Szukaj

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Focus

Cena od: 131 000 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 781
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~szymon
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Samochód w niskiej cenie dla niskiej sfery społecznej, w podstawowej wersji dosłownie nic nie ma, dobrze że na głowe nie pada i ma przednie boczne szyby elektryczne bo tylnich elektrycznych nie ma ale za to korbka czarna fajna. w 2013r przy wyjedzie z fabryki felgi stalowe to jakieś nieprozumienie niby widziały gały co brały ale to już jednak przesada. Całokształt wygląda zacnie 11 letnia kolumbryna w cenie 15-17tys. W tej cenie możemy nabyć dosłownie 22 letni zamiast 11 letniego focusa samochód godnego standardu ale koszt utrzymania stareg disla+ automata i gadzetów będzie dużo wiekszy niż utrzymanie focusa
4,4
~Krzysztof
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Jeśli rdzawka nie chwyciła- jak na swoje lata- auto nie do zajechania. Oczywiście obecnie nie jest to samochód "wizytowo- reprezentacyjny" , natomiast sprawdza się "na ryby, na grzyby, na co dzień"- niezawodny, praktyczny, pakowny, nie ma zmartwienia i paniki na wypadek zarysowań, wgniotek, itd- na dotłuczenie bardzo wytrzymały . Silnik 1,6- zrywny, 180 km/h- żaden problem. Spalanie akceptowalne- odwdzięcza się za to bezawaryjnością. Jedyny mankament to wygłuszenie kabiny (ma już swoje lata), jadąc po autostradzie można poczuć się jak nad morzem ;)
3,9
~Sergiusz
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Ogólnie auto OK. Użytkuję je nieco ponad 6 lat (kupiłem jako 2-letnie, w programie używane Forda). W tym czasie nie miałem problemów z tymi najważniejszymi układami, ale pojawiło się kilka wkurzających usterek. Przede wszystkim z przednią żarówką od świateł adaptacyjnych. Zepsuła się miesiąc po ustaniu gwarancji (świeciła, ale ustawiała się w pozycji w bok i w dół). W ASO zaproponowali jedynie wymianę reflektora (w 2018 było to ponad 5 tysięcy PLN). W warsztacie naprawili to (choć dopiero za 2 razem). Żarówka zepsuła się ponownie po roku. I po kolejnych dwóch. Za ostatnim razem usterka była bardziej złożona. W warsztacie jej nie naprawiono, znalazłem dopiero dobrego elektryka. Na razie działa. Ale świateł adaptacyjnych w Fordzie już nie kupię. Poza tym mam dość kiepskie uszczelki we wszystkich drzwiach (wszystkie zdążyły się co najmniej raz odkleić). A SYNC (czyli system, którym steruje się radiem, rozmowami itp.) raz na jakiś czas się skutecznie rozłącza. Pomaga dopiero wyciągnięcie odpowiedniego bezpiecznika.

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 4 270
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,1 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Auto służbowe, w bardzo dynamicznej jeździe po DK do prędkości 10-20 ponad limit spali niecałe 7 litrów. Przy bardzo żwawej jeździe na trasach szybkich, z wysokimi prędkościami 200-220 spala 7,5 litra. W jeździe normalnej +10 km/h ponad limity spala 6-6,5. W długiej trasie (Alpy, Chorwacja, Włochy) z 3-4 osobami i pełnym bagażnikiem, na tempomacie w trybie Eco, z odpowiednio napompowanymi oponami, + w momentach bez tempomatu bardzo delikatna jazda, prędkości do +10 ponad limit Foka spala 4,2-4,5l (średnia z tras około 1200+ km, raczej bliżej 4,2 ale czasami Eco się znudzi :p) - zarówno latem jak i okolice zimy (temperatury nie spadające ponizej zera). Reasumując: jest oszczędny jeśli mu się na to pozwoli. Trasy petarda. W trybie miejsko-mieszanym szału niestety nie ma
8,4
Ford Focus II
Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW
Na LPG przejechałem 180 000 km. Średnie spalanie wynosi ok. 8.9 litra/100km. Na baku 41 litrów jestem w stanie przejechać od 370 - 480 kilometrów, zależy od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe 70-90 km/h robię około 460 kilometrów na baku. W trasie przy speedzie 140-150 km/h około 370 kilometrów. Auto nie straciło na dynamice jazdy, nie widzę żadnej równicy. Nie prawda, że Ford nie nadaje się do gazu. Wystarczy serwisować filtry i ustawienia co 10-12k km, świece wymieniam co 45k km. Bardzo ekonomiczny, polecam LPG do tego silnika.
5,3
Ford Focus IV
Kombi Facelifting 1.5 ECOBLUE 115KM 85kW
Przy prędkości autostradowej i normalnych warunkach (brak wiatru od przodu) średnie spalanie w okolicach 5,6 - 5,8l. Ze względu na sporą wielkość samochodu i stosunkowo słaby silnik spalanie rośnie do okolicy 6 - 6,2l w przypadku jazdy pod silny wiatr. W trasie jadąc oszczędnie bez problemu można zejść poniżej 5l. Dodam, że samochód z automatyczną skrzynią biegów bo tylko z taką jest dostępny

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 287
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
4 komentarze
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 141
4,5
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przejechałem już 105kkm na LPG więc się wypowiem. Silnik dobrze znosi pracę na gazie, pod warunkiem, że jest poprawie wystrojona instalacja. Luzy zaworowe, o które sporo osób się martwi, u mnie przy przebiegu 220km ciągle są w normie. Silnik ten niestety ma inny (mniejszy) problem: po 200kkm wymienić musiałem kable wysokiego napięcia i cewkę (silnik przerywał pod...
4,3
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
4,3
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
Ford Focus