Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 520 d 136KM 100kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1951 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~mz
Touring 520 d 136KM 100kW
BMW Seria 5 E39
Posiadam auto nie cały rok. W stosunku do auta poprzedniego tj. Peugeot 407 2,0 lpg 2007 rok, auto oceniam wyżej. Przede wszystkim w poprzednim aucie przy przebiegu 80 tys. zaczął poważnie brać mi olej, silnik na 3 biegu wydawał jakieś dziwne dźwięki, jak by miał się zaraz rozlecieć. BMW przede wszystkim jest w kombi i skórach, co przy małym dziecku ma duże znaczenie. Jest na pewno twardsza i mniej komfortowa do jazdy niż peugeot. Natomiast wydaje mi się, że jest to auto pomimo że stare swoim charakterem i wyglądem poprawiające samopoczucie każdego kierowcy. Oczywiści nie mówimy o typowych karkach.
4,4
~e39 520d
Touring 520 d 136KM 100kW
BMW Seria 5 E39
a wiec tak posiadam auto już 3 rok takze znam je juz na wylot auto jest bardzo dobre pokusił bym sie o stwierdzenie ze jest swietne ale... z racji tego ze auto ma juz swoje lata najwazniejsze to kupic zadbany egzemplaz inaczej moze nas to auto troche kosztowac ja popełniłem taki bład. nie sprawdzilem auta przed zakupem i milem troche wydatkowm dopiero po 3 latach moge powiedziec ze auto jest takie jaki powinno byc swietnie sie prowadzi trakcja wzorowa nie ma porownania z innymi autami tej klasy bardzo wygodny na trasie idealnie komunikuje sie z kierowca
4,1
~Kalam
Touring 520 d 136KM 100kW
BMW Seria 5 E39
"Będziesz Miał Wydatki" BMW, wszyscy mnie straszyli ale strach ma wielkie oczy. Faktycznie w auto inwestuje sporo ale nie dlatego, ze muszę ale dlatego, że auto musi być perełką. Niestety wiek robi swoje a marka premium podnosi wydatki
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 520 d 136KM 100kW 2000-2004
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Touring 520 d 136KM 100kW
BMW Seria 5 E39
Jest to kawał ciężkiej maszyny, ograniczona mocą. Na trasie w Polsce bez niczego wynik 5,5l/100 jest normalny, przy jeździe dynamicznej ale płynnej. Przy szaleństwie nigdy nie przekroczyłem 6,8l. A można tym autem jechać dosyć szybko. W 100tys. mieście i stale remontowanych ulicach( z pracy dystans 3,4km pokonuje ok 30min. :-( max 10,5 ale jak zrobi sie troche luźniej to 9l go zaspokaja. wyniki spalania w mieście, które opisują moi poprzednicy w granicach 7l można wsadzić ...głęboko w książki. polecam to autko, duże, przestronne i mega komfortowe! Jeżeli ktoś ciutkę zna się na mechanice to 90%napraw zrobi sam
7,8
Touring 520 d 136KM 100kW
BMW Seria 5 E39
mój egzemplarz pali troche za duzo jak na 2.0 diesla srednia ok 9 l9przy dość ciężkiej nodze jak moja po mieście nie schodzi poniżej 10 l) cena cześci tez nie zachwyca + koszty naprawy = to nie opel ubezp. OC ok 500zł z pełnymi zniżkami to nie tak źle ale już AC to ok 2000(!)
6,4
Touring 520 d 136KM 100kW
BMW Seria 5 E39
i to niestety najwiekszy minus auta czesci znacznie drozsze niz w innych markach a tanie zamienniki do niczego sie nie nadaja albo dobry jakosciowo zamiennik albo orginał np termostat orginalny mało drozszy niz zamiennik a jakosc o niebo lepsza amorki tylko dobre markii slabe zamienniki siada w moment tak jak elementy zawieszenia

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 56
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
17 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E39 Touring