Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 535i 306KM 225kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 535i 306KM 225kW 2010-2013

Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 306 KM (225 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1200-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89,6 x 84 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8

Oceny BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 535i 306KM 225kW 2010-2013

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Starless
Limuzyna 535i 306KM 225kW
BMW Seria 5 F10-F11
Świetnie zaprojektowany i przemyślany samochód. Posiada "duszę" czego np. brak IMHO w Audi A6. 5-ka to auto zaprojektowane dla kierowcy i bezwzględnie podporządkowane kierowcy.Relatywnie ciasne wnętrze , trochę większe niż w np. Passacie. Jeśli szukacie samochodu dla rodziny, wybierzcie raczej coś innego. Ale jak lubicie prowadzić i mieć z tego frajdę, to zdecydowanie polecam.
4,9
~Wojciech
Limuzyna 535i 306KM 225kW
BMW Seria 5 F10-F11
4,9
~Krystian
Limuzyna 535i 306KM 225kW
BMW Seria 5 F10-F11

Raporty spalania BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 535i 306KM 225kW 2010-2013

Liczba raportów: 11
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 535i 306KM 225kW 2010-2013
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Limuzyna 535i 306KM 225kW
BMW Seria 5 F10-F11
Samochód sprowadzony ze Stanów (wcześniej poprzednie BMW też ze Stanów). Jeżdżę trzeci rok, poza płynami: wymieniłem napinacz paska (350zł - lekko grzechotał na zimnym), uszczelkę termostatu oleju (80zł org.), świece (250zł, BOSH takie jak na pierwszy montaż), Termostat (220zł), Akumulator (480zł - wymień natychmiast po zakupie samochodu jeśli jest stary, to podstawa w bezproblemowej eksploatacji tego auta. Jest wrażliwy na napięcie), klocki (niecałe 300zł). Przede mną: wymiana tarcz i klocków z przodu (klocki wytrzymały 30k) - generalnie tarcze i klocki zużywają się dużo szybciej niż w poprzednim BMW, ale tutaj jest o 200kg więcej i moc.. +120KM, to robi różnice. Tempomat aktywny też robi swoje. Samochód jest fantastyczny, nie sprawia żadnych problemów. Zawieszenie jest jak nowe (przebieg aktualny 120k!), diagności zacieszają, że takie egzemplarze jeżdżą po drogach. Olej co 8-10 tys. Warto wymienić po 4 tys. sam filtr i dolać oleju. Silnik od wymiany nie bierze oleju, zero dolewek. Należy uważać na turbo, el. pompę wody. Odma jest zintegrowana z pokrywą - także koszt wymiany większy niż w typowych silnikach 6 cylindrowych BMW poprzedniej generacji. Skrzynia nie daje żadnych znaków zużycia. Spotkałem osobę na zlocie, który miał 535d, zrobioną na 800Nm, przebieg 480 tys. (w tym 200k po podniesieniu mocy). Oleju nie zmieniał. Jeździj z głową, obserwuj samochód i reaguj z wyprzedzeniem. To świetny samochód. Jeśli zaniedbasz, lub ktoś przed Tobą zaniedbał - potrafi od 6 do 15k z kieszeni wyciągnąć. Elektronika bez zastrzeżeń. Zrób aktualizacje wszystkich sterowników. Soft to podstawa! W moim jest ponad 50 sterowników, po aktualizacji samochód sprawniej funkcjonuje. Silnik lepiej pracuje, skrzynia również. Warto kupić samochód ze Stanów, moje 535i w Polsce zobaczyło pierwszą zimę. Podowzie jest jak nowo. Zawieszenie jest w o niebo lepszym stanie niż polskie / europejskie egzemplarze - wszystkie części są org. Wahacze wyglądają jak nowe, gumy są miekkie, elastyczne, przeguby zdrowe. To samo dot. jednostki napędowej i skrzyni. W USA jest ograniczenie na autostradzie do 120km/h. W DE ograniczeń nie ma - jednostki są pałowane. Ten samochód (535i) przy 120km/h jedzie na 1.850 obr./min. Litości. N55 ma taki zapas i elastyczność, że przy tej prędkości ma kulturę pracy jakbyśmy podróżowali 35km/h. A elastyczność, jakbyśmy mieli 3.5k obrotów przy 230 konnym motorze poprzedniej generacji. Minusy: F10 jest wymagającym samochodem w naprawie. Potrzeba więcej czasu, aby wymienić daną część. Wymiana termostatu była hardcorowa. Na razie nie miałem takiej potrzeby, ale widzę jak auto jest skonstruowane i nie jest to e60 czy e39. Proces złożoności jest x4, na szczęście auto budowane z tą samą filozofią, więc łatwo się odnaleźć.
11,6
Limuzyna 535i 306KM 225kW
BMW Seria 5 F10-F11
X-drive + cała masa gadżetów oznacza dużą, wyraźnie wyczuwalna masę. W porównaniu do A6 quattro 5tka to klocek. Na tym tle dynamika jest genialna a spalanie akceptowalne. Pod warunkiem że się za dużo nie stoi w korkach. W mieście przy ciągłym start i stop 20l to norma. W trasie można zejść poniżej 9l a przy 140-160 na renowację 10-11l.
11,8
Liczba komentarzy: 1
Limuzyna 535i 306KM 225kW
BMW Seria 5 F10-F11
BMW czyli będziesz miał wydatki, a w ASO nawet duże wydatki. Części drogie, cieszy duża dostępność poza ASO. Opony wyłącznie Run Flat , na zwykłych 5 wariuje i na wypadek W , brak będzie homologacji. Więc jedynie Run Flat. After marketowe alufelgi trzeba dobierać pod czujniki temp. powietrza i ciśnienia nadające na 433 MHz. Ogranicza to znacznie wybór alufelg. Oryginalne koła np. zimowe ok 2500 / szt.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna