Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 550 i 367KM 270kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan 550 i 367KM 270kW 2005-2010

Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 4799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 367 KM (270 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 490 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 36
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny BMW Seria 5 E60 Sedan 550 i 367KM 270kW 2005-2010

Liczba ocen: 3
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Poważne usterki - Stosunek jakość/cena - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,6
~bmwfan
Sedan 550 i 367KM 270kW
BMW Seria 5 E60
To moja pierwsza \"piątka\", wcześniej jeździłem trójkami nie ma porównania jednostka ideał te 367 koni i 490 Nm dopasowane do masy auta i komfort podróży poezja :) Spalanie bez komentarza :)
4,2
~Piotr
Sedan 550 i 367KM 270kW
BMW Seria 5 E60
4,5
~webber
Sedan 550 i 367KM 270kW
BMW Seria 5 E60
Silnik V8 to poezja w tym aucie. Już sam dźwięk po wciśnięciu przycisku START powoduje pojawienie się "banana" na twarzy. Kultura pracy tej jednostki jest wzorowa. Poziom hałasu dobrze wyważony (słychać bulgot V8, jednak nie jest on męczący nawet podczas kilkugodzinnej jazdy). Elastyczność? 367KM i prawie 500Nm wystarczy, żeby w każdej chwili przyspieszyć i nie martwić się, czy zdążę. (Silnik)

Raporty spalania BMW Seria 5 E60 Sedan 550 i 367KM 270kW 2005-2010

Liczba raportów: 9
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 550 i 367KM 270kW 2005-2010
13,5
l/100 km
17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Sedan 550 i 367KM 270kW
BMW Seria 5 E60
Wspaniałe auto. Ostatnio miałem nim okazję zrobić dluższą trasę ok. 420km. Najniższe spalanie podczas spokojnej jazdy z tempomatem po ok 200km wynosiło 8,6l/100km! Po przejechaniu połowy drogi zaczęło padać i kilka razy skorzystałem z dostępnej mocy, co skutkowało ostatecznym spalaniem 9l/100km. W mojej opinii to rewelacyjny wynik. Korzystając z niego na krótszych odcinkach mieszanych spalanie od 11-14l/100km w zależności od płynności jazdy i tego jak często przyspieszamy. Mi jednak najczęściej wychodzi średnie spalanie ok 12,5l/100km w cyklu mieszanym (czasami się depnie na autostradzie lub ruszy mocniej na światłach ;) Jeżdzę na oponach Michelin PILOT SPORT 4 S 245/35R19 - przód i Michelin PILOT SPORT 4 S 275/30R19 - tył i używam oleju MOTUL 8100 X-MAX 0W40. (Silnik)
11,2
Sedan 550 i 367KM 270kW
BMW Seria 5 E60
Minimalne zużycie na trasie 100 km - obszar zabudowany 68km/h na tempomacie, poza zabudowanym 120km/h bez tempomatu, Trasa w nocy. Maksymalne jeszcze do końca nie sprawdzone ale na pewno można więcej. Średnio z przewagą tras 70% miasto 30% w granicach 11.5-12 litrów - jak na te moc super spalanie. Auto na 19 calowych felgach tył 275 przód 245. (Silnik)
14,2
Sedan 550 i 367KM 270kW
BMW Seria 5 E60
Pewnie użytkownicy Diesl'a mnie wyśmieją za tą ocenę, ale przy tej ilości frajdy, jaką daje ten samochód, średnie spalanie na poziomie 16l/100km przy założeniu, że 70% to dynamiczna jazda krótkimi odcinkami po mieście jest absolutnie akceptowalna. Minimalne spalanie w trasie przy 120km/h - 10l/100km, maksymalne w mieście niecałe 20l/100km. (Silnik)

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan