Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan II SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~Tiguan
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
1. 1.5TSI 150KM manualna skrzynia biegów - kangurowanie i szarpanie na 1 i 2 biegu. Brak rozwiązania na szarpanie silnika! Zdecydowanie nie polecam tego silnika! 2. Hałas w kabinie w okolicach lusterek i słupka A. Mam bezpośrednie porównanie z Golf VII i w Tiguanie jest zdecydowanie głośniej. 3. Problemy z hamulcami tylnej osi. Buczenie i bicie tarcz hamulcowych nawet przy niskich przebiegach auta. Na szczęście reklamacja uznana przez VW. Jest akcja naprawcza dla tego problemu. Jako rozwiązanie VW wymienia cały zestaw, czyli tarcze + klocki. Przyczyną problemu jest materiał klocków hamulcowych, który zostaje na tarczach hamulcowych. Serwis zaleca nie używać AutoHold ?! :/ Ten sam problem z klockami hamulcowymi występuje również w Passacie oraz Superbie. Prawdopodobnie ten sam dostawca klocków. 4. Auto jest bardzo miękko zestrojone przy standardowym zawieszeniu. Buja się na zakrętach i nie ma pewności w prowadzeniu. Efekt potęguje standardowy rozmiar opon w rozmiarze 215/65 R17. Oczywiście są też plusy - nie trzeba omijać studzienek na drodze :) Miękkie zawieszenie + balony zwiększają komfort przy jeździe na wprost
4,8
~Kamil 15. TSI DSG R Line FWD
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Auto bardzo poprawne. Wygląd, szczególnie w wersji R Line zasługuje na duży plus. Mam wersje Highline i fotele ErgoActiv - rewelacja. Info rozgrywka całkiem spoko chociaż wydaje mi się, że poprzednia wersja z Passata B8 była bardziej przejrzysta. To samo dotyczy Active Info Display. Silnik 1.5 TSI na razie ma u mnie same plusy, zobaczymy na dłuższym dystansie. Ogólnie bardzo polecam to auto rodzinie 2+1 bo większej ze względu na bagażnik już nie ;). Bagażnik jest dla mnie wystaczający, żona narzeka ale rozpieściliśmy się bagażnikiem w Passacie kombi. W naprawdę długie trasy będę zakładał box dachowy ;)Polecam auto w całej okazałości szczególnie w pakiecie R.
4,9
~Michał
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Wygodny, bardzo przestronny samochód. Super widoczność, siedzi się wysoko, bardzo wygodnie (fotele ergonomiczne). Samochód jest idealnym kompromisem pomiędzy gabarytami zewnętrznymi a miejscem w środku. Świetnie się nim manewruje. Dzięki widoczności, kamerom i czujnikom jest łatwiejszy w parkowaniu od sporo mniejszego Audi A3 8V. Bagażnik jednak jest dużo mniejszy niż może wydawać się ze specyfikacji (producent podaje 615L), suwane tylne fotele troche to ratują. W tej wersji benzynowej bardzo cichy. Raczej nie zrywa trakcji (opony 235/55 r18), chyba ze dociśniemy mocno przy ruszaniu, lub na mokrym. Jeżdzę głównie w mieście - Warszawa i mocy na prawdę nie brakuje. Nie ma problemu ze sprawnym dołączeniem się do ruchu, wyprzedzaniem ciężarówki czy innej przeszkody. Dzięki dobremu prześwitowi nie straszny jest żaden krawężnik :) Ale to chyba uroda większości SUV'ów. Polecam dla rodzin z dziećmi - z jednym jest bardzo wygodnie. Z dwójką zobaczymy jak się doczekamy :) Przed zakupem porównywałem z Seatem, Toyotą Rav-4, Hyundaiem Tucsonem, Volvo XC40 i XC60 - poza seatem wszystkie pozostałe prowadziły się z dużą bezwładnością całego układu jezdnego. Seat był po prostu sztywny. Tiguan do dla mnie dobry kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia - bardzo stabilny na zakrętach i przy gwałtowniejszych manewrach. Mógłby być trochę bardziej komfortowy, ale pewnie wtedy kosztem prowadzenia. Jest ok, ale bardziej w kierunku twardego zawieszenia - tutaj Volvo XC60 dużo wygodniejsze(wygodniejsze pod każdym względem z wyjątkiem tragicznego systemu multimedialnego).
