Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 528 i 193KM 142kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2793 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dominik
BMW Seria 5 E39
Touring 528 i 193KM 142kW
Samochód do dziś dzień 30.07.2022 trzyma klasę, warunek konieczny to bezwypadkowość samochodu, żadnych szpachli przekładek, innych spawań ćwiartek auta ! W samochodzie jest bardzo cicho, silnik, skrzynia biegów(automat wymiana oleju co 100tyś km w moim przypadku) wszystko pracuje prawidłowo pomimo przebiegu 630tyś km ! Silnik M52 pracuje i cyka jak zegarek podstawa to dobrej jakości paliwo i dobry olej od nowości 5w50 lub czasem 5w40 różnych producentów, żadnych płukanek( najlepsza płukanka to używanie pełnego zakresu obrotomierza) nagaru zero, wymiana co 15tyś km zużycie oleju przy tym przebiegu uwaga ! 700ml na 15tyś km, również co 15tyś wymiana świec i filtra powietrza i dbanie o przepływomierz, niedopuszczalne są żadne nieszczelnosci w układzie dolotowym jak i układzie chłodzenia dopóki silnik nie rozgrzeje się do 88stopni wskaznik pion wskazuje od 76stopni nigdy but w podłodze, po rozgrzaniu zawsze co fabryka dała ! Silnik hamowany przy przebiegu 600tyś km wynik 190koni mechanicznych i 273momentu obrotowego Spalanie w trasie do 100km/h licznikowych 8 litrów/100km, przy 140km/h licznikowych 10litrów/100km, miasto dynamiczna jazda 15litrów z klimatyzacją, silnik nie widział gazu, układ wydechowy jak fabryka zainstalowała czyli kompletny bez usuwania ekologi ! Jeśli przy licznikowym przebiegu 300tyś posiadają Państwo liczne ślady użytkowania to albo jest to przebieg miliona kilometrów lub ktoś uzywał samochodu na budowie i do transportu i nie dbał o auto !
4,0
~hstl365
BMW Seria 5 E39
Touring 528 i 193KM 142kW
Super samochód w trasy, bardzo wygodny, nie męczy w podróży. Skomplikowane i kosztowne zawieszenie, nawet w dzisiejszych czasach kiedy auto jest wiekowe. Hamulce szybko się zużywają. W aucie chętniej padały drobne elementy wyposażenia wnętrza niż w starszych poprzednikach. Silnik super, aczkolwiek układ chłodniczy fatalny do odpowietrzenia. Z gazem pracował dobrze, nie było ubytków mocy czy poważnych usterek. Dobre osiągi, nawet jak na tak ciężkie auto. Koszt utrzymania potrafi dalej być wysoki, ale samochód oferuje wciąż wysoki komfort i osiągi.
4,4
~Pepe
BMW Seria 5 E39
Touring 528 i 193KM 142kW
Ogólna ocena to 4+, auto ma swoje wady ale również swoje lata. Na minus; miejscowe korozje nadwozia oraz narożniki progów. Po liftingu podobno już nie ma takiego problemu. Wnetrze jest eleganckie, nie mam golasa wiec moge cos wiecej napisac, pamiec lusterek, kierownicy i fotela kierowcy zapisana w kluczyku, swietna opcja do tego pamiec 3 ustawien fotela jest niezastapiona, fotochromatyczne lusterka daja nam spokoj noca, nic nie razi w oczy, muzyka (DSP) dziala wspaniale, subwoofer w bagażniku w schowku po prawej stronie seryjny :) lba nie urywa ale czysto gra. We wnetrzu nie ma skrzypiacych elementów oraz odstajacych kawalkow tapicerki. Foremny bagaznik, moze nie najwiekszy ale spokojnie da sie cos tam upchnac sporego, roleta ma swoje miejsce i po jej demontazu nie musimy jej zostawiac w domu badz szukac dla niej wolnego miejca. Uchwyty na kubki sa dosc delikatne, trzeba o tym pamietac :) Swiatla ksenonowe swieca bardzo dobrze, widocznosc jest znakomita, sensor deszczu rownoez dziala bardzo dobrze, mozemy wlaczyc i zapomniec o wycieraczkach ;) Polecam e39 kazdemu kto ma mozg i nie ma tendencji do oszczedzania na wszystkim bo w bmw nie ma tanio, wsadzicie cos taniego to wymienico to ponownie z nauka ze nie ma tanio i dobrze.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 528 i 193KM 142kW 1997-2004
11,9
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Liczba komentarzy: 1
BMW Seria 5 E39
Touring 528 i 193KM 142kW
witam,co ja bede sie tutaj rozpisywal,jak na tak duze i ciezkie auto i nie mala pojemnosc bmka duzo nie pali,w cyklu pozamiejskim przy predkosci 140 na tempomacie srednie spalanie wychodzi 12,5 do 13l/100km,zas w miescie przy dynamicznej jezdzie 14 do 15,5l/100km takie jest spalanie na letnich 17sto calowych felgach,na zimowych 15tkach spalanie spada o dobry litr,juz wielokrotnie to sprawdzalem bo mam takie zboczenie ze co tankowanie sprawdzam srednie spalanie z litrarzu.jak czytam ze niektorym pala po 18l czy wiecej to ja nie wiem skad oni to biora,tankujac moja bmke do pelna czyli44-45l w samym cyklu miejskim zrobie maksymalnie 280km zas w pozamiejskim 360-370km, duzo jezdze i caly czas sprawdzam spalanie i uwierzcie mi ze nie zjadla mi wiecej niz 15,5l a naprawde nogi lekkiej nie mam.
10,3
BMW Seria 5 E39
Touring 528 i 193KM 142kW
Ekonomiczność :) czytałem tu opinie innych posiadaczy e39 i nie wiem skad takie brednie. Pokupowali ludzid trupy i placza teraz ze bedziesz mial wydatki :) przypominam ze to jest byla i bedzie klasa premium! Jakosc kosztuje!
10,8
BMW Seria 5 E39
Touring 528 i 193KM 142kW
Samochód ma apetyt na paliwo, części troszeczkę droższe niż do Daewoo. W sumie eksploatacja w gazie wychodzi podobnie jak nowego diesla (proszę nie słuchać ludzi którzy mówią, że ich dwulitrowy volkswagen jeździ na dwa litry ropy, poł litra moczu i 30 ml potu)

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Touring