Szukaj

Informacje o Ford Focus III Kombi

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4556 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1858 mm
Wysokość 1505 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1502 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 476 l
Wysokość bagażnika 750 mm
Szerokość bagażnika 1080 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1500 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Daniel
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
Ford Focus III
Rodzinny samochód, który przy spokojnej jeździe pozwala na bardzo komfortową i oszczędną podróż. Pojemny bagażnik pozwala zabrać duży bagaż, a na tylnich siedzeniach wygodnie usiądą dwie wysokie (180 cm), dobrze zbudowane osoby. Zawieszenie zasługuje na ogromne uznanie - dobrze tłumi nierówności i precyzyjnie wchodzi w zakręty (przy rozsądnej prędkości). Nie polecam dla osób, które często wyprzedzają na drogach krajowych - z tirem, czy autobusem sobie poradzi, ale trzeba silnik kręcić ponad 4000 obr./min - dopiero wtedy czuć przypływ mocy i zryw.
4,4
~Tomek
Kombi 1.6 Duratec 125KM 92kW
Ford Focus III
Jestem zadowolony z zakupu forda. Wygodny, funkcjonalny i ładnie wyglądający samochód. Zastanawiałem się nad zakupem astry ale ford wygrał wyglądem, silnikiem i jakością prowadzenia. Szukałem bezproblemowej i ekonomicznej benzyny w nadwoziu kombi. Ford 1.6 ti-vct 125KM jest elastyczny i ekonomiczny (średnie spalanie 6l). Jak na moje potrzeby dobrze przyspiesza (powyżej 2.5 tyś obr.). Ma fenomenalne zawieszenie. Ma dość skomplikowaną elektronikę (jak większość samochodów w obecnym czasie). Hamulce dobre. Wygodna wielofunkcyjna kierownica. Wygodne fotele. Ładna deska. Jazda tym samochodem to przyjemność. Mam nadzieje,że jeszcze długo będę się cieszył jazdą tym autem.
4,9
~Jack08
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Ford Focus III
Auto oszczędne i niezawodne. Linia nadwozia kombi może się podobać. Wewnątrz niebanalny kokpit skrojony z materiałów dobrej jakości. Focus Posiada kilka patentów ułatwiających życie, takich jak ogrzewana przednia szyba czy elektryczne wspomaganie pracy nagrzewnicy. Audio nawet podstawowe gra zaskakująco dobrze. Oczywiście warunkiem jest odtwarzanie z dobrego nośnika CD a nie z wielokrotnie skompresowanego pliku MP3. Po zakupie auta i pierwszym odsłuchu byłem bardzo pozytywnie zaskoczony dynamiką dźwięku i poziomem basu. Najlepszy efekt daje ustawienie optymalizacji dźwięku dla kierowcy.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Kombi
6,6 – 7,6
l/100 km
5,1 – 6,6
l/100 km
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Ford Focus III
Przez rok zrobiliśmy wraz z żoną ponad 20tys. km. Srednie spalanie mamy 5,9l/100km. Od grudnia mamy go po chipie na 185KM ale nie wpłynęło to na zwiększenie zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu. Na trasie trudno mi ocenić (nigdy nim nie jechałem 120-140 km/h przez minimum 200km). Przy takiej mocy i momencie jakie posiada jazda na trasie jest dosyć szybka i dynamiczna co zwiększa średnie zużycie. Myślę, że przy oszczędnej jeździe może spalić w granicach 5,2l/100 (poniżej 5 chyba może być ciężko), a przy jeździe na autostradzie w DE z prędkością 180km/h spalanie zamknie się poniżej 9l/100km.
5,7
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Ford Focus III
zadowolony, kolejny moj diesel, tylko 1,6 crdi hyundaia w i30 byl oszczedniejszy .. po miescie w korkach na maksa , przyspieszanie do 8,3 podbil raz i to byl maks. normalnie po samym miescie rzadko powyzej 7,0 mi wychodzi .. ale to musza byc korki . normalna jazda bez szalenstw i korkow po miescie to 6,0 - 6,7 .. trasa .. chorwacja i wlochy - jak non stop 120-140 to 5,5 . 140-160 to 6,1 .. total oszczednie czyli 90-110 to 4,5 mozna zrobic .. tak na maksa oszczednie to udalo mi sie na dystansie 500km zrobic 4,3 ale to juz molenie bylo :) ..pzdr
4,8
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Ford Focus III
Na trasie 510km przy 140km/h z 3 osobami wyszło 6.07 l/100km zmierzone przy tankowaniu do pełna 2 razy a nie przez komputer l. Myślę że to bardzo dobry wynik. Przy jeździe miasto/trasa w tym większość miasto 5.4l/100km nie obchodzac się specjalnie delikatnie z pedalem gazu.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 8
Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
  • Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011
  • silnik
  • 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat. Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opóźnienie w załączeniu wspomagania
  • Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 2011-2014
  • układ kierowniczy
  • 110 tys. km
Czasami po odpaleniu samochodu przez chwilę nie działa wspomaganie. Wtedy zazwyczaj po ok. 5-10 sekundach sytuacja wraca do normy. Kilka razy jednak wspomaganie nie włączyło się w ogóle (szczególnie zimą) - wtedy pojawia sie komunikat w stylu: "awaria układu wspomoagania". Czasem pomaga zgaszenie i po ok. pół minucie ponowne uruchomienie silnika.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik chlodzenie
  • Ford Focus III Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2014
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Kable z chłodnicy do silnika - strzeliły i zatarły silnik w czasie jazdy. Na gwarancji - silnik wymieniony na nowy. Ford miał akcje serwisowa wymiany kabli na inny typ.
Ford Focus III Kombi