Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~mkmarcin
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Największym mankamentem jest jakość wykonania, szczególnie wnętrze podatne na zużycie. Kierownica, elementy plastikowe zużywają się bardzo szybko. Jakość spasowania też bardzo kiepska. Często coś odstaje skrzypi ( nie tylko w moim egzemplarzu). Moje poprzednie samochody, pomimo że starsze generacynie to były o klasę wyżej pod tym względem. Reszta same plusy. Diesel pomimo małej mocy daje radę, jest też dość cichy, ładnie się zbiera. Wersja bez dwumasy niemal bezproblematyczna. Podobno podatne na szybkie usterki były turbiny. Ucieka nam jednak temat dwumasy i dpf, czyli zmora dzisiejszych diesli. Spalanie 5l,pojemność wnętrza, ustawność bagażnika to poezja w tej klasie cenowej. Prowadzenie zdecydowanie lepsze od kumpli w klasie ( mam porównanie z honda civic, golf 5, fiat stilo) Gdyby nie jakość wkonania auta, brak dbałości o szczegóły, dałbym 5 gwiazdek.
4,6
~neon2909@wp.pl
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Super auto. Nie zamienił bym go na żadnego "pancervagena". Super osiągi i ESP w standardzie. Właściciel niejednego Audi lub VW nie raz zdziwił się na światłach. Super dynamika i to kosztem tak niskiego spalania. Wygląd auta w wersji FL - świetny. Agresywny wygląd, idealne proporcje i bryła. Idealnie zestrojenie silnika i zawieszenia, auto bardzo dobrze się prowadzi bez względu na warunki pogodowe i nawierzchnie. Miałem trochę aut i TO bardzo mi odpowiada. Zamontowałem stację multimedialną i pozostawiłem fabryczne głośniki. Gra to całkiem fajnie, nawet bez "pieca" w bagażniku. Polecam eksploatowanie auta na dobrym ON i częste wymiany oleju. Odbije się to pozytywnie na silniku. Auto dodatkowo wyposażyłem w światła LED do jazdy dziennej firmy Hella. Zamontowałem je w miejsce świateł przeciwmgielnych których fabrycznie nie miałem. Bardzo fajnie to wygląda i oszczędzam na żarówkach i prądzie ;-). Niestety eksploatowanie silnika diesla pociąga za sobą wyrobienie pewnych nawyków ( spokojna jazda na zimnym silniku i "wyciszanie" turbo po długiej i agresywnej jeździe). Wszystko jest jednak kwestią przyzwyczajenia i nie ma tu odstępstw od jakiejkolwiek firmy. To mój drugi ford i wbrew powszechnym opinią mam bardzo dobre zdanie o tej marce. Polecam wszystkim to auto.
4,2
~Darek
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Auto z 2006 roku jestem jego trzecim właścicielem użytkuję od 3 lat. na dalekiej trasie zawiodło raz i raz w trakcie dojazdu do pracy (ok 15 km) były to usterki uniemożliwiające dalszą jazdę. Póki co auto sprawuje się nie najgorzej ale swoje lata juz ma i młodnieć nie będzie. Mam nadzieję że pojeżdżę nim jak najdłużej.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
5,3
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Liczyłem na mniejsze spalanie ale i tak jest to auto mega oszczędne wszystko wyliczam ręcznie i zawsze wychodzi 5,4 przy normalnej jedzie przy trasie pół na pół ale wszystko się zmienia na dłuższych trasach aż koparka opadła jak po wyjeździe nad morze prędkość 100-120 wiec jazda jak zwykle normalna bez pospiechu wyluzowana a po odwiedzinach na stacji 3,91 aż mnie zamurowało. Czego chcieć więcej auto ładne nie małe przede wszystkim wygodne i jak na ten silnik aż zaskakuje dynamikom i to z naciskiem na bardzo, w życiu bym się nie spodziewał ze 90 konny silnik potrafi mocno przyspieszać.
4,9
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
witam spalanie podane z tankowania, komputer oszukuje około 0.5 do 0.6 litra. Minimalne osiągnięte spalanie było na drodze krajowej, trasa około 300 km prędkość w granicach 80 km/h, dwie osoby na pokładzie. Maksymalne spalanie sprawdzone na trasie 700 km autostradą przez niemcy prędkość 150 - 180km/h. Auto naprawdę jak na 90KM daje radę, chodź trzeba przyznać że głównie jeżdżę w pojedynkę. Co do awaryjności jak na razie odpukać nic się nie dzieję auto ma 190000 tys km z czego ja przejeździłem 40tys.
5,4
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Witam Foczkę mam od 3 miesięcy, zakupiłem ją z przebiegiem 130000km zrobiłem nią 5tyś km i co mogę powiedzieć to że jestem mile zaskoczony spalaniem, zacznę od miasta bo tu są 2 wyniki, pierwszy z nich to dystanse po około 4km tu zaskoczenie bo średnio wyszło mi 7.2l/100km (Warszawa rzecz jasna więc wynik bardzo dobry ) drugi wynik to 6,6 normalna jazda miejska warszawskie korki i dystanse po około 20/50km po mieście, Co do trasy to szok ten malec schodzi lekką ręką ze spalaniem poniżej 5l/100km trasa warszawa/łódź i z powrotem spalanie średnie 4,4l/100km( są to rzecz jasna wskazania z komputera który sprawdzałem już kilka razy i specjalnie się nie myli zaniża około 0,1l ) z ciekawostek jadąc kiedyś do łodzi zresetowałem licznik średniego spalania na autostradzie na dystansie około 100km wynik 4,1l/100km prędkość przelotowa w miarę stała 120km/h, czego chcieć więcej POLECAM !

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
6 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Focus II Hatchback 5d