Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 (M5)

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 5 (M5)

Liczba ocen: 2 091
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Raporty spalania BMW Seria 5 (M5)

Liczba raportów: 3 231
Średnie spalanie dla BMW Seria 5
4,2 – 27,0
l/100 km
5,5 – 16,5
l/100 km
8,7 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 535i 306KM 225kW
Wersja po lifcie końcówka 2014, sprowadzona ze Stanów. Wszystkie pomiary robione 1000km po wymianie wszystkich płynów eksploatacyjnych i filtrów. w mieście - 13.4 L/100km , rozpędzenie tej krowy zużywa najwięcej paliwa, później toczy się sama cykl mieszany - 10.2 L/100km , prędkość do 70-80 km/h z częstym hamowaniem i rozpędzaniem się trasa - 8.0 L/100km , zrobiłem 820 km ze średnią prędkością 135km/h według komputera , Jedyne co może zrobię, to wymiana filtra paliwa na nowy, jako że siedzi fabryczny, a tak to robiłem płukankę silnika przed wymianą oleju, jak wspomniałem wymiana wszystkich filtrów i płynów. Fabryczny silnik bez żadnych modyfikacji i wgrywanych innych map silnika.
Dodane 2 miesiące temu
14,7
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Śmieszą mnie komentarze jak czytam, że 3,0 BMW komuś spala 8l na 100km:)))...ubaw mam po pachy! Jak ktoś kupuje takie auto żeby jechać autostradą 90km/h...to jest skończonym idiotą i kretynem!!! Ale do rzeczy i konkrety...: Moje BMW 530i 2004r, 231 km, automat posiadam od roku. Benzynę leje tylko i wyłącznie 98. 231 koni ma naprawdę kopa i daję radę, bez problemu można brać po 3 dziadków
Dodane 8 dni temu
6,7
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Miasto zakorkowane pod sufit 9l, trasa w granicach rozsądku 4,5l, trasa do 200km/h 7l, +250km/h ten pomiar był trudny do zrealizowania dlatego około 8,5l , pomiary dla zdrowego motoru, ze skalibrowanego komputera w BMW można to zrobić samemu ukryte menu test 20, ale przed porównać najlepiej wielokrotnie z bakiem.
Dodane 1 miesiąc temu

Usterki BMW Seria 5

Liczba wpisów: 141
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Dodane ponad rok temu
1 komentarz
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
Dodane 6 lat temu
2 komentarze
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 147
5,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
Dodane 5 lat temu
2,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 523i 177KM 130kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
Dodane 9 lat temu
5,0
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Sprowadziłem auto z taką instalacją nie mając świadomości, co to za jedna :) Nie zakładał jej żaden instalator z listy więc pierwszy lepszy podany z brzegu. Instalacja bezobsługowa. Nie ma żadnego spadku a raczej wzrost mocy. Nie trzeba czekać na rozgrzanie parowników, ponieważ ich po prostu nie ma. Praca na lpg po pierwszym wzroście obrotów. Nie ma żadnej różnicy w...
Dodane 11 miesięcy temu
BMW Seria 5

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów