Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Dedis
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Często jeżdżę takim autem jako służbowym. Generalnie, ciekawe auto. Mam mieszane uczucia. Mocny motor, rzucający się w oczy wygląd, kilka fajnych akcentów. Jeśli chodzi o własności jezdne to wygląda trochę szybciej niż jeździ (szczegóły niżej). Generalnie autu brakuje charakteru. Chciałoby być we wszystkim w miarę dobre. Nie jest ani komfortowe ani sportowe. A jak coś jest, do wszystkiego to... wygrywa w testach dziennikarzy... takie czasy. Wolałbym więcej zmian mechanicznych zamiast lekko kiczowatych zderzaków i łatwo brudzącej się tapicerki. Z drugiej strony większość ludzi patrzy na to auto jako szybkie kombi ze sportowym zacięciem, więc generalnie polecam, bo fajnie widywać ciekawe auta na drogach. Jeśli szukacie auta, które będzie dawać głównie przyjemność z jazdy, to szukajcie pod innym adresem. Jeśli szukacie komfortu, to podobnie.
4,7
~Dominik
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Auto w wersji RS całkiem poprawne. Silnik oszczedny, a zarazem dynamiczny. 200km/h zaden problem. Przyspieszenie w wersji kombi w okolicach 8sek. Fotele swietnie trzymaja a jednoczesnie nie meczą w dlugich trasach. Zawieszenie bardzo sztywne, ale myśle ze to tylko wpływa na plus tego auta. Koszty elementów eksploatacyjnych w przystępnych cenach jak przystało na grupe VAG. Słabe wygłuszenie auta.
3,2
~RS10
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Ech... niby fajnie ,ale porównując do 607 to marnie. Plastiki słabej jakości. Czarna wygląda fajnie. Zawieszenie twarde z wiadomych powodów, fotele od wersji RS to największa tragediaa. Polecam od razu zmienić bo po 20 minutach jazdy traci się ochotę na dalszą podróż. A tak ogólnie to autko oszczędne i ma kopa :) 220 bez problemów ,ale wiecej nie idzie :( aa no i dodam jeszcze, że wyciszenie jest koszmarne.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2005-2012
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Jak każde auto wymaga wkładu... Wymieniłem dwumase komplet przy 230 tys koszt ( wykonało to ASO Skody przy moich czesciach takich samych jak orginal) 2,5 tys zł , mi zaproponowano w ASO za 4,5 z ich czesciami. Wymiana tarcz i klocow komplet przod i tył, ASO 1,6 tys zł, za czesci, jak sie poszuka mozna znaleźć za 900 zł ( komplet tył przód z tarczmi i kolckami) orginalne w sklepach internetowych... Wiec z czesciami nie jest źle,porownywanie do innych aut. Spalanie w miescie bez problemu mozna dojsc do 6-6,5 l przy spokojnej jezdzie( ale nie jak "emeryt" ;) ).
7,4
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Biorac pod uwage mase auta i moc dosyc przyzwoicie.Do zaakceptowania.Spokojna jazda miasto/trasa- 70/30; 6.5 l/100,szybsza jazda w granicach 8l /100 Auto na pompowtryskach ,a nie CR ,widac admin nie dowiedzial sie co gdzie siedzialo ;) Brak mozliwosci wyboru PD.
6,7
Skoda Octavia II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Jak na te osiągi to oczywiście świetnie. w trasie 150-160, czasem 180 wychodzi do 7l/100. Dynamicznie, ale z głową w mieście, do 8l. Z ciekawostek, z niską przyczepą 2osiową przy 140kmh pali 10 :). Okazjonalne korzystanie z osiągów nie zwiększa specjalnie spalania.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi