Szukaj

Informacje o Ford Focus III Kombi

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4556 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1858 mm
Wysokość 1505 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1502 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 476 l
Wysokość bagażnika 750 mm
Szerokość bagażnika 1080 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1500 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~szymon
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Samochód w niskiej cenie dla niskiej sfery społecznej, w podstawowej wersji dosłownie nic nie ma, dobrze że na głowe nie pada i ma przednie boczne szyby elektryczne bo tylnich elektrycznych nie ma ale za to korbka czarna fajna. w 2013r przy wyjedzie z fabryki felgi stalowe to jakieś nieprozumienie niby widziały gały co brały ale to już jednak przesada. Całokształt wygląda zacnie 11 letnia kolumbryna w cenie 15-17tys. W tej cenie możemy nabyć dosłownie 22 letni zamiast 11 letniego focusa samochód godnego standardu ale koszt utrzymania stareg disla+ automata i gadzetów będzie dużo wiekszy niż utrzymanie focusa
4,6
~Robert
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Kupiłem auto w 2020 roku, przy przebiegu 150 tyś. W niecałe 3 lata, zrobiłem nim ponad 100 tyś, głównie trasy, więć jak najbardziej mogę coś o tym aucie powiedzieć. W życiu miałem kilkanaście, jak nie więcej aut, robię dosyć spore przebiegi, i uważam że to auto, było jednym z lepszych jakie miałem w życiu. Wnętrze jest w sam raz dla np jak my, pary z psem, bądź z jednym dzieckiem. Bagażnik w miarę pojemny, spokojnie mieściłem mój sprzęt nurkowy, z tyłu na kanapie dwa psy, i tak robiliśmy sporo tras. Silnik jest jednym z lepszym na jakie trafiłem. Przy 180 tyś zmieniłem rozrząd i pompę wody, co 10-12 tyś zmieniałem olej i filtr oleju, co trzecią zmianę oleju, filtr paliwa. Auto bardzo dobrze wyposażone, od podstawowych rzeczy jak klimatronik, ogrzewana przednia szyba, ESP itp, po wspomaganie hamulca przy ruszaniu pod ostry podjazd. Z usterek, pęknięty kolektor dolotowy powietrza, auto wchodziło w tryb awaryjny, i jechało wolniej, wymiana 60 euro. W pewny momencie nie mogłem odpalić auta, słychać było że rozrusznik cykał, czyli wiadomo było że nie przycisk start/ stop. Skończyło się wyczyszczeniem rozrzusznika, i wymianą jakiejś wiązki kabli. Koszt 120 euro. I to tyle. Ponad 100 tyś kilemtorów, silnik praktycznie bezobsługowy. Auto pojechało do Polski, i wiem że jeszcze komuś długo posłuży.
4,6
~kamil_rud
Ford Focus III
Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Przejechałem prawie 10 tys. km w 4 miesiące, w tym około 3 tys. po Rumunii. Póki co bez niespodzianek. . Mimo małego silnika autem jeździ się bardzo przyjemnie. Dało radę na trasie transfogaraskiej, więc wkładam między bajki zdania, że litr pojemności to może mieć czajnik. Przy zestawie dwie osoby + pełny bagażnik nie czułem braku mocy. Wiadomo samochód z tym silnikiem jest dla spokojnego kierowcy jednak na pewno nie będziemy zawali drogą. W środku jest cicho i wygodnie. Samochód pewnie się prowadzi, dla mnie doskonały kompromis pomiędzy zawieszeniem pontonowym, a twardym choć z przewagą tej drugiej cechy. Pewnie dodam jeszcze jakieś uwagi, gdy zrobię więcej km.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 19
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
4 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Kombi