Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 110KM 81kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 - 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 61
Problem w układzie napędowym
dodał: adam, 5 lat temu
Witam wszystkich i proszę o poradę, mam od pół roku problem z napędem w octavi 2.0 benzyna; auto wyraźnie drży podczas przyśpieszania, przy bardzo powolnej jeździe delikatnie buja(nierównomiernie), silnik hula, zawieszenie ok., opony wyważone, amortyzacja, zbieżność ok. przy prędkości powyżej 130 km/h bardzo wyraźnie telepie całą budą, a trasa do pokonania spora, na diagnostyce po podniesieniu samochodu włączyłem 1 ruszam i buja autem, co to może być
tablica wskaźników
dodał: ~zdzichuC, 4 lata temu
włączając zapłon wskaźniki działają dobrze,tj obrotomierz,prędkościomierz,wskaźnik temp,wskaźnik paliwa. po chwili wszystkie jednocześnie opadają,bywa że ponownie działają normalnie, dzieje się to jadąc także po równej drodze
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
dodał: ~Adam, 6 lat temu
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna

Dane techniczne Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 110KM 81kW 2008-2013

Podstawowe parametry Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 110KM 81kW
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 110KM 81kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6

Publikacje o Skoda Octavia

Newsy o Skoda Octavia

Skoda Octavia II Kombi Facelifting
Aktualnie przeglądasz Skoda Octavia II Kombi Facelifting