Szukaj

Informacje o Opel Astra H GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Dane techniczne Opel Astra H GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2005-2011

Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny Opel Astra H GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2005-2011

Liczba ocen: 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Poważne usterki

Wybrane oceny

4,1
~Kierowca
GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Opel Astra H
Witam astre posiadam od dwoch lat po zakupie bylem bardzo zadowolony ale pozniej zaczely sie wydatki a to chlodnica poszla sie... pozniej skrzynia biegow, linki do zmiany biegow , lozysko( glupie lozysko do tej astry 800zl), zawieszenie po jakims czasie stuka puka uj wie co jeszcze teraz cos z silnikiem jest nie halo albo z wtryskami takze awaria za awaria nie polecam!
4,0
~Warszawa
GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Opel Astra H
4,5
~Raftt PL-BE
GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Opel Astra H

Raporty spalania Opel Astra H GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2005-2011

Liczba raportów: 7
Średnie spalanie dla Opel Astra H GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2005-2011
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Opel Astra H
Auto posiadam od 3 miesięcy w których już się nazbierało 9tys. km głównie w trasie po PL, więc mogę się wypowiedzieć. Astra GTC 8v Z19DT 120KM skrzynia 6 biegowa. Codziennie robię do pracy 30km w jedną stronę, trasa Katowicka w okolicach Wawy, 2 pasy co jakiś czas światła i tiry, średnia prędkość 60km/h, spalanie sięga 4.8l całkiem nieźle. Silnik woli dłuższe trasy jak to diesel, rozgrzewa się do optymalnego spalania po ok 10km przy umiarkowanej temperaturze. Więc robiąc jednorazowo do 15km dziennie mija się z celem dla tego auta i 6l może pochłonąć bez problemu przy normalnej jeździe, nie mówiąc o ciśnięciu. Jeżdżąc autostradą A2/A1 do Gdańska do dozwolonej prędkości 140km/h wychodzi coś od 4.8l, na drogach krajowych jadąc równo do 120km/h spada do 4.3-4.5l więc różnicę widać dość dobrze, że powyżej 120km/h już wiecej lubi wypić. 120KM i 280NM przy budzie 1370kg optymalnie wystarcza do żwawego poruszania się, a najlepszą frajdę daje poza miastem. Jazda w mieście przy dużym ruchu zaczyna się od 5.5l do.. w zależności od wyobraźni kierującego i aspiracji na mistrza prostej, więc burak cisnący do czerwonego pola, od świateł do świateł może wycisnąć i 8l :) Silnik Fiatowski Common Rail jest bardzo elastyczny i daje duże pole do popisu, świetni kompromis co do mocy i spalania, nie mówiąc o braku tego klekotu w uszach ;)
7,0
GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Opel Astra H
5,9
GTC 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Opel Astra H

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 109
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Oczekuje na rozwiązanie
Brak prądu
  • Opel Astra H Kombi 2.0 turbo ECOTEC 200KM 147kW od 2004
  • instalacja elektryczna
  • 256 tys. km
Astra zaczeła szwankowac po wymianie oswietlenia. ( zegary, przelączniki itp.) Kilka razy rozładował się akumulator i "wypadla" centralka alarmu QC-02. Gdy poskladalem auto to najpierw normalnie dochodził prad byl zaplon ale nie chcial odpalic tak jakby alarm go hamowal, slychac tylko stukanie jakby akus padnięty ale podpinalem inne i dalej tak samo. Od wczoraj nie mam wogole pradu na zaplonie, nie dziala centralny zamek i żadne szyby czy tez oświetlenie wnetrza, dziala tylko radio ale wyswietlacz slabo świeci. Wybebeszylem wszystkie bezpieczniki z przodu i z tylu i przekazniki i wszystko OK, wyrzuciłem cala skrzynkę bezpieczników z pod maskii żadnego przetarcia czy cokolwiek innego nie ma. Gdzie moze byc problem?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wiązka kabli
  • Opel Astra H Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2007-2013
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Jednym z klasycznych problemów tego modelu jest przecierająca się wiązka kabli idąca do drzwi tylnych, wychodząca ze słupka pomiędzy drzwiami. Te kable odpowiedzialne są za centralny zamek, głośniki i parę innych rzeczy. Jest źle obmyślone, bo zwykłe otwieranie i zamykanie drzwi tylnych w końcu doprowadzi do przetarcia. Cena oryginalnej wiązki to 650zl. Na szczęście można kupić zamiennik na allegro za 150zl. Wymiana samodzielna również nie jest problemem, a że plastiki w tej astrze są fajnie elastyczne, to nic nie połamiesz przy robocie.
2 komentarze
Opel Astra H GTC