Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje w wersji spełniającej normę emisji spalin Euro 4 moc maksymalna osiągana jest przy 4000 obr/min, a stopień sprężania wynosi 16.5:1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Głowacki Mariusz
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Ogólnie auto godne polecenia. Tanie części zamienne. Silnik 2,0 tdi cr 140 km (u mnie moc podniesiona do około 165 km i 360 nm) rewelacyjny cichy, bardzo dynamiczny i mega oszczędny . Sporo miejsca w środku i ogromny bagażnik. Spalanie jadąc w trasie do 130 km/h około 5 litrów (przy 80-90 spalanie 3,5-4l). Przez 4 lata użytkowania wysypało się jedno łożysko w tylnym kole i padł łacznik stabilizatora oraz wymiana klocków z tyłu czyli rzeczy eksploatacyjne a tak auto bezawaryjne. Z minusów słabe zabezpieczenie antykorozyjne i miękki lakier podatny na odpryski i zadrapania. Musiałem robić progi i przednie błotniki gdy auto miało 10 lat (zareagowałęm w czas więc koszty nie były duże)
4,4
~mateuszp89
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Auto niezawodne, dynamiczne i komfortowe. O2 FL jeżdżę od 3 lat. Pierwszą kupiłem przy przebiegu 246tys i do momentu wypadku nie miałem żadnych poważniejszych inwestycji. Przejechałem nią ponad 40tys w 1,5 roku - rok prod. 2011. Oczywiście kolejny samochód nie mógł być inny jak kolejna O2 FL. Wyprodukowana w 2010 i z przebiegiem 333 tys. Aktualnie 356tys i poza standardowymi wydatkami wszystko cicho i kulturka. Ogólnie model o wiele bardziej wygłuszony niż O2 przed liftem. Design ok, ale to rzecz gustu. Trzyma cenę. Duży plus za oszczędność paliwa - średnio 5,5 litra. Na baku da radę przejechać 1000 km. Minus dla auta po akcji serwisowej z silnikami VW. Mimo, że DPF był czysty zaczął się co chwilę zapychać. Niestety skończyło się na kastracji.
2,3
~Kozik
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Zachęcam do przeczytania całej opinii. Tak pokrótce Silnik jak najbardziej OK cichy elastyczny dynamiczny i ekonomiczny. Zawieszenie fatalne szczególnie na kochane polskie drogi. Najgorzej według mnie z zagospodarowaniem wnętrza. Miejsca niby pod dostatkiem ale bagażnik tragedia Źle regulowana kierownica i co najgorsze korozia!! Powiecie czemu kupiłeś skoro widzisz tyle wad. Bo widzę je dopiero w użytkowaniu.Dziś wiem że np silniki TSI to totalne smieci ,że stary 2.0TDI nie lepszy że passat to najgorszy samochód w swojej klasie Polo i Turan nie lepsze Fabia to dopiero totalne dno a skąd to wiem z niemieckich testów. Ja Skody raczej prędko nie kupie nie że na 100% ale zanim to zrobię 100 razy się zastanowię.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting