Szukaj

Lista ocen Mazda 323 IV F (200) - Silnik

Na liście zabraknie 154 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~zbigniew.malachowski@neostrada.pl
Mazda 323 IV
F 1.7 D 56KM 41kW
Silnik znacznie dynamiczniejszy niż wynikałoby to z tzw. danych papierowych. Prawdopodobnie wynika to z idealnie dobranych przełożeń w skrzyni biegów i przebiegu momentu obrotowego. Aktualny przebieg 480 000 (tak nie pomyłka), zużycie oleju jeżeli silnik nie był goniony (tzn. długa jazda autostradowa ok. 130 km/h) praktycznie niemierzalne. Jedyna awaria to wymiana uszczelki pod głowicą po przebiego ca 380 000. Przegrzałem silnik z własnej winy...
4,0
~konrad
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
Silnik dobrze pracuje, auto dynamicznie sie rozpędza jest odrobine za głośny i przy wyzszych obrotach faktycznie jest głośny no i koniecznie jak silnik w wresji Z5 ma kilka wad lubia sie zapiekać pierścienie i puszczaja uszczeliki pod klawiatura i oring. Uszczelki to oczywiście drobiazg ale z pierścieniami to juz może byc problem bo to taki mini remoncik silnika. Mozna się też naciąć na jednostki Z5 które biorą olej w sporych ilościach ja...
4,0
~rangun69@interia.pl
Mazda 323 IV
F 1.8 16V GT 128KM 94kW
Japoński silnik wymaga wysokich obrotów,do 2500 obrotów zachowuje się jak małolitrażówka. Moja madzia to bardzo żadko spotykana wersja GT o mocy 137 KM fabrycznie bez katalizatora ze zmienionym chipem sterującym układem dolotowym i wydechowym.Samochód nie jest w żaden sposób tiuningowany!I ma rzeczywiście dobre osiągi,zważywszy że to technika z początku lat 90-tych! Dodam tylko że silnik kręci się bez oporu do 8000 obrotów i wtedy jest...
5,0
~JCVD
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
Popis japońskiej inżynierii. Silnik uwielbia wkręacać się na wysokie obroty i od 4tys. napędza lekkie auto jak szatan. Brzmi to dość niewiarygodnie, zważywszy na moc nominalną zaledwie 88KM, ale jakby "zhamować" auto to wierzę, że wyszłoby więcej. W kwestii trwałośći jednostki: auto kupiłem jako 15-letnie, przymusowe rozstanie nastąpiło 10 lat później, a silnik nie wykazywał oznak zmęczenia, mimo dość intensywnego użytkowania przez cały okres...
4,0
~krzysiek323f@wp.pl
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
mam 1.6 16v do 140km/h ok póziniej już mocy brak ale jak nie mialem gazu robiłem golfa 2 1.8 90km i probowałem sie z kolegą do setki nie miał szans a jak założyłem gaz to on mnie teraz delikatnie bierze ale to pewnie przez moje szerokie opony bo on ma 175/70/13 z golfem trójka 1.8 tez chcialem sie próbowac ale kolega nie chce ... bardziej polecam 1.8 16v do mazdy ale nie ten gt ba prawie wszystkie w polsce już ledwo jezdzą są katowane...
5,0
~Max Galewski
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
Bomba! To w zasadzie automat. Na trasie nie potrzeba redukowac. Na V Mazda spokojnie schodzi do 60km/h i dobrze reaguje na gaz, latwo lapiac 120km/h. Nie mialem elastyczniejszego silnika ( mialem juz kilka aut). Wyprzedzanie? Z poczatku myslalem ze silnik to mol. Ale przy wyprzedzaniu redukowalem na IV. Blad, Redukujcie na IIIbieg. Wtedy ogarnia czlowieka nieopisane zdumienie! Mazda Rwie do przodu a silnik spokojnie kreci sie do 4500obr/min!!!!!
5,0
~WOODPEKER
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
silnik na niskich obrotach pracuje cichutko, szybko i latwo sie wkreca na wyzsze obroty gdzie mazda pokazuje swoje prawdziwe \"JA\" jezdzilem wieloma nowymi samochodami- MAZDA i jej silnik nawet dzisiaj mogla by konkurowac z niektorymi z nich, 1,6 16V ... jechalem okolo 200km/h i naprawde czulem sie pewnie,( oczywiscie nie testowalem auta na polskich koslawcach dziuropochdnych ....
4,0
~justyna.boguta@gmail.com
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
Silnik nie do zdarcia. Kultura pracy - na przyzwoitym poziomie. Elastyczność - przy umiejętnym operowaniem pedałem przyspieszenia jednostka ta miło potrafi zaskoczyć, wbrew powszechnym opiniom, jakoby miała być \"krową\". Warto pamietać o obrotach, przy których moment ma najwyższą wartość. Co by nie pisały instrukcje, trzeba je samemu \"wyczuć\". W mojej Maździe - 2500 rpm.
5,0
~sarna
Mazda 323 IV
F 1.6 84KM 62kW
silnik to rewelacja, co on się dostał po obraotaach... w innym to by chyba tłoki wyskoczyły, powyżej 3500 tyś wystrzelał a z niskich też się zbiera nieźle z tym że... no właśnie jest ok ale było lepiej na początku, 4 lata gazu zrobiło swoje ale na benzynke jak sie przełączy to przyspiesza do 180 ciągle :) więc coś za coś ale ogólnie gazu nie polecam chyba że sekwencja

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18

Mazda 323 IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

5,0
~arturgarbacz@wp.pl
Mazda 323 IV
F 1.8 16V 4WD 103KM 76kW
16V ma maksymalny moment przy dość dużych obrotach. Prawdziwa jazda zaczyna się dopiero powyżej 4000rpm. Silnik pracuje tak równo, że dotykając go ręką niemal nie czuje się jego drgań podczas pracy. Przyspieszenie 0-100km/h poniżej 10s. I to w tym aucie najlepiej podoba się mojemu bratu. Vmax ponad 180 km/h nawet po uwzględnieniu błędu prędkościomierza.
Mazda 323 IV F