Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000-2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe i układ recyrkulacji spalin EGR
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,6
~122 tys km OPINIA Tomka
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW
Wszystko umieszczam tu; porównam Meganke III 1.5 dci 2010 r z Oplem Astrą 1.7 CDTI 125 kw 2010 r Auta kupione prawie w tym samym czasie i o zblizonym przebiegu astra 3000 tys km mniej . SILNIK wiadomo 85 kw nie dorówna 125 kw, lecz roznica jest znikoma astra megane ( niwiem dlaczego waga podobna a taka mała dysproporcja mimo 125 kw) SPALANIE Megane max 5.0 litra miasto Astra 2 - 3 litry więcej (pomimo bujd renault tak jak i opla nie palą tyle ile w katalogach piszą) Ergonomia podobna tak jak wyciszenie. Wygląd i jakośc plastików, pod względem wyglądu Astra dominuje ale jakość tych plastików licha po 80 tyś km wiele detali aluminio podobnych wytartych tapiceraka nie lepiej a megana odziwo jak było tak jest zero. AWARYJNOŚĆ podobna głónie zawieszenie (Polska i jej drogi) lecz na każde 100zł wydane na Meganke w Astrze liczyć trzeba 400 zł niestety częśći do opla nie są tanie. NA TRASIE wygrywa Megane wygodniejsze fotele + więcej miejsca na nogi. Dodatkowo przy zakupie opela przy podobnym wyposarzeniu było trzeba o 7000 tyś więcej zaplacić( niwiem dlaczego to podobna klasa aut ,bo to nie Audi przećież) Ogulnie oba auta śą fajne jeśli wygląd to nie wszystko lepiej wybrać Meganke ( po tak durzym przebiegu brak awarii świadczy że Renault nauczyło śię robić auta ) Jesli ktoś chce jednak astre niech nie kupuje bogatych wersji tak jak ja nie warto utrata ceny ogromna, dodatkowo te elektroniczne bajery w oplu lubią nawalac nie często ale jednak. Dodatkowo auta są eksplatowane na maxa taka praca lecz dbałość onie jest 100% . Oba potrzymam jeszcze rok i sprzedam lecz opla nie kupię zbyd drogi zakup + droga eksplatacja + to druga astra przedtem H teraz J lecz wady te same opel nie uczy się na wlasnych błędach, szkoda bo to fajne autko.
4,1
~Piotr F.
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW
Na razie trochę mam odczucioe że wsiadłem do mniejszego i wolniejszego auta od Astry H bagażnik tylni jest mniejszy pomimo tego że wydaje się większy, na plus to zawieszenie i wyciszenie auta oraz nowy design
5,0
~Piotr
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW
Nic dodać, nic ująć. Już 3 miesiące przed zakupewm zaprzestałem dalszych poszukiwań, wiedząc, że to o to mi chodzi. Jakby mi ktoś takie auto pokazał za 50 lat, no, OK, może bym uwierzył, ale teraz... Jak ta Firma to robi?
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW 2010-2012
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW
Astrę 1,7 125KM ST użytkuje od 2011 roku. Przebieg aktualny ~80kkm. Średnie spalanie liczone z całego baku oscyluje zazwyczaj w granicach 5,8-6,4l. Komputer zaniża spalanie o ok. 0,1 - 0,4 litra zależnie od rodzaju tras, (im więcej dalekich tras tym wynik z komp. bardziej zbliżony do rzeczywistego) być może ma to związek z wypalaniem DPF-a. W moim przypadku z nim na całym dystansie nie było nigdy problemu. Samochód eksploatowany w stosunku 40/60 miasto/trasa. Awarii zero. Silnik sprawnie napędza samochód, jednak wyprzedzanie nie jest jego domeną. Bieg szósty b.długi da się jechać blisko 170 km/h przy nie przekraczaniu 3000 obrotów/minutę.
5,4
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW
Raporty spalanie mojego auta: https://www.spritmonitor.de/en/detail/702585.html Na trasie spokojnie da sezrobic 4.5 jadac ze stala predkoscia okolo 110. W miescie ze wzgledu na mase auta spalanie podchodzi pod 6 (wiecej w zaleznosci od tego jak kto jezdzi)
6,5
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW
Kupiłem Astrę J z 2011 z ubogim komputerem pokładowym, wyświetlającym tylko liczniki kilometrów. Wzbogaciłem menu o inne dane m.in. średnie spalanie. o dziwo komputer je rejestrował przez cały ten czas czyli 141 tys. km tylko nie wyświetlał (!). Po włączeniu tej funkcji okazało się że średnie spalanie przez 6 lat użytkowania i 141 tys. km wyniosło 6,5 l :)

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer