Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530i 231KM 170kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 89,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Piotrek
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Kupiłem trochę przypadkowo, szukałem jakiegoś youngtimera w idealnym stanie... Już po przejechaniu pierwszych kilometrów byłem oczarowany! Szczena mi opadła, jak tym się jeżdzi! Komfort podróżowania, prowadzenie, zawieszeniem silnik...miód na serce! Mam duże porównanie do współczesnych aut i powiem wam, że ciężko o taką jakość w nowym, obecnie produkowanym aucie. Fakt, mój ma mały przebieg, a i pakiet starowy w dość pokaźnej kwocie zainewstowany, ale nie żałuję nawet jednej złotówki wydanej na E39. Kupując ponad 20-to letnie auto, trzeba się liczyć z wydatkami i to bez względu na przebieg. Po tylu latach będą wymagały wymiany jakieś gumy, plastiki...i to większość! U mnie nowe min. uszczelki drzwi, uszczelki silnika(komplet), przewody wspomagania i kupa różnej maści innych pierdół...plus standardowo płytka ABS oraz maglownica, a także odma (to chyba standardowe naprawy E39). Dziś to BMW zaczyna już etap auta kultowego, więc musi wymagać nieco dbałości! Za to coraz więcej osób z zazdrością patrzy na ładną 5-tkę. W CPNie, na parkingu...podchodzą, pytają, opowiadają swoją historię zawiązaną z autem - wszystko oczywiście z sentymentem i wyczuwalną nutką zazdrości lub żalu, że sprzedali. To auto przypomniało mi z jaką jakością wiąże się motoryzacja końca XX w. Szkoda, że obecnie przemysł samochodowy to tylko ilość i rachunek ekonomiczny, a takich aut jak E39 już nie ma i nie będzie! Przeważa oponia, iż to ostatnia prawdziwa 5-tka BMW :) Zaskoczyła mnie pozytywnie dostęność części zamiennych - wszystko jest do kupienia i odnoszę wrażenie w cenie niższej niż do obecnie produkowanych aut. Cóż...ja w tej starej 5-tce zakochałem się i jadąc gdzieś wybieram właśnie ten samochód, choć mam możliwość wsiąść we współczesny pojazd. Auto, ze względu na wiek, będzie zapewne wymagło stałej opieki, ale zapewnia, iż odwdzięczy się cudownymi wrażeniami podczas eksploatacji.
4,2
~Daro, Płock
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
samochud posiada 17` felgi jest obnizony prawie maksymalnie do wielkosci nadkoli. Kolor - grafit w srodku granatowo niebieska skura lewarek aluminium sprzet grajacy dolby 6 glosnikow i bufer (pod kanapa tylnia) radio z mozliwoscia odlaczenia bufera w trakcie jazdy pasazerow na tylnim siedzeniu (po pieciu minutach dach nad glowami owych ludzi zaczyna sie odksztalcac) samochud pieszczony w doskonalym stanie (technicznym jak i wyglad) Spojler rodem z Alfy nadaje agresji a przyciemniane szyby i swiatla (przod i tyl) prywatnosci siedzenia kubelkowe bardzo wygodne Osiagi 5,5 - 100km i 270 km/h przy 250 zaczolem sie niezle bac :)
4,7
~Piotr
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Fajne duże, wygodne auto, super zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy, dynamiczny i elastyczny silnik o przyzwoitym (jak na swoje osiągi) spalaniu. Silnik starszej generacji niestety lubi trochę wypić oleju ale cóż taki jego urok, prawie wszystkie benzynowe jednostki BMW z tamtej epoki brały olej. Podzespoły i części trwałe choć wiadomo auto pełnoletnie, więc ma prawo czasami coś się zepsuć - plusem jest duża dostępność części oryginałów jak i zamienników.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530i 231KM 170kW 2001-2003
11,7
l/100 km
13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Jeżdzę autem od 2 miesięcy zrobiłem około 6tys km, dlatego zdecydowałem się napisać krótką notkę na temat spalania w BMW 530i z automatem. Dane podaje tylko w przypadku podrózy 4 osób na pokładzie i bagażu. Spalanie najniższe na trasie szybkiego ruchu około 120km/h, muskanie gazu, 8,7 litra. Przy normalnej, całkiem dynamicznej jeździe, max 140km/h ekspresówką około 9,5l/100km. Przy jeżdzie 160-180km/h i plus spalanie około 11l. W mieście(Warszawa, poza godzinami szczytu) mniej niż 14l/100km nie ma szans. Auto pali sporo porównując spalanie aut współczesnych z podobną mocą, ale w tym przypadku mówimy o R4 z turbinami. Jak na R6 myślę, ze to norma. Automat robi swoje, bierze więcej paliwa. Podsumowując jazdę na autostradzie, mniej niż 9 przy muskaniu gazu się uda, ale to katorga dla kierowcy, 9,5l/100km to już przyjemna jazda, a zabawa na całego to okolo 11l. Wszystko przy 4 osobach na pokładzie i bagażu. Myślę, że najlepszy wybór jeżeli chodzi o silnik R6 w BMW. Pali max 1-1,5l więcej niż podstawowa 520, a kopyto ma niesamowite(naprawdę mocny silnik!). V8 to już niestety inna liga spalania. W życiu gazu w tym aucie! Tak, oczywiście te silniki są "stworzone" do gazu, ale moc jest nieporównywalna! Wiem co mówię, przed zakupem testowałem około 10 sztuk, z gazem, bez gazu i naprawdę różnica jest potężna. Nie gazujmy, szkoda tego wspaniałego silnika :)
13,7
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Ci co piszą, że automat w mieście pali 12, to chyba mieszkają na jakimś wypizd...e :) Moje dane w Warszawie, mieszkam na obrzeżach, pracuję w ścisłym Centrum: jazda bez korków po mieście z przewagą obwodnicy to minimum 14l/100km, w korku porannym około 18l/100km. W trasie poza miastem minimum to 10l/100km, ale to jest głaskanie pedału gazu i jazda z prędkością 90-110km/h. Jeżdżąc po dużym mieście na co dzień, gdzie przewaga to łagodna jazda, bez korków i wielu skrzyżowań, to minimum 15l/100km na benzynie pb95. Jeszcze nie zszedłem poniżej 15tu, a wcale cały czas nie butuję, myślę że przy butowaniu byłoby średnio na baku z 18l/100km. Także nie piszcie bzdur, że w mieście pali 12l, chyba, że jest to miasto z dwoma rondami i jednym skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną :)
18,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Max spalanie jakie osiągnąłem w 90% but w podłogę i pierwszy z pod świateł tylko miasto 25 L/100km LPG. Minimalne spalanie reszta jak wyżej 17 L/100LPG. Miasto to Katowice. Ekonomicznie na trasie przypuszczam że zejdzie do 12-13 Litrów dla prędkości do 120km/h. Jak na automat, pojemność silnika i masę auta całkiem dobrze wg mnie. Skrzynia ręczna pali ok 2 L mniej więc na trasie ECO wyjdzie ok 10-11 L - tyle pali moje 520i 150KM na LPG z manualną skrzynią. Nie kupujcie silników M54 lub M52 mniejszych niż 2.5L bo to żadna oszczędność nie jest.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan