Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E28 Sedan 520 i 129KM 95kW 1985-1987

Lata produkcji: 1985 – 1987
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E28 Sedan 520 i 129KM 95kW 1985-1987

Produkowany od 1985 do 1987 roku
Pojemność skokowa 1990 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 5 E28 Sedan 520 i 129KM 95kW 1985-1987

Liczba ocen: 11
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
[email protected]
Sedan 520 i 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
Auto jak na swój wiek jest poprostu ejstra, wielu właścicieli nowych aut mozę pomarzyć, wiem coś na ten temat. Moje auto ma w bardzo dobrym stanie podwozie i w dobrym nadwozie, zero rdzy, ładnie się trzyma drogi, dobrze przyspiesza, chociaż czasem chce się więcej al w 13 s. do setki jak na 86 rok to naprawdę nieżle. Miejsca dużo, bagażnik ogromny, pomimo 60l.butli z gazem, praca silnika niezauważalna, a pomruk, miodzio dla ucha, ma wszystko szyber dach, wspomaganie i elektryke, co wiecej trzeba. Auto polecam szczerze, zadbane wygląda ekstra i jeżdzi również tak samo.
4,5
[email protected]
Sedan 520 i 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
Sześć lat używałem to auto na co dzień, nigdy mnie nie zawiodło. Dawało radę wjechać tam, gdzie inne nie dałyby rady (szpera 15%), bardzo dobrze resorowane i dość komfortowe. Autko nie jest nowe, i jeśli się o tym pamięta, sprawuje się całkiem dobrze, pewnie jeszcze długo będzie w domu jako zabawka na weekendy.
4,5
[email protected].pl
Sedan 520 i 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
wspaniałe autko za rozsądna cenę, klasuczna linia nadwozia nie ma sobie rownych, autko jest w stanie orginalnym, zmienione są tylko fele, bardzo mile autko, ciche, szybkie i niezawodne, silnik 2,0 to minimum, wolalbym 2,5 lub 2,8, ale nie narzekajmy, nie zamienię go w rzyciu na cos malego, nowszego i nijakiego, bmw ma chrakter :-))

Raporty spalania BMW Seria 5 E28 Sedan 520 i 129KM 95kW 1985-1987

Liczba raportów: 13
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E28 Sedan 520 i 129KM 95kW 1985-1987
11,8
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Sedan 520 i 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
Kultowa maszyna ,spalanie zależy przede wszystkim od stylu jazdy.Pamiętajmy ,że gablota wielka a tak naprawdę 2.0 to najmniejsza 6tka i minimum dla tego pojazdu. Jeśli mamy szczelny układ dolotowy to na zwykłej instalacji jeździ bez "strzałowo" i nikt niech nie mówi ,że na gazie nie poleci 240km/h .Pojazd dla prawdziwych koneserów o wysokich umiejętnościach jeździeckich napęd na tył nie wybacza błędów kierowcy.Rekin wymaga wiedzy technicznej od swojego właściciela. Nie lubisz jazdy z "dreszczykiem" , nie jeździłeś nigdy autem z tylnym napędem nie lubisz grzebać w garażu kup sobie lanosa ,pandę lub coś podobnego i ,żyj szczęśliwie oglądając programy motoryzacyjne w telewizji. "BMW to auta dla ludzi inteligentnych ,które naprawia się przejrzyście" cytat z Długiej Gośliny
13,0
Sedan 520 i 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
Na dzisiejsze standardy jest to już klasyk. A w takim przypadku nie wypada mówić o pieniądzach ;-) Jeśli nie umiesz sam naprawić autka to będziesz narzekał, części w rozsądnych cenach, warto zapłacić za lepsze, na najtańszych wychodzi się przeważnie źle.... Ceny w ASO, jak to w BMW ;-/ Zużycie paliwa? Jest LPG więc nie zwracam uwagi, teraz gdy mam drugie auto nosze się z zamiarem wyjęcia gazu.
9,8
Sedan 520 i 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
Zużycie paliwa jest dobre.Przy oszczędnej jeździe na trasie potrafi zejść do 8 litrów.Jak się ciśnie to spokojnie zje 14 litrów.Ceny przeglądów i napraw są niskie ponieważ nie jeżdzę do mechaników tylko wszystko wymieniam sam.