Szukaj

Informacje o Opel Astra J Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~szczesliwy posiadacz
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Bardzo fajne auto dla młodej osoby a nawet rodziny. Wózek bez problemu wchodzi do bagażnika, z tyłu jest dość miejsca. Brakuje mi kilku drobiazgów mimo, że wersja jest najbogatsza (COSMO), czarna perła z brokatem i chromami. Zależało mi na szybkim zakupie a to była jedyna astra dostępna na już. Obawiałem się silnika, że może być za słaby ale mile się zaskoczyłem. W sumie był to zakup przypadkowy i nie żałuję bo auto z rocznika 2010 kupiłem prawie o 20tyś taniej i to mnie skłoniło bo chciałem kupić astrę III. Jeżeli miał bym konfigurować na pewno bym wywalił kilka zbędnych bajerów typu dioda świecąca na podświetlane przyciski od szyb i świecąca obwódka wokół drążka zmiany biegów (trochę zajeżdża tandetą i świeci w nocy jak choinka).
4,8
~RXx
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Autko godne polecenia. robiłem nim ok 60 tyś na gazie( stag). Zależało mi na aucie bez turbiny, koła dwumasowego,dpf i innych ustrojstwo i na podstawie 2 lat użytkowania mogę powiedzieć że wybór był bardzo udany. Autem byłem kilka razy za granicą i nigdy mnie nie zawiódł. Opłaty ubezpieczenia mniejsze o 30-40% od VW,Audi,Toyota.Polecam.
4,6
~jagodek
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Otrzymałem dokładnie to co chciałem. Nie chciałem turbosprężarki, a wrażenia z jazdy w wersji Sport były bardzo zbliżone. Silnik kręci grubo powyżej 4 000 i zaczyna się jazda ;) Każdy, który próbował jeździć był zaskoczony dynamicznym silnikiem i ergonomią. Przez pięć lat nie zepsuło się absolutnie nic! W Audi było znacznie gorzej. Opel jest serwisowany w ASO i Audi też był.

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
5,0
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 39 tys. km
To kolejny rok i kolejne 11000 km przejechany po montażu instalacji LPG w Auto Mix Skrzyszów. Instalacja bardzo dobrze zestrojona, brak problemów, za miesiąc kolejny przegląd gwarancyjny, i kolejne tanio przejechanych kilometrów. Polecam montaż instalacji A-M Skrzyszów PS bardzo fajna opcja że posiadają stację diagnostyczną, za jednym razem przegląd gazu i samochodu.
5,0
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 27 tys. km
To kolejny rok i kolejne 13 000 km przejechany po montażu instalacji LPG w Auto Mix Skrzyszów. Instalacja bardzo dobrze zestrojona, brak problemów, za miesiąc kolejny przegląd gwarancyjny, i kolejne tanio przejechanych kilometrów. Polecam montaż instalacji A-M Skrzyszów
5,0
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Opel Astra J 1.6 116 km Montaż instalacji LPG został przeprowadzony w Czerwcu 2020 roku, od instalacji przejechałem 12 tyś kilometrów. Po montażu okazało się że uszkodzony jest wielozawór, w zbiorniku gazu. Oczywiście usterka została usunięta na gwarancji, instalacja wykonana bardzo starannie. Gorąco polecam Auto Mix Skrzyszów. Super indywidualne podejście do klienta
Opel Astra J Hatchback 5d