Szukaj

Lista ocen Alfa Romeo 156 I (471) - Silnik

Na liście zabraknie 341 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Alfisti_159
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
2.4 JTD 10V pierwszej generacji to prawie doskonały silnik: - niesamowicie trwały, żadnej usterki, żadnych śladów zużycia na wałku, turbo oryginał - ekonomiczny (średnio ok. 6,8 l/100 km przy dynamicznej jeździe), - bardzo zwrywny (choć ja miałem chipa na 170KM). Wady: - nieco hałasuje przy wyższych obrotach, - łańcuszek napędu wałka wyrównoważającego brzęczy (problem znikł w CF3)
4,0
~neegehks
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 T.S. 150KM 110kW
Silnik pracuje poprawnie i równo, zapala dobrze ale bendix w rozruszniku za wolno wraca i trochę rzęźnie przy starcie, rozrząd trochę głośno klepie (podobno normalne bo to 16V), jest lekko olejożerny, tak 1 do 1.5 L na 10000 km zeżre ale podwyższam ocenę za moc :), 150 KM daje już poczucie mocy, dobrze ciągnie od 3500 obr/min do 7000 obr/min, da się poszaleć :) Niech moc będzie z wami, Yoda...
4,0
~Leonidas
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Silnik to bardzo mocna strona Alfy ale tylko pod warunkiem że się o niego dba i dbało już wcześniej. Ogólnie mocy nigdy mu nie brakuje ale jego spalanie i drobne usterki czasami sa dokuczliwe. Wariator to bolączka tego silnika. Tak po za tym nie jest to strasznie skąplikowana konstrukcja i wiele napraw można zrobić samemu jeżeli ma sie odrobinę pojęcia i narzędzi
5,0
~Paweł Krasowiecki
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Silnik JTD jest genialny!!! Bardzo tani w utrzymaniu, trwały, bardzo dynamiczny oraz z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. No i kultura pracy!! Na wysokich obrotach brzmi jak rasowy silnik benzynowy. Na jałowym jedynie delikatnie słychać że pracuje silnik na olej napędowy - Alfa Romeo z koncernem Fiata JAKO PIERWSI na świecie zastosowali technologię common rail.
3,0
~emil
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.8 16V T.S. 144KM 106kW
Silnik hmmm dobre osiągi ale i tez wady przy około 100tys do wymiany przepływomierz(cena około 500zł)przy 115tys zaczeły falować obroty na biegu jałowym z tego co wiem to do wymiany silniczek krokowy(cena 500zł)od około 120tys przy zapalaniu przez około 3sek słychac klekotanie pewnie reduktor zmiany rozrządu(ceny nawet nie chce wiedzieć).Osiągi OK ale i Awaryjny:(
4,0
~Rudi
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Duzo jezdze,wiec jakies 10msc temu zdecydowalem sie na montaz instalacji LPG(wtrysk sekfencyjny)wloskiej firmy OMVL.Silnik pracuje bez zarzutu,chociaz trzeba to sobie powiedziec-nie lubi kiepskich olejow typu 5W.Osobiscie jezdze na 10W60(LIQUI MOLY) i jest EXTRA.Sam jestem w szoku ze jezdze,jezdze i nic.Wariator narazie siedzi cicho(uciszam go regularnie MoS2)
4,0
~Daro
Alfa Romeo 156 I
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
1.9 JTD 8v, podstawowy JTD, nieskomplikowany, nie do zdarcia, dosc dynamiczny ale troche mu brakuje jednak mocy. Praktycznie bezusterkowy przy przebiegu 270 tys. Eksploatowalem go 5 lat w kazdych warunkach. Na tych 270 tys było jeszcze oryginalne turbo, oryginalne sprzeglo. Jedynym elementem ktory sie zepsul przez 5 lat bylo lozysko alternatora.
5,0
~Bartłomiej K.
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Zdecydowanie kultowe Busso jest najlepszym z możliwych silników oferując doskonały stosunek mocy dla nadwozia, jednakże obciążając bardzo mocno przód. Ze względu na rozmiary silniki V6 są dość ciasno obudowane w komorze silnika, co może być pewną przeszkodą podczas ewentualnych wymian, podczas zakupu należy dokładnie przysłuchać się pracy silnika.
4,0
~kamilsebzda
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Silnik ogólnie daje radę. Do setki poniżej 9 sekund. Na niskich obrotach trochę mulasty. Powyżej 3500 obr. dopiero się rozbudza i ciągnie jak szalony. Silnik lubi brać olej tak więc trzeba systematycznie sprawdzać jego stan. Średnio co 1500 km trzeba dolać od 50 do 100 ml. Polecam olej Selenia - dedykowany do Alfy. Wydłuża żywotność wariatorów.

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63

Alfa Romeo 156 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

5,0
~Nerx
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Silnik bardzo elastyczny, wspaniale brzmi, każdy się za nim obejrzy na ulicy. Do tego jest \"pancerny\". Ciężko go zajechać. Wystarczy dobry olej zmieniany na czas i jeździmy praktycznie bezawaryjnie. Stereotypy o awaryjności alfy nie dotyczą V6, zapamiętajcie to wreszcie ;) Pali swoje ale przy normalnie jeździe można utrzymać 10/100
Alfa Romeo 156 I