Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004

Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004

Liczba ocen: 21
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Silnik - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

5,0
~BMW only
Touring 520 i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Świetny samochód. Niestety kupiłem zaniedbany egzemplarz. Jak większość BMW po dzieciakach ten wymagał sporo miłości. I udało się. Po włożeniu w auto za 8200 zł 2700zł wiem już czym jeżdżę i dlaczego tym autem jeżdżę. Co prawda jeszcze zostały mi do zrobienia dwie rzeczy na które się szykuję (koszt ok 1200zł) ale nie są to rzeczy mechaniczne a kosmetyczne więc śmiało mogę ocenić ten samochód jako rewelacyjny. Płynie choć jest minimalnie twardziej zawieszony od aut z zawieszeniami ocenianymi jako sprężyste. Łączy komfort luksus i żyłkę sportowca w jedną spójną całość. Można powiedzieć że integrujesz się z autem na poziomie jakim chcesz. Kiedy chcesz płynąć przez miasto relaksując się poprostu masz to. Auto jest posłuszne i robi to jak chcesz i kiedy chcesz. Kiedy masz ochotę przemieszczać się szybciej nie ma sprawy e39 nawet z tym filigranowym silnikiem da ci to czego chcesz na miarę jego ogromnych możliwości. Uwielbiam to uczucie zespolenia z maszyną ... Jest niesamowite ... Sama czysta radość z jazdy. Brzmi jak reklama ale BMW nie kłamie w reklamach bo oferuje dokładnie to o czym mówi. Przejdę do nadwozia. Z racji kombi jest ogromne,pojemne,ustawne i ergonomiczne. Jak większości przypadków wyboru kombi tak i w moim wybór podyktowany był założeniem rodziny i dzieckiem które szczelnie wypełnia bagażnik na rodzinnych wyjazdach ale bez obaw torby twoje i Twojej żony też się zmieszczą i nic nie wała się po kabinie a wszystko dzięki sprytnej kratce zamontowanej w rolecie bagażnika. Wyposażenie prawie każdej 5er to klima (choć zdążały się egzemplaże bez niej - szok że nie z polski a z Niemiec) ASC które przydaje się zimą jesienią i wczesną wiosną. Reszty nie wymieniam bo każy ma co ma i nie ma sensu o tym pisać bo za dużo tego. Fotele świetne w standardzie po rewelacyjne w wersji sport i comfort. Ustawiają się w każdej pozycji a największy plus to możliwość ustawienia ich pochylenia nie rozdzielając podparcia z siedziskiem (niektórzy zwą to kołyskowym ustawieniem fotela). Biegi wchodzą z niemiecką precyzją i są długie przez co auto jest elastyczne jak na swoją pojemność jednak jest haczyk przy małej pojemności. Auto waży niewiele poniżej 1500 kg. Katalogi podają 1570 kg, jednak jakieś 100kg to waga kierowcy 70kg i 30kg paliwo wliczane w minimalną masę pojazdu. Z racji wagi silnik lubi wysokie obroty na które zresztą wkręca się jakby nie działały na niego żadne siły fizyczne. To jest piękne we wszystkich silnikach BMW r6 i v8 (bo z v8 też miałem styczność choć nigdy nie posiadałem)z jaką aksamitną lekkością pracują i wkręcają się na wysokie obroty. Na niskich nie wolno jeżdzić bo zniszczy to skrzynie i silnik (wał) i sprzęgło. Z doświadczenia wiem że zmiana biegów powinna osbywać się w takiej kolejności na 1 trzeba mieć powyżej 20 km/H i dalej 2- 40km/H 3 - 60km/H 4- 80km/H a potem wiadomo 5. Autko prowadzi się "myślą" co jest jego jednym z głównych atutów ale jest to domena wszystkich samochodów tej marki. Jednak nie jest to auto dla szczyli i nieśmiertelnych. Tylni napęd bardzo szybko potrafi nauczyć pokory bałwochwalców. Nawet 150km potrafi zaskoczyć wiec w czasie jazdy trzeba myśleć i planować żeby pokonać ostrzejszy zakręt szybciej nie pakując się na drzewo i to akurat jest plus i uwydatnia wyższość napędu tylnego nad napędem przednim. Napęd przedni jest prostszy w obsłudze i technice jazdy. Jest też sporo wolniejszy z racji swojej budowy. Cóż jak coś jest od wszystkiego to jest do niczego mówię o jednoczesnym napędzaniu i kierowaniu. Tak więc jest to napęd dla bezmózgich szarych zjadaczy chleba. BMW na szczęści nie rezygnuje z napędu dla inteligentnych i pasjonatów prowadzenia. Nie polecam młodym podrostkom. Żeby mieć BMW trzeba zdobyć trochę doświadczeń z innymi autami potem kupić na krótko BMW z silnikiem R4 żeby się trochę opierzyć i nauczyć pokory a potem myśleć o r6. No i najważniejsze żeby mieć BMW trzeba mieć pieniądze. Niestety nie jest to auto dla dzieci gdyż brak funduszy doprowadzi auto do ruiny i potem jak już jest tego za wiele na rynku krąży masa kulejących trypli. No i nie jest to auto dla fanów passatów i audi. BMW wymaga i daje. Vagi niestety nie wymagają i nic nie dają prócz wiecznych problemów. BMW to auto dla INTELIGENTNYCH ! A głupków którzy się rozbijają tymi autami obją bym dożywotnim zakazem motoryzacyjnym.
4,4
~Rabbitec
Touring 520 i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Auto kupiłem w nie najlepszym stanie ale cena była niska a poza tym jak naprawiłem co było zepsute to wiedziałem już czym jeżdżę. 150 KM ani to mało ani dużo. Od 0-100 nie jest mistrzem ale na 3-4 biegu jest bardzo elastyczny i dobrze przyspiesza nawet przy prędkościach 170 czy 180 km/h. Max jechałem 210 ;) Miejsca jest naprawdę dużo. Przewiezienie pralki czy lodówki przy złożonych siedzeniach? Żaden problem. Auto ma już swoje lata i pewnie swoje przeszło więc mnie czekała wymiana silnika bo coś strzeliło w górnej części (żałuję że nie wstawiłem 2.8) Za silnik 2.0 dałem niecały 1000 zł. Części może nie są najtańsze ale za to trzymają się długo. Ja kupuję głównie te ze średniej półki. Touring ma z tyłu zawieszenie nivo, padła mi jedna poducha nivomatu a że jedna kosztuje w granicach 700-800zł szt. (nowa) to wymieniłem na sprężyny za które dałem niecałe 300zł i śmigam. Niektóre części są dość tanie bo za nową chłodnicę dałem 200zł. Komplet tarcz i klocków hamulcowych na przód Brembo 340zł więc nie jest zle a hamuje na prawdę rewelacyjnie. Samochód jest wykonany z bardzo dobrych materiałów. Czasem coś się zużyje, czasem zepsuje ale tak to już jest z samochodami. Z czystym sumieniem polecam ten samochód ale dokładnie sprawdzić je przed zakupem żeby nie wpaść na minę bo w portfelu przeciąg się zrobi. Warto kupić auto do remontu i je wyremontować ale u zaufanego fachowca a wtedy auto nam się odwdzięczy nie zawodnością.
4,8
~Reg
Touring 520 i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Auto mam od tygodnia, kupiłem je przypadkiem. Wcześniej pół roku jeździłem Saabem 900NG, zupełnie inna liga auta. W BMW nie przeszkadza mi nawet słaby silnik, to auto pozwala się odprężyć i komfortowo dojechać z punktu A do punktu B. Przeszkadza mi słaby zestaw audio, do metalu i pochodnych się nie nadaje. Wadą auta jest to, że nie czuje się prędkości, 100 km/h w mieście to przegięcie ;) Na szczęście jest duży czytelny licznik i można się w porę opanować zanim wjedziemy na jakiś radar. Nie wiem jaki model kupię sobie za rok, dwa, wiem, że na 100% będzie to kolejne BMW.

Raporty spalania BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004

Liczba raportów: 35
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
9,8
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Touring 520 i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Trasa jaką zrobiłem 500km Będzin - Skurowa (podkarpacie) - Będzin. Autostradą A4 ale stałem na bramkach w Katowicach z 30 minut i na bramkach w Krakowie drugie tyle.... więc jakby jazda w korku... Na samej autostradzie 140 - 160Km/h I dość takie dynamiczne wyprzedzania przyspieszania.... Ogólnie z Będzina do Skurowej jakies 220km... i 220km z powrotem ale juz spokojniej raczej 140 non stop na tempomacie. Tam po miejscu zrobiłem 60km po gózystym terenie głównie średnio na 3 biegu jazda... Spalanie na tej trasie wyszło 48,5 litra co daje 9,7 / 100km Po mieście zalałem do pełna zrobiłem 100km i weszło 12 litrów :/ A te 8,5 to wpisalem bo mysle ze tyle by spalila na trasie tak do 130km/h Ogólnie już bym 520i nie kupił.... 3tys obrotow przy 100km/h :/ Jakies 4,100obr przy 140km/h :/ kolega ma w 525 170 konnek przy 100km/h 2,200 obr i 3,300 przy 140 :/ Dlatego auto odczuwalnie mocniejsze a mniej spala :/ i komfort jazdy wiekszy Chce sprzedać i poluje na 525 - 528i :)
11,4
Touring 520 i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Auto bardzo ekonomiczne. Trasa Częstochowa-Opole-Częstochowa 9,8 gazu/100km przy załadowanym aucie z automatem jest dobrym wynikiem. W mieście 12,5-13,5 da się zaakceptować. Części tanie (cena trochę wyższa niż jakiegoś forda czy fiata ale za to trwalsze) i te bajki ze vanosy się psują, a mam M52TUB20 na x2 i przy aktualnym przebiegu 360 tkm, nic się z nimi nie dzieje. Polecam dbać, a się odpłaci bezawaryjną jazdą ! :)
10,0
Touring 520 i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Mam nową sekwencję założoną w profesjonalnym zakładzie. Brak spadku mocy miedzy ben a lpg. Spalanie zaskakująco niskie ! Motor 2.0 Jest chyba najoszczędniejszym z całej serii. Znajomego w 2.8 pali mu średnio 16 litrów , wiec nie wierzcie w bujdy że miedzy 2.0 a 2.8 jest tylko 1 litr różnicy w spalaniu. Gazownik jak to usłyszał to aż się zaśmiał :D

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 56
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
17 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
3,3
Touring 520 i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 193 tys. km
użytkowana przez: 3 tys. km
Niestety instalacja gazowa została źle zamontowana już w Niemczech. Zastanawiam się nad jej usunięciem. Choć instalacja jest rewelacyjna bo gdy działa dobrze to nie ma różnicy w mocy między pb a lpg. Problem to przerywanie na niskich obrotach i przy wyższym obciążeniu klimą. Strzela z rury. Niestety turas robił i spie.... Polecam w Sopocie Auto system. Oni się znają na...
3,3
Touring 520 i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 193 tys. km
użytkowana przez: 3 tys. km
Niestety instalacja gazowa została źle zamontowana już w Niemczech. Zastanawiam się nad jej usunięciem. Choć instalacja jest rewelacyjna bo gdy działa dobrze to nie ma różnicy w mocy między pb a lpg. Problem to przerywanie na niskich obrotach i przy wyższym obciążeniu klimą. Strzela z rury. Niestety turas robił i spie....
3,3
Touring 520 i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 193 tys. km
użytkowana przez: 3 tys. km
Niestety instalacja gazowa została źle zamontowana już w Niemczech. Zastanawiam się nad jej usunięciem. Choć instalacja jest rewelacyjna bo gdy działa dobrze to nie ma różnicy w mocy między pb a lpg. Problem to przerywanie na niskich obrotach i przy wyższym obciążeniu klimą. Strzela z rury. Niestety turas robił i spie....
BMW Seria 5 E39 Touring