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan II SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW 2018-2020
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Poczałkowo obawiałem się spalania w tym aucie z tym silnikiem. Ale jak okazało się po roku użytkowania auta i 15 000 km, okazało się, że nie jest problemem w tym aucie zejście poniżej 6 litrów. Auto służy jako rodzinny wóz i tak: Przy jednostajnej jeździe w okolicach 90 km/h auto pali 5.5 - 5,2 litra. Na autostradzie przy 130-140 km/h jest 6.5-7,5 litrów. Przykładowe Trasy Gdańsk - Wrocław, Wrocław - Warszawa. Wrocław - Zakopane. Ale wystarczy zejść do 120 km/h aby auto spalało w granicach 6 litrów. Najniższe osiągnięte spalanie to 4.8 l. Trasa miała 200 km. Trasa wakacyjna do Norwegii (4000 km), auto średnio spaliło 6 litrów. Na pełnym baku jadąc przez Szwecję autostradą i potem Norwegię auto zrobiło ponad 900 km. Na pokładzie 4 osoby - 2 dorosłych, 2 nastolatków + bagaże zapakowane na full. Ciśnienie w oponach w okolicach 2.8. Miasto faktycznie tu nie ma cudów - w korkach auto pali 8 - 9 litrów. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy, przewidywania, jak komu się spieszy, korków itd. Nie widzę problemu aby palić tym autem zamiast 6 l - 10l i na pewno są osoby które takie spalanie będą miały. Natomiast moje doświadczenia są takie, że to bardzo przyjemne auto z rozsądnym spalanie jak na gabaryty i silnik.
9,2
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Hmmm czytam te raporty spalania i ciężko mi uwierzyć :) mój Tiguan 1.5 DSG spala średnio 10 litrów w mieście (marzec-czerwiec) - jazda mieszana spokojna/dynamiczna. Dodam że jest na felgach 19 cali. W trasie (drogi ekspresowe i autostrady) Zielona Góra- Międzyzdroje przy 120 kmh spala 8 litrów. Przy 140 kmh ok 9-9.5. przy 160 kmh pali jak nic ponad 10 litrów. Spalanie podaje na tempomacie i płaskim odcinku. Tryb źeglowania (2 cylindry) załącza się zazwyczaj z górki więc jakoś specjalnie nie wpływa na obniżenie spalania. Trasa ' wioskowa' Zielona Góra - Szklarska Poręba spalanie 6,7 litra/100 km. Prędkość od 60 - 130 kmh. Tutaj często załączał się tryb żeglowania i spalanie było naprawdę fajne. Ogólnie ile zalejcie tyle spali ;)) Mam nadzieję że pomogłem
7,4
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Spalanie w Trójmieście bez korków na odcinku do 3 km to 11-13l silnik zimny. Spalanie przy spokojnej jeździe w mieście, lekki korek 8.5l, łączny odcinek około 10 km. Na odcinku Gdańsk Sopot Gdynia normalna jazda w mieście około 30 km to 7-7.5l. Przy dłuższym zatorze będzie z 9l. Na trasie 5.6-6.2-6.7 w zależności od dynamiki jazdy. Na autostradzie przy 120 km/h bez wiatru 6.5 l, z wiatrem 7.6-7.8 l, sprawdzone na odcinku 550 km. Autostrada 140 km/h bez wzniesienia 8.5l (opory powietrza są znaczne) i wiatru z przodu. Generalnie średnie spalanie głównie po Trójmieście i kilka wypadów na południe Polski to 7.5 l. Uważam, że jak na sporą wygodę podróżowania oraz masę własną około 1540 kg jest OK. Przy lekkiej zimie spalanie średnie wzrosło do 7.9 l. Spalanie jak w większości przypadków zależy od stylu jazdy. Gdy się ciśnie to trzeba doliczyć ze 2 litry więcej;)
Volkswagen Tiguan II SUV