Szukaj

Informacje o Ford Fiesta

Lata produkcji: 1976 – 2023
Segment: Auta małe
Ford Fiesta, produkowany od 1976 r. miejski hatchback z segmentu B, był w chwili wprowadzenia na rynek pierwszym samochodem tej klasy w historii amerykańskiej marki. Ford planował ją jako konkurencję dla takich modeli jak Renault 5 czy Fiat 127. Pierwotnie samochód miał nazywać się Bobcat. Ford Fiesta po dzień dzisiejszy jest jednym z najlepiej sprzedających się na świecie aut w historii Forda ­­– do tej pory (przez ponad 40 lat) z linii produkcyjnych zjechało ponad 16 mln egzemplarzy. Modelem globalnym Forda, Fiesta stała się jednak dopiero od roku 2008, wraz z rozpoczęciem produkcji siódmej generacji. Ósma generacja pojawiła się na rynku w roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz

Nowy Ford Fiesta

Cena od: 86 800 PLN

Oceny Ford Fiesta

Liczba ocen: 1 545
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Kamil
Ford Fiesta VII
Hatchback 3d ST 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Genialny samochód! Cudownie się prowadzi — moim zdaniem to jeden z najlepszych hot hatchy, jakie widział motoryzacyjny świat. Od 5 lat jest w moim posiadaniu i nie mam zamiaru go na razie sprzedawać. Autko idealnie sprawdza się zarówno w jeździe „wokół komina”, jak i wtedy, gdy czasami wybieram się nim na tor. Zwiedziło już ze mną Tor Kielce oraz Silesia Ring. W różnych kwalifikacjach zawsze była pierwsza trójka. Moim zdaniem, za cenę, za którą chodzi teraz Fiesta, nie ma zbyt wielu lepszych aut — no, może poza Megane 3 RS albo Clio RS, które również są świetne. Jednak design Fiesty podoba mi się o wiele bardziej i, według mnie, lepiej nadaje się na co dzień. Różne udogodnienia, jak chociażby grzana przednia szyba, bardzo w tym pomagają. Przez 5 lat, mimo różnych opinii na temat tego silnika, nie miałem absolutnie żadnej awarii — tylko dwa razy spalona żarówka mijania oraz standardowa eksploatacja, jak rozrząd czy hamulce. Trzeba jedynie pilnować regularnej wymiany oleju, najlepiej co 8 tys. km, i wszystko będzie dobrze.
Dodane 17 dni temu
4,0
~Mikołaj
Ford Fiesta VI
Hatchback 2.0 i 16V ST 150KM 110kW
To ciężki samochód do oceny. Obiektywnie to pewnie jeden z najgorszych samochodów ever - głośny, droższy w utrzymaniu niż konkurencja z tej samej kategorii, dużo pali. Na papierze nie jest też jakoś wybitnie szybki. Natomiast po prostu daje frajdę z jazdy. Reakcja na gaz jest natychmiastowa, więc nawet jeśli wyniki na papierze są gorsze to ma się wrażenie, że jedzie się dużo szybszym autem. Prowadzenie jest bardzo dobre, co wbrew pozorom ma duży wpływ na ogólne bezpieczeństwo, bo czujemy co się dzieje z autem, więc szybciej jesteśmy w stanie zareagować. Ogólny hałas przeszkadza, ale dzięki niemu przynajmniej odstrasza od nadmiernie szybkiej jazdy. Wcale nie trzeba jechać 200, żeby się dobrze bawić.
Dodane 3 miesiące temu
3,9
~Gregson
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.1 85KM 63kW
Autko bardzo poprawne, dobre dla osób oczekujących dobrego prowadzenia i komfortu w małym samochodzie. Wiertarka pod maską daje radę do toczenia po mieście i spokojnej - tak do 110 km/h - jazdy dalszej. Oczywiście można szybciej ale ucho już wówczas cierpi. W ogólnym wrażeniu ratuje sprawę zawieszenie, sprężyste i względnie ciche. Samochodem chce się jeździć. Zwinne ,ciche. Ergonomia dość poprawna choć poprzedni model, choć gorzej wyposażony, wypadał tu lepiej. Ekonomia spalania - tu się fizyki nie oszuka - pali tyle samo (może kieliszek mniej) co mk6 1.4 96KM. Warunki te same, trasy te same, kierowca ten sam.
Dodane 8 miesięcy temu

Raporty spalania Ford Fiesta

Liczba raportów: 1 768
Średnie spalanie dla Ford Fiesta
4,8 – 12,9
l/100 km
4,4 – 6,7
l/100 km
6,8 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford Fiesta VII
Hatchback 3d ST 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Fiesta ST 2016 1,6 eb przed modyfikacjami 8.5l miasto przy normalnym traktowaniu, 10-12l w nocy. Trasa 120km/h 6.8-7.0l tempomat, 140km/h 7.5-8.5l tempomat (testowane na odcinkach 50-100km). Cykl mieszany przy normalnej jeździe to zazwyczaj 7.2 - 8 litrów. Po modyfiakcjach: cały układ wydechowy ze sportowym katalizatorem, wydajniejszy intercooler, dolot powietrza, program u renomowanego tunera na 230km/370nm. Spalanie spadło o litr w każdym przypadku prócz deptania, wymiana świec obowiązkowa co drugi serwis olejowy, inaczej rośnie spalanie i silnik nie równo pracuje (świece tylko oem).
Dodane 5 miesięcy temu
7,7
Ford Fiesta IV
Hatchback 1.3 i 50KM 37kW
Samochód nie jest taki mały jakby się wydawało, porównywalna wielkość z Fiatem Punto. Niestety nie jest ekonomiczny spali około 7L/100 km w cyklu mieszanym. Moc silnika 50 km jest nie wystarczająca chcąc wbić się gdzieś na trasie, ale polubiłem to auto bardzo przyjemnie się prowadzi. Pomimo prawie 30 lat nadal jeździ, okazuje się że jest to bardzo solidna maszyna.
Dodane 11 miesięcy temu
8,2
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Realne spalanie przy 80% miasto Wrocław to ok 8l/100, W mieście można próbować zejść do 7l ale wymaga to wielkiej konsekwencji. Na trasie zaczyna się wielki rozstrzał, minimalne przy tempie tira (ale bez chowania się za nim) to jakieś 6-6.5l/100km, standardowe 110-120 przy 3k obrotów to okolice 8.2l/100km, przy stałym 120 i lekko więcej to już okolice 9-9.5l. Przy 150-160 czyli stałe okolice vmax trzeba liczyć około 10.5-11.5l Może uda mi się zbić ten wynik regulując dodatkowo instalację
Dodane ponad rok temu

Usterki Ford Fiesta

Liczba wpisów: 105
Problem z obrotami, nie idzie odpalić auta na zimnym silniku
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
Witajcie, oddałam 3 tyg temu auto, do mechanika ponieważ nie mogłam odpalić auta. Jak się udało odpalić to po chwili gasł. Problem z obrotami miałam, musiałam chwilę dłuższą posiedzieć rozgrzać go aby nabrał „mocy” i nawet podczas jazdy sam zwalniał musiałam go tzw gazować jak stary dziadek często aby nabrał mocy bo bałam się dojeżdżać do skrzyżowania,nigdy od zakupu żadnego problemu w nim nie miałam. Rocznik 2002, mam go od 3 lat. Wymieniane wszystko na bieżąco. Pojechałam do mechanika ktory rozkłada ręce bo ponoć sprawdzili już wszystko: po cewki, swiece, silniczek krokowy, po przepustnice, przewody wysokiego napięcia, oddali go do elektromechanika który nie chce mówić co on tam sprawdza/ wymienia więc nie powiem jakie on tam rzeczy sprawdzał ale Jak rozgrzał auto to już było ok niby jak twierdzi bo jeździł nim. Odstawił znów do mechanika bo niby chłodnica do wymiany, dziś przyjeżdżam po auto i znów mówią że ta sama przyczyna z którą przyjechałam czyli gaśnie. Więc dalej nie wiem jaka może być przyczyna. Miał ktoś taki problem ?! Ktoś może polecić co jeszcze warto zrobić. Wkurzam się bo ja siedzę na forum i szukam przyczyny i podpowiadam Mechanikom co mają robić. Auta jak nie mam tak nie mam dalej. Miała być pierdola a dalej nie wiadomo co jest
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 4
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
Dodane 7 lat temu
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 43
5,0
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Założona instalacja BRC Sequent Alba. Silnik dobrze współpracuje z gazem, mam ją prawie dwa lata i serwis odwiedzałem jedynie na przeglądy. Spalanie w granicach 8l/100km w zależoności od warunków. O mocy nie piszę, bo auto typowo miejskie. Zimą żadnych problemów z przechodzeniem na LPG. Ogólnie instalację oceniam pozytywnie, montaż zwrócił się po niecałym roku.
Dodane 5 lat temu
5,0
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalka Zavoli Winner. Montowana 3 lata temu, była stosunkowo niedroga więc nie wymagałem cudów. Ale jak przejeździłem bezawaryjnie 3 lata i blisko 90 tys.km to moge powiedzieć, że wybór okazał się dobry. Wymieniałem jedynie filtry, wtryski nie były ruszane. Poza tym nic się nie działo.
Dodane 6 lat temu
5,0
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja Zavoli zakładana przy przebiegu 70 tys. Miało być budżetowo, bo nie wiadomo było ile jeszcze nim pojeżdżę. A okazało się na tyle dobre i tanie w utrzymaniu, że zostało do dziś. Sama instalacja i silnik bez zarzutu. Niskie spalanie, żadnych fiksacji, zero problemów.
Dodane 8 lat temu
Ford Fiesta

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów