Szukaj

Informacje o Honda Civic

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Honda Civic to produkowany od roku 1972 model niższej klasy średniej (segment C), będący następcą serii N360/N600 i Z360/Z600, najpierw, do szóstej generacji, jako subkompakt, a od roku 200 jako pełnoprawny kompakt. Honda Civic jest największym sukcesem rynkowym japońskiej marki – wyprodukowano go w liczbie 24 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się aut w historii motoryzacji. Do dnia dzisiejszego wypuszczono dziesięć generacji modelu, z czego ostatnia pojawiła się w roku 2017 (wersja hatchback; odmiany sedan i coupe pojawiły się na rynku w 2016 roku). Samochód na całym świecie był laureatem dziesiątek nagród (m.in. Samochód Roku na pięciu kontynentach).
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Oceny Honda Civic

Liczba ocen: 4 334
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Bartek93
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW
Kupiłem Civica przede wszystkim ze względu na wygląd bo jest inny niż wszystkie w swojej klasie. Komfort jazdy jest dobry, wygodne i bardzo przestronne wnętrze (4 osoby dorosłe mogą wygodnie podróżować) do tego duży pakowny bagażnik jak w kombi segmentu C. Jazda tym samochodem jest bardzo przyjemna, chociaż porównując do Hyundaia I30 również z silnikiem 1.0 ze zblizonego rocznika gdyż żona takim jeździ jest bardzo podobna a jednak Hyundai jest znacznie tańszy. Stosunek jakości do ceny jest nie adekwatny, fajny samochód ale po przejechaniu około 10 tys km tym samochodem trochę żałuję że nie kupiłem Kia Ceed lub Hyundaia I30 - pewnie do tego z 2-3 lata młodszego.
Dodane 2 miesiące temu
4,7
~jdm
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Auto bardzo dobre- nie napiszę że świetne bo rdza zaczyna wchodzić na nadkola tył ale i tak jest względnie (niissana gorzej rdza konsumowała gdy był w tym wieku). Jak na pełnoletnie auto silnik - rewelacja, spalanie jak na gabaryty auta - małe, poza miastem zejście do 5l/100 nawet przy kilku osobach na pokładzie - nie stanowi problemu. Auto jest pojemne - jeśli chodzi o miejsce np. dla pasażerów z tyłu . Auto jest bardzo szybkie - nie spodziewałem się że tak szybko może się rozpędzać na Autobahnie w Niemczech - do 200 km/h przy czym zawstydza inne auta posiadający turbo. Gorzej jak pisałem z blacharką (nadkola tył) oraz z otworem wrzutowym (że tak powiem) bagażnika. ALe kto kupuje sedana żeby był praktyczny do przewożenia....Układ jezdny i prowadzenie - REWELACJA. Dokładny i precyzyjny.
Dodane 2 miesiące temu
4,6
~P0 UFO ONE
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
To nie jest najlepszy kompakt na świecie. Ale dla sprawiedliwości - nie ma takiego auta - rzeczy przemijają, a czas nigdy się nie zatrzymuje, świat motrycacyjny zmienia się dynamicznie. W 2025 roku UFO ma już swoje lata dlatego opis i ocena będzie uwzględniała wiek auta. Z czystym sumieniem mogę napisać, że Civic todobry samochód, pojemny, ekonomiczny. Nadal wygląda ciekawie i nowocześnie. Ma swoje minusy: twardę zawieszenie, drobiazgi, które mogą się zepuś jednak tych wad jest tak mało, że uwzględniajac wiek Civica można je pominąc. Dla mnie ważny jest też fakt, że ten samochód nie jest nudny, bez wyrazu typu Golf, Astra, Peugot 308, Auris i Focus szczególne w wersji z pasiastą tapicerką...
Dodane 7 miesięcy temu

Raporty spalania Honda Civic

Liczba raportów: 4 708
Średnie spalanie dla Honda Civic
5,2 – 11,1
l/100 km
4,3 – 6,2
l/100 km
6,4 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Auto jeździ bardzo dobrze jak na hybrydę. Ma tą zaletę, że agregat to nie malutki 3 cylindrowy silnik do kosiarki, ale prawowite 2 litry wolnossącego honorowego silnika. Jeśli chodzi o spalanie to przy normalnej jeździe oscyluje w granicach 5-6 litrów, w mieście albo na podmiejskich drogach przy spokojnym używaniu gazu spada nawet poniżej 5 litrów. Gorzej zaczyna się dziać, kiedy zaczynamy wykorzystywać pełne możliwości silnika i układu jezdnego. Granica 9-10 litrów jest spokojnie do osiągnięcia przy mocnej jeździe na autostradzie albo przy agresywnym deptaniu w trybie sport i wyrywaniu z zakrętów na górskiej krętej drodze. Zasadniczo przy bardzo mocnej jeździe paliwo skończy się po 350-400 kilometrach. Przy spokojnej jeździe jest szansa na przejechanie ok 600 km. Hybryda to dobre auto na miasto, fantastyczny moment plus zaletą startu z baterii sprawiają, że auto mocno wyrywa do przodu i jest dużo szybsze niż mogłoby się wydawać. Niestety przy jeździe na szybkich drogach lub przy mocnym temperamencie kierowcy oszczędności są symboliczne i wtedy warto się zastanowić czy w ogóle rozważać taki zakup. Ogromnym minusem tego modelu jest bardzo mały bagażnik, który niestety wynika z układu baterii.
Dodane 1 miesiąc temu
7,0
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Auto jeździ bardzo dobrze jak na hybrydę. Ma tą zaletę, że agregat to nie malutki 3 cylindrowy silnik do kosiarki, ale prawowite 2 litry wolnossącego honorowego silnika. Jeśli chodzi o spalanie to przy normalnej jeździe oscyluje w granicach 5-6 litrów, w mieście albo na podmiejskich drogach przy spokojnym używaniu gazu spada nawet poniżej 5 litrów. Gorzej zaczyna się dziać, kiedy zaczynamy wykorzystywać pełne możliwości silnika i układu jezdnego. Granica 9-10 litrów jest spokojnie do osiągnięcia przy mocnej jeździe na autostradzie albo przy agresywnym deptaniu w trybie sport i wyrywaniu z zakrętów na górskiej krętej drodze. Zasadniczo przy bardzo mocnej jeździe paliwo skończy się po 350-400 kilometrach. Przy spokojnej jeździe jest szansa na przejechanie ok 600 km. Hybryda to dobre auto na miasto, fantastyczny moment plus zaletą startu z baterii sprawiają, że auto mocno wyrywa do przodu i jest dużo szybsze niż mogłoby się wydawać. Niestety przy jeździe na szybkich drogach lub przy mocnym temperamencie kierowcy oszczędności są symboliczne i wtedy warto się zastanowić czy w ogóle rozważać taki zakup. Ogromnym minusem tego modelu jest bardzo mały bagażnik, który niestety wynika z układu baterii.
Dodane 1 miesiąc temu
6,8
Honda Civic X
Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Samochód dynamiczny i bardzo oszczędny przy normalnej eksploatacji. Na zużycie paliwa spory wpływ ma czystość filtra powietrza. Filtr jest dość mały i warto pilnować częstych wymian. Moja średnia z 25000 km to 7,1 l/100km. Natomiast przy bardzo szybkiej jeździe na autostradzie potrafi spalić ogromne ilości paliwa. Jadąc cały czas z prędkościami 160-180 km/h, przy czym, przy zwolnieniu do 150-160 km/h i możliwości rozpędzenia auta - pedał w podłogę by osiągnąć około 180 km/h, spalanie zaskakująco duże 15-17 l/100km. Jechałem tak około 100 km, więc trudno o dokładne dane spalania. Ale to była tylko jedna taka jazda, więc auto jest świetne w normalnym użytkowaniu.
Dodane 2 miesiące temu

Usterki Honda Civic

Liczba wpisów: 252
Parujące szyby
  • Honda Civic XII
  • układ chłodzenia
  • 10 tys. km
Auto ma nieustanne problemy z parującyni szybami, wszelkie dostępne sposoby i ustawienia nie pomogły (nowe filtry, czyszczenie, ozonowanie, płyny, preparaty, dywaniki, osuszacze itp.). Musi posiadać małe nieszczelności oraz niewydajny zle rozmieszczony układ nawiewów, byc może źle skalibrowany czujnik i oprogramowanie. Oczywiście dla serwisu to nie usterka. Dodatkowo oprócz tej wewnętrznej pary auto zawsze paruje z zewnątrz przy włączeniu wycieraczek. Totalnie irytująca sprawa, na pewno to moja ostatnia honda, w żadnym innym aucie nie spotkało mnie coś takiego a jeździłem conajmniej dwudziestoma różnymi autami.
Dodane 4 miesiące temu
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryka
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Żarówki, problem ze stykami, palące się często razem z bezpiecznikami, dziś przy -7 otwarła mi się szyba i nie reaguje.. pada śnieg, trzeba było zabezpieczyć na szybko drzwi.. klima przestała działać, podświetlanie pokręteł nawiewu. W wydechu dziura, rdza na karoseri, zwłaszcza tylna klapa.. I zacinająca się przy okazji. Dziś pociągłem za rączkę od przedniej maski, irwała się.. spryskiwacze przestały działać przy najgorszych możliwych warunkach... zawieszenie całe do roboty po 250000km. Trochę się zawiodłem, liczyłem na coś więcej od Japończyka.
Dodane ponad rok temu
Temperatura, obroty
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • silnik
  • 265 tys. km
Z reguły jeżdżę na gazie, problemów z samochodem jest sporo, z niewiadomych mi przyczyn temperatura skacze do czerwoności bez reguły, mogę jechać spokojnie przez 5 minut i się zagrzeje, a mogę jechać 2h i wszystko będzie okej. Dzieje sie to bardzo rzadko, mniej więcej raz na miesiąc. Często musze dolewać też płyn chłodniczy oraz olej. Ostatnio auto na gazie dziwnie wibruje, na postoju czuć to dużo bardziej, falują też wtedy obroty, na benzynie jest okej. Na zimnym silniku przy dodaniu gazu czasem reakcja jest po 2-3 sekundach. Sporadycznie zapali też się check engine z sondy, którą już wymieniałem.
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 148
5,0
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 3 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Instalacja zamontowana przy przebiegu 3,5 tys km. Po przejechaniu ponad 230 tysięcy km żadnych większych problemów, zero usterek. Utrata mocy niezauważalna. Średnie zużycie gazu 11 litrów. Styl jazdy dynamiczny bez zbędnych szaleństw, zaś jazda mieszana około 40% miasto, 40% ruch pozamiejski (70-110 km/h), 20% autostrady (150-160 km/h). Zaznaczyć należy iż auto posiada...
Dodane 6 lat temu
5,0
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona z lubryfikacją, jak się z czasem okazało delikatnie mówiąc- zupełnie niepotrzebną. Średnie spalenie to tak 9-10l lpg, rekord to 7,5 (5.2 wskazanie komputera pokładowego) na trasie bez szaleństw tak 8-9l to norma. Zbiornik mały - 33l, realnie wchodzi 26l.. co zapewnia zasięg ok 250km max 300 na zbiorniku. Bywa irytujace. Za to bagażnik nie stracił wiele...
Dodane 6 lat temu
5,0
Honda Civic IX
Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 134 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Spalanie tym wyższe, im większe są prędkości. Przy miejskich korkach i niskich prędkościach, spalanie porównywalne z benzyną (około 9l/100), przy prędkościach pozamiejskich (90-110 km/h bez korków) okolice 8l/100 (benzyna 6l), Przy dużych prędkościach autostradowych (140km/h +) około 12l/100, (benzyna poniżej 10). Lekka utrata mocy, poza tym bez jakichkolwiek problemów - jak...
Dodane 6 lat temu
Honda Civic

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów