Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW
Witam Przed zakupem mojego Tiguana w głównej mierze swój zakup oparłem o ten portal, wiarygodność opinii, raportów spalania pół na pół. Samochód waży 1500 kg więc dużo, za to daje komfort podróży, miłą sylwetkę i kilka jeszcze konkretnych atrybutów. Silnik 1.4 Tsi zalety elastyczność, moment obrotowy 200 Nm, w sumie tyle. Samo spalanie po mieście na dojazdy, na nie rozgrzanym silniku 10 l /100 km. Cykl mieszany z 1200 km 8,6 l /100 km. spalanie na odcinku A4 Katowice-Brzesko prędkość 120-130 km 7,7 l /100 km. Meritum sprawy tego silnika - umiejętność operowania gazem - bardzo czuły potencjometr w pedale gazu!!!! Można cisnąc go do oporu wtedy spalanie dużo zwiększone można nim pracować umiejętnie wtedy spalanie drastycznie spada. Pierwszy bak wypaliłem własnie w taki sposób przez nie umiejętne operowanie gazem. Jak jechać aby było ekonomicznie??Pierwsza sprawa zmiana biegów na poziomie 2 tys. obrotów plus wyczucie pedału gazu. Przewidywanie drogi przejazdu, zauważyłem ze silnik lubi jeździć bez gazu. Obecny przebieg 1200 km
6,4
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW
Spalanie mogłoby być mniejsze ale jest do przyjęcia średnio 7,0l/100 km przy masie własnej 1500 kg to dobry wynik. Osoby, które piszą, że samochód pali ponad 10l niech wykorzystują wszystkie biegi a nie 1 - 4. 5 i 6 to nadbiegi i służą do oszczędzania paliwa. Na 31.01.2013 przebieg 11.000 km i nieco zmieniam zdanie o biegu 6 - "staje się na nim" coraz bardziej elastyczny - potrafi nawet przyspieszać pod małą górkę po poziomej drodze od 2000 obr/min też można nim przyspieszyć. Po przejechaniu 11.000 km stwierdzam,że: 1. Autem przy b.spokojnej jeździe na trasie można osiągnąć zużycie 6,0 l/100 km. ( 2 osoby i 50 kg bagażu) 2.Przy 120 - 140 km/h na autostradzie zużycie 7,9 l/100 km - 4 osoby. 3. Przy bardzo dynamicznej jeździe nie przekroczy 9 l. ( wcześniej olej osiągnie 120 C i trzeba zwolnić ). Ogólnie rzecz biorąc auto jak na taką masę jest oszczędne. Za 11.0000 przebiegu prawie zerowe zużycie oleju silnikowego (0,15 l. ). Oby tak przynajmniej do 100 000 km przebiegu
6,7
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW
Witam mam nowiutkiego Tiguana z "niby" najsłabszą wersją silnikową 122KM. Na moje potrzeba moc ta w zupełności wystarcza, a zależało mi na ekonomii i na wszechstronności auta. To co chciałem to uzyskałem. Odnośnie minimalnego średniego spalania, to jazda po naszych zwykłych drogach, miejscowości 50km/h poza, jazda do 110 km/h z normalnym przyspieszaniem. Maksymalne spalanie uzyskałem w trasie na autostradzie, gdzie nie jechałem wolniej niż 135 km/h momentami do 180km/h. W aucie 5 osób i włączona klima, więc wynik i tak bardzo dobry, minimalnego spalania nie badałem dokładnie, aczkolwiek podejrzewam, że nawet poniżej 5,5 litra dałoby się zejść, ale to przy baaardzo spokojnej jeździe. Pozdrawiam :)
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting