Szukaj

Informacje o Fiat Uno II

Lata produkcji: 1989 – 2002
Segment: Auta małe
Druga i ostatnia generacja Uno została zaprezentowana w 1989 roku. Model otrzymał solidnie odświeżone nadwozie o znacznie nowocześniejszych i zaokrąglonych kształtach, a także odnowione wnętrze i nowe wyposażenie. Choć w 1993 roku Uno został zastąpiony przez Fiata Punto, model nie zniknął z produkcji. W latach 1994-2002 produkowano go w Polsce, a do 2004 roku w Maroku. Do dziś Uno sprzedawany jest m. in. w Brazylii (jako Fiat Mille) oraz niektórych krajach afrykańskich.

Oceny Fiat Uno II

Liczba ocen: 1 160
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,8
~Wojciech
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Moim zdaniem bardzo dobry samochód za taką cenę po ile chodzą Uno na rynku wtórnym. Samochód, który rzeczywiście jest już bardziej klasykiem niż autem spotykanym na co dzień na ulicach. Swoim Uno jeżdżę od 1995 roku kupiłem go nowego w salonie więc po takim czasie mogę coś napisać subiektywnego kupiłem nówkę w salonie w Katowicach z silnikiem 1.4 IES pod maską samochód który w tamtych czasach naprawdę robił wrażenie na drogach w szczególności, że pełno było jeszcze starych Fiatów 125P,Maluchów a nawet i Syren razem ze mną chwilę później kupił takiego samego tylko w niebieskim kolorze mój znajomy. Znajomy jeżdził chyba do 2006 roku ja zostałem z nim aż do dziś jeżdzę do dzisiaj tym autem na codzień i nie ma na co narzekać samochód bardzo dynamiczny w tamtych czasach nie jeden mógł się zdziwić na realia dzisiejsze wiadomo nie ma co przesadzać większość nowych Suvów już ma pod maską 220 koni i silnik Turbodoładowany ale naprawdę mimo swojej mocy masa robi swoje dobrze się odpycha. Z poważniejszych usterek na pewno był to problem z Digiplexem i blacharka 2 razy robiona, ale na razie jest dobrze blacharz zrobił kawał dobrej roboty i trzyma się to kupy do wszystkich użytkowników rób przyszłych użytkowników róbcie porządną konserwacje nadwozia i to nie taką u Zdzisia w Stodole tylko w porządnym serwisie, którym się tym zajmuje i będzie wszystko dobrze. Co do Digiplexa zmieniłem na nowy sprowadzony z Włoch i narazie silnik chodzi wyśmienicie mimo swojego przebiegu. Czy kupiłbym jeszcze raz? myślę, że tak i to zdecydowanie w szczególności w dzisiejszych czasach gdzie takie auta bardzo przykuwają oko innych ludzi w moim mieście zostało takich Uno może z 4 gdzie mój jest moim zdaniem w najlepszym stanie w żadnym innym aucie za taką cenę nie można poczuć takiego klimatu jak właśnie w Uno...
Dodane 1 miesiąc temu
4,9
~Marek
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Cóż, chcąc nie chcąc, Fiat Uno to w obecnych czasach naprawdę świetny youngtimer. Zadziwiają mnie opinie w stylu „słaby i tyle” – okej, może nie jest demonem prędkości, ale często ludzie porównują go do aut o 20–30 lat młodszych, co po prostu nie ma sensu. Mam Uno już od dłuższego czasu, więc mogę o nim coś powiedzieć. Za cenę, po jakiej dziś chodzą „Uniacze”, to naprawdę bardzo dobry samochód. Wygodne fotele, prosta konstrukcja i to coś, co sprawia, że przyciąga uwagę na drodze. Na zlotach starych samochodów budzi spore zainteresowanie – jest ich już na tyle mało, że naprawdę rzadko się pojawiają. Jeśli chodzi o modyfikacje – możliwości jest mnóstwo. Wystarczy zajrzeć na Uno Klub Polska, żeby zobaczyć, jak niesamowite projekty ludzie tam tworzą. Swoim Uno przejechałem trasę z Warszawy do Dubrownika w Chorwacji i z powrotem – bez żadnych problemów. Wielu znajomych mówiło, że tym „gratem” tam nie dojadę. A jednak – dojechał, i to bez żadnej awarii! Co do silnika – tak, to prawda. 1.4 IES to mały potwór. Naprawdę dobrze się odpycha jak na swoją moc, ale wtedy producenci potrafili zrobić samochód z dobrym stosunkiem masy do mocy. Dziś Uno to świetny youngtimer do pokazania się na zlotach, ale w latach jego produkcji był moim zdaniem jednym z najlepszych aut do codziennego przemieszczania się z punktu A do punktu B. I to zdecydowanie!
Dodane 1 miesiąc temu
3,7
~marcinex244
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i 71KM 52kW
Jeżeli chodzi o Uno, to jest autem prostym, tanim i ekonomicznym samochodem. Jeśli komfort nie jest dla was zbyt istotny i lubicie majstrować, to Uno będzie wam pasować. Nie najgorzej sie zbiera, mało pali, części są bardzo tanie i dostępne. Polecam silnik 1.4, Uno z tym motorem jest naprawde dynamiczne i samochód w kwestii przyśpieszenia dorównuje nawet współczesnym samochodom. Moim zdaniem w tych pieniądzach ciężko znalezc lepsze auto. Pomimo wieku, dużo lepiej kupić zadbanego Fiata Uno z nawet najsłabszą jednostką napędową niż droższą i mniej pewną konkurencje. Fiat Uno świetnie spisze sie jako prosty, budżetowy samochód.
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Fiat Uno II

Liczba raportów: 899
Średnie spalanie dla Fiat Uno II
5,9 – 8,2
l/100 km
5,4
l/100 km
7,1 – 9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Fiat Uno II
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Ogólnie, gdybym miał ten samochód w gazie nie kupowałbym drugiego, lecz niestety benzyna trochę kieszeń boli. Uniaka używałem głównie do pracy 13 km w jedną stronę. Posiadałem go rok czasu i nigdy mnie nie zawiódł. Tzn zawiódł bo padło mi sprzęgło,a dokładniej docisk sprzęgła lecz do domu dojechałem. Cena nowego sprzęgła ? Dla mnie śmieszna 200 zł firmy LUK za kompletne sprzęgło. Śmieszne pieniądze też dałem za opony - 100 zł za komplet 4 opon z bieżnikiem 6 mm! 135x70 r13 prawie jak przy motorze ;) Jak na autko, które wydaje się być pudełkiem fajnie się prowadzi ;)
Dodane 9 lat temu
6,5
Fiat Uno II
Hatchback 1.0 i 44KM 32kW
Silnik pali bardzo przyjemnie. Wszyscy mówią że gaźnik musi palić jak smok. Moje Uno jest doskonałym przykładem że tak nie musi być . Przy jeździe którą znamy z kursu na prawo jazdy (ecodriving) czyli katorgii dla silnika spalanie w mieście doszło mi do 8.6-8.7 litra. Jednak wystarczy dać mu trochę w palnik, zmieniać biegi przy ok 3 tyś obrotów, a przy utrzymywaniu prędkości trzymać go na mniejwięcej 2-2.2 tyś obrotów i spalanie jest przyjemne.
Dodane 8 lat temu
7,5
Fiat Uno II
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Wszystko zależy od tego jaką człowiek ma nogę, wg mnie da się jeździć dość tanio ale wtedy można bardziej powiedzieć , że się "taczamy" niż jeździmy. 8 litrów to realne spalanie przy normalnych osiągach w mieście.
Dodane 9 lat temu

Usterki Fiat Uno II

Liczba wpisów: 28
Olej
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • silnik
Witajcie Panowie! Mam Fiata Uno 0.9, rocznik 2002. Przejechane 204tys. Czy to normalne żeby miał apetyt na olej? Muszę dolewać mu około pół litra na tysiąc... półtora tysiąca km. I druga usterka, piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum. Mam problem z hamulcami. Podczas jazdy trzyma mi hamulec, dopiero po jakimś czasie jazdy on puści ale jednak nie do końca. Słychać skrzypienie, dziwny odgłos tarcia (porównywalny z szorowaniem zderzaka o asfalt) i grzeją mi się felgi ale tylko z prawej strony. Pozdrawiam!
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
gdy się zagrzeje szarpie i strzela na niskich obrotach
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na wolnych obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu obrotów znowu jedzie się bezproblemowo. Objawy są takie same na benzynie i na gazie. Problem się pojawił nagle, wcześniej nie było widać symptomów tej przypadłości (może tylko jedno mnie ostatnio zaniepokoiło - zaczął więcej palić). Silnik od seicento z SPI.
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Duże spalanie
  • Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
  • silnik
Auto paliło średnio 8l/100km w ruchu poza miejskim. Przyczyną dużego spalania okazał się ZAWÓR CIŚNIENIOWY APARATU ZAPŁONOWEGO Na początku myślałem, że to sonda lambda, wymieniłem ją i niestety spalanie było dalej na takim poziomie. Wymieniłem oczywiście wcześniej wszystkie filtry, świece oraz kable WN. Zapłon był ustawiony w moim przypadku na 10 stopnie. Została mi jedna część do sprawdzenia czyli zawór ciśnieniowy aparatu zapłonowego. Jak to sprawdzić?? Wystarczy zdjąć wężyk i dmuchnąć końcówkę tego zaworu. Jeżeli bez problemu da się dmuchnąć to znaczy, że poszła membrana i jest on do wymiany. Ja tak zrobiłem kupiłem nowy za 25zł. W nowym nie ma szans aby można było dmuchnąć. Teraz autko na trasie pali około 4.5l/100
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Fiat Uno II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów