Szukaj

Informacje o Audi A4 (S4, RS4)

Lata produkcji: 1995 – 2024
Segment: Klasa średnia

Audi A4 to jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie i jeden z najchętniej kupowanych modeli Audi w historii marki – do tej pory A4 wyprodukowano w liczbie ponad 6 milionów egzemplarzy. A4 jest przedstawicielem klasy średniej segmentu premium (segment D) w produkcji od 1994 r., kiedy to zastąpił w ofercie koncernu z Ingolstadt model Audi 80, choć kontynuuje jego wewnętrzne nazewnictwo (oznaczenie jako seria B).

Audi A4 I (B5) (1994 - 2001)

Historia modelu Audi A4 B5
Pierwsza generacja Audi A4, która w wewnętrznej nomenklaturze koncernu oznaczona została symbolem B5, po raz pierwszy zaprezentowana została w 1994 r. Auto zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PL45), na której niebawem powstał także nowy Volkswagen Passat. Audi A4 B5 zajął trzecie miejsce w plebiscycie Car of the Year 1996, ustępując tylko modelom Fiat Bravo/Brava oraz Peugeot 406. Dwa lata po debiucie modelu do oferty dołączyła odmiana kombi (Audi A4 Avant). W 1997 i 1999 r. Audi A4 przeszło faceliftingi, a w 2000 r. w sprzedaży pojawiła się topowa odmiana silnikowa Audi RS4 B5 w wariancie kombi z silnikiem o mocy 380 KM.

Dostępne silniki Audi A4 B5
Audi A4 B5 dostępne było z bogatą ofertą silnikową. Bazowym silnikiem benzynowym była jednostka o pojemności 1,6 i o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży znajdowały się także silniki benzynowe o pojemności  1,8 (125 KM), w tym także 1,8 Turbo (150 i 180 KM), 2,4 (165 KM), 2,6 (150 KM) i 2,8 (174, 193 KM) oraz 2,7 w wersji S4 o mocy 265 KM, a także jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9 DI (75 KM) i TDI (90, 110, 115 KM) oraz 2,5 (150 KM).

W ofercie znajdziemy również wariant z napędem quattro na wszystkie koła oraz odmiany z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, która posiadał także manualny tryb pracy.

Audi A4 II (B6) (2000 - 2005)

Historia modelu Audi A4 B6
Druga generacja Audi A4 (B6) w odmianie sedan zaprezentowana została w 2000 r. Rok później dołączyła do niej wersja kombi (Avant), a w 2002 r. także kabriolet z miękkim dachem, który w gamie modelowej zastąpił Audi Cabriolet. Model ten powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej koncernu (PL46).

Dostępne silniki Audi A4 B6
Ofertę silników benzynowych otwierała 1,6-litrowa jednostka o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży dostępne były następujące silniki benzynowe: 1,8 T (150, 163, 190 KM), 2,0 (130 KM) oraz 2,0 FSI (150 KM), 2,4 (170 KM), 3,0 (220 KM) oraz w odmianie S4 jednostka 4.2 V8 o mocy 344 KM. Dostępne diesle to silniki o pojemności 1,9 TDI (101, 115, 130 KM) lub 2,5 TDI (163, 180 KM).

Audi A4 III (B7) (2004 - 2008)

Historia modelu Audi A4 B7
Produkcja trzeciej generacji Audi A4 ruszyła w 2004 r. (odmiany sedan i kombi), a więc zaledwie cztery lata po poprzedniku. Wprawdzie wykorzystano tę samą płytę podłogową co w poprzednim wcieleniu Audi A4 i generalnie zmiany konstrukcyjne nie były zbyt duże, władze koncernu zdecydowały, że jest to nowa generacja modelu, a nie jedynie facelifting. W 2006 r. do sprzedaży trafiła odmiana cabrio.

Dostępne silniki Audi A4 B7
W ofercie Audi A4 B7 znajdziemy większość tych samych silników co w B6. Nowymi jednostkami były 200-konne 2.0 TFSI, 3.2 FSI o mocy 256 KM oraz 4,2-litrowy silnik w RS4 o mocy 420 KM. W gamie diesli silnik 2.7 TDI (180 KM) zastąpił 2,5-litrową jednostką, pojawiło się także trzylitrowe TDI (204, 233 KM).

Audi A4 IV (B8) (2008 - 2015)

Historia modelu Audi A4 B8
Już trzy lata później w 2007 r. na wystawie we Frankfurcie zaprezentowana została czwarta generacja Audi A4 (B8), a rok później zadebiutowała odmiana kombi. W 2009 r. miała miejsce premiera Audi S4, a w 2011 r. model przeszedł facelifting i do oferty dołączyła uterenowiona odmiana Audi A4 Allroad. W 2012 r. wreszcie pojawiła się najmocniejsza odmiana silnikowa Audi RS4, która dostępna była wyłącznie w wariancie Avant.

Dostępne silniki Audi A4 B8
Ofertę silników benzynowych rozpoczynała jednostka 2.8 TFSI (120, 160, 170 KM). Ponadto oferowane były silniki 2.0 TFSI (180, 211, 225 KM), 3.0 TFSI (272 KM), 3.2 FSI (265 KM), 3.0 TFSI o mocy 333 KM w wersji S4 i 4.2 FSI (450 KM) w RS4. Oferta diesli to silniki 2.0 TDI (120, 136, 143, 150, 163, 170, 177, 190 KM), 2.7 TDI (190 KM) oraz 3.0 TDI (204, 240, 245 KM).

Audi A4 V (B9) (2015 - teraz)

Piąta generacja Audi A4 B9 oficjalnie zaprezentowana została na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. (wersja sedan oraz kombi), która w porównaniu do poprzednika urosła i ma mniejszą masę. W ofercie modelu znajdziemy także odmianę A4 Allroad quattro.

Dostępne silniki Audi A4 B9
Oferta silnikowa obejmuje jednostki 1.4 TFSI (150 KM) 2.0 TFSI (190, 252 KM), 2.0 TDI (150, 190 KM). Audi S4 (dostępne w odmianach sedan i kombi) ma pod maską nową jednostkę 3.0 TFSI, zaś topowa odmiana Audi RS4 (dostępna tylko jako Avant) napędzana jest również trzylitrowym silnikiem, który rozwija maksymalną moc 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 (S4, RS4)

Liczba ocen: 2 675
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Dominik
Audi A4 B7
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Auto wygodne, oszczędne, praktycznie bezawaryjne. Bardzo dobrze współpracuje z LPG więc można śmiało zakładać nawet przy sporym przebiegu (ja założyłem przy ok. 160 000 km). Z przodu bardzo komfortowe, siedzenia wygodne a plastiki wykonane z jakościowego materiału, jednak mało miejsca na tylnej kanapie. Jeśli chodzi o karoserię: cudo! 20-letnie auto z 200 000 km przebiegu a wygląda co najmniej na połowę młodsze. Moim zdaniem brakuje jedynie mocy, bardzo powoli się zbiera i wyprzedzanie trwa wieki. PS. Spalanie podałem przy jeździe na gazie.
Dodane 2 miesiące temu
4,8
~Glossy
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i gdyby ktoś mnie zapytał, czy kupiłbym go ponownie to odpowiedziałbym tak. Na razie przejechałem 7000 km i z pewnością wiele jeszcze przede mną. Samochód przykuł moją uwagę już w salonie. Klasyczna sylwetka, prosta linia z ciekawymi detalami oraz przyjemne, minimalistyczne wnętrze bez tej całej topornej „ekranozy”. Jakość wykończenia również zasługuje na duży plus. Przed zakupem oglądałem wiele modeli i w tym budżecie Audi zdecydowanie wygrywało. To samochód bardzo komfortowy, którego głównym zadaniem jest przewieźć Cię z punktu A do B bez zbędnych problemów - i właśnie za to go cenię. Można się przyczepić do dość sztywnego zawieszenia, ale gdy już się do niego przyzwyczaimy, łatwo dostrzec jego zalety szczególnie na długich trasach ale po mieście też się sprawdza.
Dodane 4 miesiące temu
4,6
~Maciexxx
Audi A4 B5
Avant 2.4 30V quattro 165KM 121kW
Audi a4b5 2.4v6 quattro to wspaniały samochód Mimo v6 nie pali jakoś mega dużo benzynki ale za to dzwięk v6 jest epicki a mocy mu nie brakuje silnik jest mega elastyczny nie ma strachu jak trzeba wyprzedzic tira na drodze krajowej. , napęd quattro sprawia że auto wspaniale sie prowadzi w zakrętach (przetestowane w alpach) Zawieszenie nie sypie sie tak jak mówią . Komfort podróży jest świetny (przetestowane na 7tyśkm podrozy po europie ) bogate wyposażenie klima ktora chlodzi i bagaznik w avancie ktory nie jest wileki ale jest wystarczający !
Dodane 8 miesięcy temu

Raporty spalania Audi A4 (S4, RS4)

Liczba raportów: 3 906
Średnie spalanie dla Audi A4
5,4 – 24,0
l/100 km
4,2 – 10,5
l/100 km
7,6 – 24,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Audi A4 B7
Avant 2.0 TDI PD 170KM 125kW
A4 B7 Avant quattro 170km jeżdżę już ponad 3 lata. Auto oceniam na 5 , nigdy mnie nie zawiodło, aczkolwiek było kilka napraw. Wymiana EGR( zębatki wyrobione i klapka się nie załączała) czujnik ciśnienia DPF, uszczelka przepustnicy więc dałem silikon , bo przeciekał olej. Posiadam angielską wersję, do Polski 2 razy w roku bez żadnego problemu się jedzie. Wygonde fotele, dość pojemny bagaż jak na moje wymogi. Wymiana rozrządu, wałek pompy oleju, tylny amortyzator i sprężyna 2500zł, tyle zapłaciłem. Łatwa wymiana oleju i filtrów . Samochodem przejechałem już 45000km i polecam . Nadal dobrze sie prezentuje na drodze.
Dodane 10 miesięcy temu
6,5
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Oszczędne ale musiałem trochę pojeździć (albo zmienić opony) by spadło o blisko 0.5 poprzedni właściciel mial 7.4 i prawdopodobnie zupelnie inne warunki i styl jazdy. Auto nie jest wyrywne, mam wrażenie ze dołem trochę brakuje, pozniej juz idzie. Autostrada 140 - 6.2-6.8 na letnich
Dodane 1 miesiąc temu
9,5
Audi A4 B9
Avant 2.0 TFSI 252KM 185kW
Do pracy dojeżdżam ok 20km przez miasto (Krakow) a z pracy wracam najczęściej autostradą co wydłuża trasę do ok 30km ale połowa z tego to autostrada. Średnio przy spokojnej jeździe nacodzien pali ok.10l. Jak jeżdżę trochę dynamiczniej to ok. 11l . Jak sie depta od świateł do świateł to spali ile ma ale średnio 13-14l. Na pełnym baku zasiego pokazuje 680 albo 720km. W porównaniu ze starą e46 w 2.0d to tutaj paliwo szybko znika ale auto daje dużo frajdy
Dodane 1 miesiąc temu

Usterki Audi A4

Liczba wpisów: 304
Ubytki plynu chlodniczego
  • Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
  • układ chłodzenia
  • 384 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Posiadam a4 b6 2.0alt z gazem i od tygidnia zaowarzylem znaczne ubytki plynu chlodniczego po wstepnym sprawdzeniu mysle ze nie dostaje sie do zadnej z komor spalania kopcilby na bialo a dwa nie przedostaje sie do oleju bylo by widac bialy osad pod korkiem i przybywało by na bagnecie za to zaowarzylem ze jak wlacze nawyew to czuc dziwny zapach tak jak by plyn chlodniczy ale to tylko jak wlacze ogrzewanie na klimie tego nie ma dodatkowo potrafi zapariwac cala szyba przednia ze nic nie widac i dwa razy musialem sie az zatrzymać zeby odparowała .Nie wiem czy dobrym tropem ide ale podejrzewam nagrzewnice moze mnie ktos upewnic w tym co mysle albo podac jeszcze jakaś możliwość
Dodane 2 lata temu
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
Dodane 3 lata temu
Wady napędu
  • Audi A4 B8 Avant Facelifting 2.0 TDI 120KM 88kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Luz poprzeczny na łożysku mechanizmu różnicowego prawej półosi. Słabej jakości fabryczne i firmowane znakiem audi łożyska skośne FAG. Luz wzdłużny półosi na wieloklinie w przegubie zewnętrznym - nie zastosowano jak w starszych modelach sprężystej podkładki i stożkowego dystansu. W efekcie ciche, metaliczne stuki na małych nierównościach nawierzchni
Dodane 6 miesięcy temu

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 212
5,0
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 105 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Jak na ta instalacje Lando Lorenzo montowana we Włoszech w 2011 r. pryz stanie 105 tyś.km auto pali wyjątkowo mało, w normalnej trasie w ruchu pozamiejskim 7,8 - 8.2 LPG . Raz przy spokojnej jeździe do 100 km/h na S8 udało mi się osiągnąć nawet 7,5 l. Na autostradzie przy 120 km/h nie przekracza 10l na 100. Dlatego dziwi mi tak wysokie spalanie na innych tańszych...
Dodane 2 lata temu
2,5
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
Dodane 8 lat temu
5,0
Audi A4 B6
Avant 1.8 T quattro 190KM 140kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 227 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Poprawnie zamontowana i wystrojona instalacja w doładowanym silniku po kuracji wzmacniającej to idealne rozwiązanie na ekonomię przy zadowalających osiągach. W wykazie warsztatów brakuje miejscowości zakładu, stąd w komentarzu - TurboLPG Czatkowy 15.
Dodane 2 lata temu
Audi A4

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów