Szukaj

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Nowy Ford Focus

Cena od: 131 000 PLN

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 848
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Rokers
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Mnóstwo miejsca wewnątrz, super duży bagażnik, rewelacyjne prowadzenie i wyposażenie. Dynamiczny, cichy i bardzo oszczędny silnik. Niestety koniec plusów, są i minusy, kupiłem auto używane z salonu Forda z 2 letnią rękojmią - po niedługim czasie użytkowania pojawiła się żółta kontrolka silnika, wymieniono pierwsza sondę lambda, po wymianie samochód przejechał około 1800 km i sytuacja znowu się powtórzyła. W ASO stwierdzono, że znowu zakopcona sonda lambda, a przyczyną tego jest uszkodzony DPF. W ramach rękojmi oddałem samochód i kupiłem nowego Focusa tym razem już z silnikiem benzynowym.
Dodane 2 miesiące temu
4,4
~ArdJan
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Byłem 3 właścicielem samochodu, Pierwszym byłaosoba, korzystająca z niego jako samochodu służbowego, stąd tez natłukła nim masę km. Po zakończeniu leasingu wykupił auto na własność, później kolejny właściciel miał auto kilka lat. Ja po 2 latach auto sprzedałam dalej. Auto posiadało instalcję gazową z lubryfikatorem do lpg. Autem jeździło się fantastycznie, niestety brakowało mu mocy. Przez 2 lata użytkowania nie zainwestowałem w auto kompletnie nic, poza standardami filtry+ olej. Sprzedałem z obaw o silnik ( niesłusznie auto dalej jeździ) oraz o problemy ze sprzedażą z powodu dużo nabitych KM. Serio polecam a dziś żałuje sprzedaży, bo kolejne moje auta to same wtopy i góra wydatków.
Dodane 3 miesiące temu
4,4
~ArdJan
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Byłem 3 właścicielem samochodu, Pierwszym byłaosoba, korzystająca z niego jako samochodu służbowego, stąd tez natłukła nim masę km. Po zakończeniu leasingu wykupił auto na własność, później kolejny właściciel miał auto kilka lat. Ja po 2 latach auto sprzedałam dalej. Auto posiadało instalcję gazową z lubryfikatorem do lpg. Autem jeździło się fantastycznie, niestety brakowało mu mocy. Przez 2 lata użytkowania nie zainwestowałem w auto kompletnie nic, poza standardami filtry+ olej. Sprzedałem z obaw o silnik ( niesłusznie auto dalej jeździ) oraz o problemy ze sprzedażą z powodu dużo nabitych KM. Serio polecam a dziś żałuje sprzedaży, bo kolejne moje auta to same wtopy i góra wydatków.
Dodane 3 miesiące temu

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 4 384
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,1 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Ford Focus IV
Hatchback Facelifting 1.0 EcoBoost MHEV 155KM 114kW
Wpisuje spalanie policzone z dystrybutora, komputer zaniża o 0,4l/100km. W opisie tez mowie o spalaniu wyliczonym z dystrybutora. 120km/h autostrada, trzy osoby, bez klimy spalanie 5.8-5.9 (komputer 5.5). Oszczędna jazda 70-100km/h z klimatyzacją to spali około 5 litrów (komputer 4.5). W mieście bywa różnie przy delikatnej jeździe da sie uzyskać 7 litrów, ale 8 też może się pojawić.Przy ekstremalnej próbie na drogach krajowych, bez klimy, latem, myśle że da się zejść poniżej 4.5 litra/100km. Generalnie spalanie przypomina spalanie mojego focusa w 2.0 tdci. Na pewno dzięki silnikowi elektrycznemu można bardzo oszczędnie przyśpieszać. Szkoda natomiast że w trybie eco nie wchodzi w tryb żeglowania.
Dodane 6 miesięcy temu
6,1
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Autko bardzo przyzwoite. Spalanie niskie. Przy spokojniej jeździe między miejscowościami w Polsce przez wioski i miasteczka tak do 100km w jedną stronę potrafiło mi zejść do 3.9 . Najdłuższą trasę jaką nim robiłem to było 1600km w jedną stronę z Zielonej Góry do Toskanii we Włoszech. Jechałem przez Czechy i Austrię więc ciągle w terenie górzystym. Na pokładzie miałem dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci ale można policzyć wszystkich jako 4 osoby dorosłe bo łącznie ważylismy prawie 300kg plus cały bagażnik bagaży bo jechaliśmy na wakacje. Łącznie w tej trasie zrobiliśmy 5000 kilometrów w tym jazdy lokalne na miejscu a spalanie wyszło mi równe 5 L na 100km. Ważne jest aby pilnować wymian olejów, zmian filtrów itd. Jak to się mówi jak dbasz tak masz. Autko polecam.
Dodane 8 miesięcy temu
5,9
Ford Focus IV
Hatchback Facelifting 1.5 ECOBLUE 115KM 85kW
Trasa w wakacje Wwa-Chorwacja i w zimie Wwa- Alpy Austria na obu trasach średnie spalanie wyszło 5,8l/100km. Tam gdzie mogę jadę 150-170. Warszawa korki i krótkie dystansy 6-7 Przy oszczednej i spokojnej jeździe można zejść poniżej 5l.
Dodane 5 miesięcy temu

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 302
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Dodane ponad rok temu
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
Dodane 4 lata temu
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 142
4,5
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przejechałem już 105kkm na LPG więc się wypowiem. Silnik dobrze znosi pracę na gazie, pod warunkiem, że jest poprawie wystrojona instalacja. Luzy zaworowe, o które sporo osób się martwi, u mnie przy przebiegu 220km ciągle są w normie. Silnik ten niestety ma inny (mniejszy) problem: po 200kkm wymienić musiałem kable wysokiego napięcia i cewkę (silnik przerywał pod...
Dodane 4 lata temu
4,3
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
Dodane 6 lat temu
4,3
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
Dodane 8 lat temu
Ford Focus

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów