Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 177KM 130kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~Jaro z Dziesięcin
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 177KM 130kW
3 Lata użytkowania 525d ! przez większość czasu były sporadyczne naprawy tarcz , klocki , filtry ! jednak 3 roku dbając o auto i wymieniając wszystko na czas auto zaczęło wręcz rujnować mój budżet ! nigdy nie kupujcie tego auta około 300 tys km ( przebieg miałem autentyk heh:p )j jak już to powyżej 300 a wiecie czemu ? wszystko jest ponaprawiane a przynajmniej większość ! Problemy z elektryką ( nawigacja ) i moduł w bagażniku tzn mulf bloototh - radio raz sobie gra raz nie gra , siatka prawego siedzenia sie pali i airbag off - emulator z allegro zdał egzamin :/ , dpf zawalony na maxa , trzeba było amputować , wtryski zaczęły lać na potęgę nie nadążałem ich regenerować , egr padł , trzeba było usunąć klapy wirowe bo była obawa że wpadną i rozwalą silnik , cały silnik ciekł jak ze świniaka trzeba było zmieniać wszystkie uszczelki , przekaźnik świec żarowych to jakaś zmora jarają się na potęgę i te z beru też ! świece wszystkie nowe ! na koniec pękł ślizg i przestawił rozrząd / zapłon wpadając tak aby nie rozerwać całości - miałem fuksa , że tłoki nie rozwaliły głowicy trzeba było kpl rozrząd z łańcuchami ślizgami ! Turbina zarzygała się olejem i zatankowała nim intercooler ten szedł zasysany w ssący i za autem krematorium przy wyższych obrotach na procesji mało mnei w gazetach nie opisali na Podlasiu ! Załamałem się ! potem kiedy temat skończył się z silnikiem nagle pod podwoziem stuk , puk , stuk puk , ! myślę se Teściowa jakieś modły odprawia nademną chyba ! no nic remont zawieszenia firma sidem(sprawdzony temat u nas w branży moto) wszystkie wahacze przód tył plus tuleje tylnej belki którą zdemontować to istna makabra ! potem tarcze klocki ! myślę sobie noo może już koniec ! w portfelu suchoty ! mija miesiąc ! banan na gębie mamy październik temp spada ! i nagle coś zaczęła redukować szarpać ! kur.. skrzynia ASB mówię może trzeba ją pouczyć / reset i jazda jak dziadek po kwiaty na cmentarz ! nic tego ! zmieniamy olej i filtr w skrzyni motul ATF VI 10 l układ ale my płukankę zrobiliśmy weszło około 7L ! dalej nic dalej szarpie ! :/ co się okazuje - Kazik Mechanik - padł panu konwerter ! i wtedy uświadomiłem sobie , że z gówna diamentu nie zrobię ! Wystawiłem sprzedałem ! Dynamika całkiem całkiem , trochę sporo pali w mrozy ! nie polecam tych samochodów bo koszta wręcz zrujnują budżet !
4,3
~Maro
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 177KM 130kW
Po pierwsze, jest to BMW. Po drugie, jest to seria 5, więc już raczej wyższa półka wśród limuzyn. Po trzecie jest to E61, które swoją stylistyką, wyposażeniem i komfortem jeszcze długo będzie zachwycać większość kierowców. Jeżeli auto jest zadbane, to sprawia ogromną przyjemność. Niestety na rynku jest wiele egzemplarzy mocno zaniedbanych, przez co wymagają bardzo kosztownych napraw, dlatego opinia o tych autach nie jest tak pozytywna, jak być powinna. O te samochody wystarczy zadbać, a odwdzięczą się w każdym aspekcie.
3,2
~Fan BMW
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 177KM 130kW
E 60/60 to pasmo niezliczonych i nieoczekiwanych awarii, usterek i wydatków które mogą zrujnować twój budżet. Jestem miłośnikiem marki BMW i zapewniam że era dobrych beemek skończyła się na e46 i e39. To co jest ich następcą to generacja przekombinowanej elektroniki multipleksowej psującej się bez opamiętania w najmniej oczekiwanym momencie. To był najszczęśliwszy dzień - dzień zakupu, piękne czarne E61 525d prowadziło się niesamowicie. Radość prysła po tygodniu. Kolejne tygodnie to wizyty u elektromechaników i walka z usterkami: system diversity, samoczynne rozładowywanie się akumulatora po 4 dniowym postoju w garażu, system NIVO - zawieszenie pneumatyczne, cięgle komunikaty o awarii jakiegoś systemu, a to za niskie ciśnienie w kołach, a kołach a to problem patronimikami, które lecą na potęgę, to z kolei i-drive nie sposób wszystkiego wymienić bo musiałbym napisać eleborat. I spalanie w mieście od 12 w górę. Krótko E60 to auto klasy biznes, a co się z tym wiąże wydatki też biznes. Pamiętaj o tym. Dzień w którym sprzedałem swoją e61 to jak szóstka w totolotka i spokój psychiczny. Rozumiem, że czytając te opinie przymierzasz się do kupna e60/e61 ja też czytałem i mimo wielu negatywnych opinii zignorowałem je. Pozdrawiam.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 177KM 130kW 2004-2007
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 177KM 130kW
Od kad pamiętam cały czas jeżdżę BMW w dieslu od momentu E46 2.0d po E39 2.5/3.0 diesel X5 3.0d 184 km seria 1 N47 E90 2.0d 163 km po e60 177km. BMW E46 2.0d automat 136km latem miasto wychodziło ponad 8l trasa zeszedlem do 5.5. seria 1 n47 trasa koło 5 miasto ponad 8 w manualu. E39 miałem najdłużej ale manuale czy to 525 czy 530 zużycie oscylowało 0.5 l na korzyść 525d ale trasa w granicach 6 miasta do 10 średnio wychodziło ok 8. X5 lubial paliwo ON bo w trasie najmniej wyszło 9.5 miasto i ok 14 może i więcej. E90 automat 163km średnio również w granicach 8 l duże felgi. E60 525d również automat najmniej trasa 6.5 miasto ok 10 może 11 zima i mze ciut więcej średnio wychodzi 8 l. Także cudów niema. 4 cylindry palą trochę mniej ale nie ma tej pracy 6 cyl. Trasa ale bez wariacji normalna jazda jest podobna czy do M czy N czy 6 cyl ale w mieście jak wcześniej napisałem spali więcej. Ale czy ten 1 l czy 2 l robi taka dużą różnicę ? Auta palą ile muszą a BMW aha jeszcze była 520d 163 km automat to średnio wychodziło 1 l mniej od np 525d. Ale to jednak 4 cyl. Pozdr
9,0
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 177KM 130kW
Niedawno zrobiłem trasę głównie w BMW im szybciej jedziesz tym mniej pali ;) średnia prędkość wg kompa 128.6 km/h trasa non stop górki i z górki wg kompa 7.6 l na 100 km. Najmniej co udało mi się zejść to 6.5 ale to nie bmw. Automat oczywiście i felga 19 wersja touring. Wszystko zależy również od ciepłego silnika w sensie rozgrzanego bo wiadomo na ssaniu czy jak to nazwać będzie wciągać. Miasto hmmm mam DPF ale w mieście auto traktowane na ds automat czyli sport. To nie wiem ile być może z 11 może 12 spieprzy. Ogólnie jeżdżąc computer oscyluje w granicy 8.4l na 100 km. Więc na buta na kombi na automat na felgi 19 mi się wydaje że i tak jest zarąbiście. Pozdr.
9,5
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 177KM 130kW
Kraków na odcinkach do 5 km i stanie na 2-3 światłach w tym czasie, spokojnie idzie pod 14-15 normalnie przyśpieszając, delikarniej 12-13. Mieszany cykl 8-9. Trasa 90-110 wychodzi poniżej 6, natomiast Autostrada i tempomat 140-160 wychodzi około 6-6,5, a przy około 200 już podchodzimy pod 7.5-8 więc nie ma tragedii. Całym clu jest utrzymanie auta technicznie idealnie, czyli dobry i często zmieniany olej, sprawne nie lejące turbo, sprawne, nie lejące wtryski, a najważniejsze - sprawne oba termostaty. Po zmianie termo, spalanie spadło o litr trasa, o 2 litry miasto. Automat pracuje wspaniale. Auto ma usunięty DPF i EGR, więc pali trochę mniej.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 25
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring