Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525i 192KM 141kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Franky
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
Zapłaciłem za to auto więcej niż, niektórzy płacą za e60, ze względu na to, że kupowałem je od Niemca prosto spod domu, z oryginalnym przebiegiem bez żadnych przeróbek. Nie było dnia, w którym żałowałbym tego wydatku. Naprawdę takich aut już się nie robi. Jakość wykończenia i takie wrażenie solidności we współczesnych autach nie występują. Komfort jazdy lepszy niż w większości nowych aut i przynajmniej auto jest dla kierowcy, nie ma zbędnych systemów zastępujących umiejętności kierowcy, robiących z niego analfabetę. Zakup takiego auta w oryginale, z małym przebiegiem to najlepsza inwestycja.
4,1
~Berger
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
Jest to bardzo fajne auto z wyglądu i z silnikiem r6 się dopełnia wygodne. Mam wersje exlusive naprawde polecam ma prawie wszystko. Materiały najwyższej jakości drewno jest drewnem a nie plastikiem. mięciutkie nei ma twardych plastików. Nie jest do wariacji jak e46 które lepiej sprawuje się w zakrętach ale bmw 5 to już segment w którym sie jeżdzi komfortowo!
4,9
~grzegorzbeim@wp.pl
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
Jak za te pieniądze ok.40000 tyś. to jest super.Założyłem sekwencję.Pali 12 l gazu.Jeden warunek komputer gazu musi być dobrze zmapowany z benzyną.Trakcyjnie nie ma róznic między benzyną a gazem.Ktoś powie że diesel lepszy.Może i tak ale bgiorąc pod uwagę koszty napraw to tu jest różnica.W benzynie nie ma się co popsuć.Diesel jest dobry na długie trasy.Po mieście też spali swoje, a np.turbosprężarka używana ok.5000 zł
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525i 192KM 141kW 2001-2003
10,5
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
U mnie wygląda to tak... Automat LPG prins, na trasie przy 140, 150km/h potrafi spalić 10, 11litrów a po mieście 16 litrów. Ogólnie w kółko komina zawsze liczę te 15 litrów LPG. Jak idzie cały czas piz.a i non stop do czerwonego to spokojnie powyżej 20 litrów zje, ale trasa jest bajka, poł Polski autostradą 150, 170 a nawet w porywach do 200 na blacie, wyprzedzania, hamowania a tu ponad 400km na 54 litrach LPG i w tym jeszcze z godzina w korkach w Łodzi na finiszu. Ja polecam i jestem zadowolony.
10,2
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
Tą wersją zrobiłem jakieś 40000 kilometrów. Przemieszczam się głównie na dłuższych trasach, autostradach, ekspresówkach i drogach krajowych. Unikam miasta i korków, ponieważ 2.5 litra w manualu się do tego nie nadaje. Jak przystało na szesciocylindrówki, potrafią zaskoczyć zarówno od strony minimalnego jak i maksymalnego spalania. Komputer pokładowy w wersji po liftingu nie przekłamuje wskazań vs. rzeczywistość, także wyniki są następujące: Małe miasta bez korków (Niemcy i niemiecka płynność jazdy) 9.5 - 10.5; Większe miasta (Łódź / Warszawa) w przypadku np. Łodzi niemalże przez cały czas samochód stoi na czerwonym świetle także 14 - nawet 19 litrów da się wykręcić; Mocno zakorkowana Warszawa 13.5 - 14.5 i ciężko zejść mimo hamowania silnikiem i delikatnego ruszania.. Na trasach jest niebo lepiej, tak jak: wleczenie się 80 - 90 na godzinę po drogach krajowych i wojewódzkich 6.5 - 7.5 Spalanie średnie na drogach szybkiego ruchu: 100 - 110 = 7.0 120 = 7.5 130 - 140 = 8.0 - 8.5 litra 150 9 litrów 160 10.5 160 - 180 ~12 litrów 180 - 200 - spokojnie 14 litrów na setkę, natomiast ciężko utrzymać taką prędkość w dzisiejszych czasach na autostradach, nawet w Niemczech. Ogólnie po tankowaniu po 500 kilometrach tras zazwyczaj BMW ląduje na 8.2 - 8.7 litrach. W zimę zawsze wychodzi podobnie ponieważ m54b25 błyskawicznie się nagrzewa. Klima nie robi wielkiej różnicy może max 0.5 litra przy ostatnich upałach. Najdłuższa trasa 1200km średnio 7. 7 litra z umiarkowaną prędkością autostradową i sporadyczną przygazówką do 200kmh. Podsumowanie: polecam na trasy, do miasta kompletnie odpada... Wersja sedan w pięciobiegowym manualu.
12,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
Bardzo ekonomiczny i elastyczny silnik. Przy dobrze wyregulowanym gazie i sprawnym osprzęcie jest bardzo oszczędny. Trasa na drogach krajowych zgodnie z przepisami spalanie 10l. Jazda mieszana 12,5l (miasto+ drogi poza miejskie do 140km/h). Jazda autostradami z prędkościami 160-180km/h 13.5-14l. Pobór oleju 0,7l/10tys km. Przebieg 330tys na liczniku, ale możliwe że cofnięty po przyjeździe do kraju o jakieś 100-150 tys.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan