Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 390 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~oreslyfox
Touring 530 d 184KM 135kW
BMW Seria 5 E39
Nie ma rzeczy idealnych, w przypadku tego samochodu jedynym mankamentem jest opinia o marce :P Ja osobiście się nią nie przejmuję, bo skoro za 8-9 tys mogę kupić 400Nm na skórzanych siedzeniach i z tak przyjemnym audio z automatem na pokładzie to powoli widzę w tych opiniach zazdrość. Najbardziej mnie denerwuje kiedy rodzina mówi 'ale samochód fajny kupiłeś, ile pali... to tyle co mój... i tak tanio?' czemu ludzie patrzą z zazdrością zamiast kupić sobie e39? jest tanie, mało pali i daje dużo frajdy, pogódźmy się z opinią i cieszmy się jazdą :)
4,6
[email protected]
Touring 530 d 184KM 135kW
BMW Seria 5 E39
Przy regularnej wymianie oleju (jeżdzę cały czas na mobil1 0W/40 TurboDiesel) co 15 tys, tankowaniu dobrego paliwa (orlen verva, lotos dynamic) wymianie filtra powietrza (lub czyszczeniu jeśli ktoś zamontował gąbkowy) silnik będzie służył bardzo długo z dobrą kulturą pracy. Autko używam przeważnie (80%) w trasie jako rodzinne TGV ;-). JJak dla mnie SUPER!. W zeszłym roku miałem okazję być w Paryżu (1600 km w jedną stronę). Podróż zajęła mi 18 godz. z przerwami na odpoczynek i nie odczuwałem żadnego dyskomfortu siedzenia za kierownicą (są u mnie ortopedyczne fotele z pompowanymi poduszkami w odcinu lędźwiowym). Średnie spalanie z całej podróży 6,8 L/100km a na autostradzie w Niemczech raxczej nie jechałem 120 km/h ;-)
3,6
~Piotrek :)
Touring 530 d 184KM 135kW
BMW Seria 5 E39
Auto jak na swój wiek (20 lat) dalej trzyma piękny wygląd w środku, jak i na zewnątrz. Gdyby nie ceny eksploatacji, dalej byłbym zdecydowany na następny model. Auto miało swoje plusy jak i minusy, ale to już niżej.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW 1998-2004
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Touring 530 d 184KM 135kW
BMW Seria 5 E39
530d Touring nie należy do lekkich aut , a automat też robi swoje. Nie ma mowy aby po mieście w dzisiejszych czasach ( o ile nie jest to niedziela , a miasto do 1000 mieszkańców i 3 domy ) spalić mniej niż 11,5 na 100 , a raczej trzeba uznać że 12,6 to jest najbardziej prawdziwe możliwe spalanie średnie w mieście. Na autostradzie na tempomacie przy 130 km/h pali dokładnie 8,5 , a na tempomacie na 220 km/h pali 18,7 . Minimalne spalanie na trasie , z jazdą do 80km/h to 5,9 pod warunkiem że nie wyprzedzamy , nie mamy zbyt wiele wzniesień itd itp. Auto jednak w stosunku do osiągów i tak trzeba uznać za ekonomiczne .
7,8
Touring 530 d 184KM 135kW
BMW Seria 5 E39
530d, automat, turing, masa z kierowcą i paliwem 2 tony. Jeżdżę tym autem od trzech lat, raczej mało ekonomicznie ale nie udało mi się przekroczyć 12 litrów. Przy ostrej jeździe wokół komina 10,9 l. Najniższe spalanie bardzo delikatnie jadąc 4,5 l, ale nie oto chodzi w BMW. W trasie przy prędkości do 140km spala 6.7 l. Jeżeli ktoś ma problemy ze spalaniem powinien sprawdzić zawór EGR, przy przebiegu 250 tyś.km ma prawo być już nieszczelny, w moim przypadku spalanie spadło o około 1 litr. Duży wpływ na spalanie ma też jakość paliwa. Pozdrawiam wszystkich BeeMkoWiczów
10,3
Touring 530 d 184KM 135kW
BMW Seria 5 E39
automat. wiadomo 3,0d musi troche spalic ale nie jest zle, 90% miasto. to najwyzsze spalanie 15l/100 troche zawyzone bo to w czaasie sniegu a drogi nieodsniezone i pare razy sie zakopalem i pare minut sie odkopywalo...spalanie 6,3l/100 podaje dla trasy w miesiacu listopad. ekonomizer dobra sprawa, potrafi powstrzymac od ciezszej nogi ;p ogolnie polecam auto,duzy bagaznik,dobre osiagi i bogate wyposazenie :) gdybym mial kupowac jeszcze raz to wybór byłby ten sam ale z manualem POZDRAWIAM WSZYSTKICH Z BMW!

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 56
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
17 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E39 Touring