni potrafią. Fakt, że auto żywiołowo reaguje na dodanie gazu powoduje, że litry na sto także. Polecam tryb Eco bo "żeglowanie" nawet po mieście potrafi zaoszczędzić sporo paliwa. Tryb sport od razu wywołuje wir w baku (dwucyfrowe wartości) więc patrzącym na spalanie nie polecam tego trybu. A do przyjemnego popylania po mieście lub krajówkach polecam tryb M i manetki.
Dodane 8 miesięcy temu
4,4
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
w trasie da się zejść nawet do 3.1 ale to wiadomo, ekstremalne zamulanie i skupienie na stylu jazdy (+ jeżdżę głównie sam), tak zazwyczaj na trasie wychodzi mi 3.5-4.4. Całą średnią spalania zawyżają oczywiście wypalania dpfa ;) . A i moc podniesiona z 90KM na 130KM
Dodane 4 miesiÄ…ce temu

Usterki Volkswagen Polo

Liczba wpisów: 148
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Dodane 3 lata temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
5,0
Volkswagen Polo IV
Fun 1.2 i 12V 64KM 47kW
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W...
Dodane 14 lat temu
5,0
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu...
Dodane 15 lat temu
5,0
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.4 85KM 63kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 37 tys. km
Instalacja STAG zamontowana i serwisowana w Auto Mix w Skrzyszowie. Serwis raz w roku - wymiana filtrów. Zero problemów z instalacją. Piąty rok eksploatacji i jestem bardzo zadowolony. Gorąco polecam!
Dodane ponad rok temu
Volkswagen Polo

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów